تسنیم/ شرکت آمریکایی فورد موتور اعلام کرد که طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۵۵۱ هزار و ۷۹۶ دستگاه خودرو فروخته است که نسبت به سال گذشته ۴.۹ درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش شینهوا، طبق نتایج عملکرد شرکت آمریکایی فورد موتور که روز جمعه منتشر شد، این خودروساز طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی 551 هزار و 796 دستگاه خودرو فروخته است که نسبت به سال گذشته 4.9 درصد کاهش نشان می دهد.
در مقایسه با سه ماهه دوم، فروش این شرکت که در میشیگان مستقر است، در سه ماهه سوم با 27.2 درصد افزایش رقبای آمریکایی خود را شکست داد.
به طور خاص، فروش کامیون فورد در سه ماهه سوم سال به 311751 دستگاه رسید که در مقایسه با سال گذشته 0.6 درصد کاهش داشته است.
فروش خودروهای شاسی بلند این شرکت به 191803 دستگاه رسید که افت 0.7 درصدی نشان می دهد؛ فروش خودرو های سواری نیز به 48424 دستگاه رسید که 37.5 درصد کاهش داشته است.
آنچه شایان ذکر است این است که در مقایسه با 4.9 درصد کاهش فروش سالانه، با رشد 8.3 درصدی فروش کامیون، خرده فروشی وسایل نقلیه فورد در سه ماهه سوم نسبت به سال گذشته تنها 2 درصد کاهش داشته است. بدون احتساب خودروهایی که تولید آنها متوقف شده، فروش خرده فروشی فورد در سه ماهه سوم 1.3 درصد افزایش داشته است.
بر اساس این گزارش، مجموع فروش وانت فورد سری F و مدل رنجر در سه ماهه سوم 249997 دستگاه بوده است که بهترین فروش وانت فورد در سه ماهه سوم از سال 2005 را نشان می دهد. در مجموع فروش این خودروهای فورد افزایش 4 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
دیترویت نیوز به نقل از کارشناسان گفت به طور کلی، صنعت خودروی ایالات متحده در سه ماهه سوم بهبود بسیار خوبی را تجربه کرد اگرچه کمبود موجودی کالا برای فروشندگان یک چالش بود.