1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

کشورهای G7 اعلام کردند تا زمان قانون‌گذاری درست اجازه راه‌اندازی ارز دیجیتال فیس‌بوک را نمی‌دهند

کشورهای G7 اعلام کردند تا زمان قانون‌گذاری درست اجازه راه‌اندازی ارز دیجیتال فیس‌بوک را نمی‌دهند

کشورهای G7 اعلام کردند تا زمان قانون‌گذاری درست اجازه راه‌اندازی ارز دیجیتال فیس‌بوک را نمی‌دهند

هفت کشور صنعتی عضو گروه ۷ (G7)، در پیش‌نویس بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که با راه‌اندازی پروژه‌ی لیبرای فیسبوک مخالفت خواهند کرد.

به گزارش کوین تلگراف، گروه ۷ که شامل بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان است، در پیش‌نویس بیانیه خود آورده است:

تا زمان تدوین و اعمال چارچوب‌های حقوقی، مقرراتی و نظارتی، هیچ پروژه‌ جهانی در حوزه ارزهای دیجیتال باثبات نباید راه‌اندازی شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، رؤسای بانک‌های مرکزی و وزاری اقتصاد کشورهای ایالات متحده، کانادا، ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا اعلام کرده‌اند که تا زمان وضع چارچوب‌های نظارتی با راه‌اندازی هرگونه پروژه استیبل کوین در سطح جهانی مخالفت خواهند کرد.

در پیش‌نویس بیانیه این کشورها آمده است:

گروه ۷ همچنان به مخالفت خود با راه‌اندازی استیبل کوین‌ها در سطح جهانی ادامه می‌دهد و تا زمانی که در این حوزه، چارچوب‌های حقوقی، مقرراتی و نظارتی مناسب و منطبق بر استانداردهای قابل اجرا تدوین و اعمال نشود، این مخالفت ادامه خواهد داشت.

گفتنی است بیانیه یادشده از سوی نمایندگان هفت کشور صنعتی بزرگ جهان تنظیم شده است که در ژوئن ۲۰۱۹ (خرداد ۹۸) برای بررسی نحوه تدوین چارچوب‌های قانونی ارزهای دیجیتال گرد هم آمده بودند. انطباق با قوانین ضدپولشویی، حمایت از مصرف‌کننده و دیگر قوانین از جمله نگرانی‌‌هایی است که این گروه در خصوص دارایی‌های دیجیتال مطرح کرده است. پیش‌تر در اکتبر گذشته، گروه ۷ طی گزارشی تصریح کرده بود که استیبل کوین‌های جهانی، تهدید بزرگی برای نظام مالی بین‌المللی قلمداد می‌شوند.

با انتشار پیش‌نویس یادشده می‌توان نتیجه گرفت که استیبل کوین لیبرا ممکن است هیچ‌گاه موفق به دریافت موافقت نهادهای قانونی نشود. پیش‌تر رسانه‌ها گزارش داده بودند که فرانسه با همکاری چند کشور اروپایی دیگر از جمله آلمان، ایتالیا، اسپانیا و هلند درصددند تا از عرضه لیبرا در اروپا جلوگیری کنند. در ماه آوریل (فروردین) نیز، هیئت ثبات مالی گروه ۲۰ (G20) با انتشار گزارش جامعی از استیبل کوین‌ها ده توصیه خود را پیرامون نظارت مؤثر بر این ارزهای دیجیتال ارائه کرده بود.

در پیش‌نویس بیانیه گروه ۷، علاوه بر استیبل کوین‌ها به تهدیدها و مخاطرات حملات باج‌افزاری نیز اشاره و تأکید شده است که این حملات، امنیت و رفاه جمعی ما و کارکردهای پایه نظام مالی را مختل می‌کنند. گفتنی است از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا شمار حملات باج‌افزاری در کشورهایی از جمله ایالات متحده، فرانسه، آلمان، یونان و ایتالیا افزایش یافته است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *