ایمنا/رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان گفت: در چند روز گذشته شاهد کاهش بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت خودروها بودیم اما قیمت‌ها دوباره به روال سابق بازگشته و این رفتار بازار هیجانی است.
حمیدرضا قندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رابطه مستقیم قیمت خودرو با نرخ ارز، اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت ارز پس از مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا، انتظار کاهش قیمت خودرو نیز وجود داشت.

قیمت پراید ۲۰ میلیون تومان کاهش یافت
وی افزود: جو کنونی بازار روانی است. تا دو روز گذشته قیمت‌ها کاهش قابل توجهی داشته، به طوری که پراید حدود ۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر شد و سایر محصولات ایران خودرو و سایپا در این دو روز کاهش بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان گفت: اما از روز گذشته سایت‌ها و برخی نمایشگاه‌های خودرو تهران دوباره قیمت‌ها را به پیش از انتخابات تغییر داده‌اند. کاهش قیمت فقط دو سه روز اتفاق افتاد و از روز گذشته دوباره قیمت‌های قبلی بازگشته است.

کاهش ۹۰ درصدی معاملات خودرو در یک ماه اخیر
قندی تاکید کرد: وضعیت بازار فقط تحت تأثیر جو روانی ناشی از انتخابات آمریکاست. از ۱۵ روز پیش تا کنون معاملات خودرو در سطح استان اصفهان ۹۰ درصد کاهش یافته و برخی نمایشگاه داران از ۲۰ روز تا یک ماه است که هیچ قراردادی تنظیم نکرده‌اند و رکود بازار خودرو کاملاً مشهود است.

وی اضافه کرد: اگر قیمت دلار در حدود ۲۴ هزار تومان تثبیت شود، کاهش نرخ آن بر بازار خودرو نیز مؤثر خواهد بود اما اگر دوباره شاهد جهش قیمت ارز باشیم، قیمت خودرو مجدداً افزایش خواهد یافت.