سایت ارزی (Arzee)/ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درباره وضعیت ارز صادرکنندگان گفت: اجرای طرح‌های آزادسازی واردات در قبال صادرات و استفاده از ارز متقاضی با حمایت دولت و همکاری بانک مرکزی، موضوع صادرات قاچاق نیز کنترل می‌شود.

به گزارش روز شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «غلامحسین شافعی» در کمیته پایش صادرات که با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: صادرات قاچاق از مبادی رسمی و غیررسمی برای فرار از تعهدات ارزی، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های صادراتی بوده که با همکاری بانک مرکزی و آزادسازی واردات در مقابل صادرات و استفاده از ارز متقاضی، می توان امیدوار بود، این مساله زمینه بروز کمتری پیدا کند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت واحد مرزی کشور، تصریح کرد: تسهیل صادرات از مرزها و خروج سریع محموله ها باید مورد توجه قرار بگیرد و نباید هیچ محموله‌ای در مرزهای کشور معطل بماند.

وی با بیان اینکه صادرات کار آسانی نیست، گفت: رقبای بین المللی سرسختانه کار می کنند، صادرات به ویژه در این شرایط کشور کار بسیار سختی است و صادرکنندگان به تعامل و پشتیبانی های دولت و بانک مرکزی نیاز دارند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: ایجاد باور همگانی و نگاه سالم سبب می شود تا صادرات افزایش پیدا کند.

به گزارش سایت ارزی (Arzee)، سخنگوی گمرک ایران پیش از این گفته بود: سال ۹۸ نزدیک به ۵۴ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در گمرکات کشور کشف و یا تعیین ارزش و رسیدگی شده و ۹۹۲ نفر که در حال خروج غیرقانونی از کشور بودند، شناسایی و تحویل مقام های قضایی شدند.