تسنیم/عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیات طرح تامین کالا‌های اساسی از طریق کالا برگ الکترونیکی را تشریح کرد. 

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح تامین کالا‌های اساسی در این کمیسیون، اظهار داشت: در جلسات کمیسیون برنامه و بودجه مباحثی پیرامون نحوه تامین منابع مالی برای طرح مذکور مطرح شد و جلساتی هم با کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شده است.

وی با بیان اینکه روش‌های مختلفی برای تامین منابع مالی اجرای طرح مذکور پیشنهاد شده و امتیازات و اشکالات هریک از آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: تصویب و اجرای طرح مذکور دارای بار مالی برای دولت خواهد بود لذا در همین باره جلساتی را با مسئولان دولتی داشته ایم و در صورت دستیابی به نظر نهایی و موافق دولت درباره نحوه تامین منابع مالی طرح تامین کالا‌های اساسی، جزئیات آن هم در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصویب و گزارش نهایی آن به هیئت رئیسه مجلس برای بررسی و تصویب در صحن علنی ارائه می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا طرحی مبنی بر ارائه کالا برگ الکترونیکی به مردم برای تامین کالا‌های اساسی در مجلس مطرح است، بیان داشت: طرحی در این باره وجود دارد که به ۲ شکل امکان اجرا آن وجود دارد؛ روش اول این است که در کارت یارانه‌ای افراد تعریف می‌شود یعنی کالا‌ها را به قیمت دولتی تعریف می‌کنیم که افراد در فواصل زمانی یک الی ۲ ماهه می‌توانند کالا‌ها را به قیمت دولتی خرید کنند. در روش دوم نیز در این باره طرح الحاقی مطرح شده که کارت یارانه‌ای افراد در فواصل زمانی مشخص شارژ می‌شود و افراد می‌توانند ماتحتاج خود را از فروشگاه‌هایی که دارای کد اقتصادی هستند خریداری کنند و به اعبارتی شارژ شدن کار یارانه ها، یارانه غیرنقدی است و امکان نقدشوندگی ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، بیان داشت: این طرح در آینده‌ای نزدیک در کمیسیون بودجه بررسی و برای تقدیم به هیئت رئیسه مجلس آماده خواهد شد.