1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

کمک ۵۰۰ بیت کوینی مدیرعامل توییتر برای توسعه بیت کوین در هند و آفریقا

کمک ۵۰۰ بیت کوینی مدیرعامل توییتر برای توسعه بیت کوین در هند و آفریقا

کمک ۵۰۰ بیت کوینی مدیرعامل توییتر برای توسعه بیت کوین در هند و آفریقا

تنها چند ساعت پس از ادعای یک منبع ناشناس مبنی بر قصد هند برای اعمال ممنوعیت همه‌جانبه علیه ارزهای دیجیتال، مدیرعامل توییتر و یک خواننده رپ، یک صندوق توسعه با سرمایه‌ای ۵۰۰ بیت کوینی برای توسعه بیت کوین در هند و آفریقا راه‌اندازی کردند.

به گزارش کوین تلگراف، جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیرعامل توییتر، به همراه «Jay-Z»، خواننده رپ مشهور، خبر از ایجاد یک صندوق توسعه با سرمایه‌ای ۵۰۰ بیت کوینی (۲۳.۷ میلیون دلار) دادند. سرمایه این صندوق قرار است برای توسعه بیت کوین در آفریقا و هندوستان مورد استفاده قرار گیرد.

دورسی در ۱۲ فوریه از ایجاد این صندوق و درخواست از سه نفر از اعضای هیئت مدیره برای نظارت اولیه بر آن خبر داده بود. اطلاعیه ویژه دورسی که خطاب به اعضای هیئت‌مدیره تدوین شده بود، هدف از صندوق توسعه «₿Trust» را «تبدیل بیت کوین به ارز اینترنت» اعلام کرد.

شایان ذکر است که این صندوق از نوع صندوق‌های محرمانه است؛ یعنی ذی‌نفعان نمی‌توانند موجودی آن را ببینند و از سود آن هم نفعی نمی‌برند.

مدیرعامل توییتر این توییت را تنها چند ساعت پس از آن که اخباری مبنی بر برنامه احتمالی هند برای ممنوعیت کامل استفاده از ارزهای دیجیتال در درون مرزهای این کشور منتشر شد، ارسال کرد.

یک منبع ناشناس به شبکه بلومبرگ گفته است که دومین کشور پرجمعیت جهان ممکن است به‌زودی تمام انواع دارایی‌های رمزنگاری‌شده را ممنوع کند و به کاربران ۳ تا ۶ ماه برای نقد کردن دارایی‌شان فرصت بدهد.

جک دورسی ۱۰ فوریه مبلغ ۱ میلیون دلار به سازمان غیرانتفاعی کوین سنتر (Coin Center) مستقر در واشنگتن دی. سی اهدا کرد. این سازمان یک کمک ۲ میلیون دلاری نیز از شرکت مدیریت دارایی گری اسکیل (Grayscale) دریافت کرده بود.

دلباختگی دورسی به بیت کوین در این روزها او را به نصب یک فول نود (Full-Node) بیت کوین از مک‌بوک شخصی‌اش واداشت؛ یعنی او اکنون دستی نیز در تأیید بلاک چین بیت کوین دارد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *