1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

کریم فایننس و پنکیک سواپ مورد حمله هکرها قرار گرفتند

کریم فایننس و پنکیک سواپ مورد حمله هکرها قرار گرفتند

کریم فایننس و پنکیک سواپ مورد حمله هکرها قرار گرفتند

کریم فایننس (Cream Finance) و پنکیک سواپ (PancakeSwap) در دو توییت جداگانه اعلام کردند که وب‌سایت‌های آنها هک شده است و هکرها با فریب کاربران، به‌دنبال دسترسی به کلیدهای خصوصی‌شان بودند. در حال حاضر این مشکل رفع شده و دسترسی به وب‌سایت به صاحبان اصلی بازگردانده شده است.

به گزارش کریپتوبریفینگ، پروتکل دیفای کریم فایننس درگیر دومین حمله هکرها است. در این حمله، مهاجمان دی‌ان‌اس (DNS) وب‌سایت کریم فایننس را هدف قرار داده‌اند و با در اختیار گرفتن آنها، به‌دنبال فریب کاربران و به‌دست‌آوردن کلیدهای خصوصی‌شان بودند.

بر اساس اعلام کریم فایننس، مشکلی برای قرارداد هوشمند کریم پیش نیامده است، اما کنترل وب‌سایت این پروژه در اختیار هکرها قرار گرفته بود. هکرها به‌دنبال آن بودند که از این کنترل نهایت استفاده را ببرند و کلیدهای خصوصی و عبارت‌های سید کاربران را به چنگ بیاورند.

کریم از ماه ژوییه (خرداد) به‌عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اکوسیستم دیفای عمل کرده است. از جمله همکاری‌های پراهمیت این پروژه می‌توان به همکاری با یرن فایننس (Yearn Finance) روی پروژه آیرون بنک (Iron Bank) اشاره کرد.

کمتر از یک ماه پیش شاهد حمله به کریم فایننس از طریق آلفا فایننس (Alpha Finance) بودیم که در نهایت به از دست رفتن ۳۷.۵ میلیون دلار سرمایه منجر شد.

پنکیک سواپ که روی اسمارت چین بایننس فعالیت می‌کند هم قربانی حمله‌ای مشابه شد. همچون کریم فایننس، مهاجمان پنکیک سواپ هم به‌دنبال به‌دست‌آوردن کلیدهای خصوصی کاربران بودند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *