فارس/ بر اساس پایش‌های اولیه شرکت آب و فاضلاب کشور، اجرای طرح رایگان شدن آب کم‌مصرف‌ها، منجر به کاهش 3 درصدی مصرف آب مشترکان خانگی کشور شده است.

پس از طرح تخفیف ۱۰۰ درصدی هزینه برق کم مصرف‌ها تحت عنوان برق امید و تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر لزوم ادامه این طرح در سایر حامل‌های انرژی، وزارت نیرو نسبت به تعمیم طرح برق امید به حوزه آب نیز اقدام کرد و ۲۳ آذرماه سال ۹۹ طرح رایگان کردن بهای آب کم مصرف‌ها در دستور کار قرار گرفت.

بر همین مبنا با گذشت بیش از 3 ماه از تاریخ ابلاغ طرح، بر اساس پایش‌های اولیه شرکت آب و فاضلاب کشور، اجرای طرح رایگان شدن آب کم‌مصرف‌ها، منجر به کاهش 3 درصدی مصرف آب مشترکان خانگی کشور شده است.

بر اساس طرح رایگان شدن بهای آب مشترکان خانگی کم‌مصرف، صورت‌حساب آب و فاضلاب مشترکان با مصرف تا یک سوم الگوی تعیین شده قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور، با تخفیف 100 درصدی محاسبه می‌شود.

این تخفیف صرفا شامل سکونتگاه‌های دایمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی می‌شود و واحدهای خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیر دائم نظیر باغ ویلاها و خانه باغ‌های مشمول این تخفیف نمی‌شوند.