1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

چگونه کیف پول ارز دیجیتال موردنظر خود را پیدا کنیم؟

چگونه کیف پول ارز دیجیتال موردنظر خود را پیدا کنیم؟

چگونه کیف پول ارز دیجیتال موردنظر خود را پیدا کنیم؟

 

کیف پول فلان ارز دیجیتال کدام است؟ این ارز دیجیتال را روی چه کیف پول‌هایی می‌توان ذخیره کرد؟ آیا برای این ارز دیجیتال کیف پول موبایل وجود دارد؟ پس از خواندن این مقاله برای همیشه می‌توانید پاسخ این نوع سؤالات را بیابید.برای ذخیره ارزهای دیجیتال روی موبایل و کامپیوتر شخصی، به نرم‌افزار کیف پول نیاز است. اما با توجه به نوپابودنِ حوزه ارزهای دیجیتال، یکی از چالش‌های کاربران تازه‌کار، یافتن کیف پول امن است. اگر بخواهید برای بیت کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال مطرح کیف پول پیدا کنید، کار شما بسیار ساده است و انتخاب‌های زیادی دارید. اما اگر ارز دیجیتال موردنظر چندان شناخته‌شده نباشد، پیداکردن کیف پول معتبر برای آن بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود.

کوین یا توکن؟

برای اینکه کیف پول هر ارز دیجیتال را پیدا کنید، ابتدا باید بدانید که ارز دیجیتال موردنظر شما کوین (Coin) است یا توکن (Token).

تمام ارزهای دیجیتال به دو دسته کوین و توکن طبقه‌بندی می‌شوند. به‌طور کلی به هر ارز دیجیتالی می‌توان توکن یا کوین گفت، اما طبق یک قاعده در بازار ارزهای دیجیتال، به آنهایی که بلاک چین مخصوص به خود را ندارند و از یک پلتفرم دیگر مانند اتریوم استفاده می‌کنند، اصطلاحاً توکن می‌گویند و به آنهایی که بلاک چین مستقل خودشان را دارند، کوین می‌گویند.

مثلاً بت (BAT) درحال‌حاضر بلاک چین خودش را ندارد و روی بلاک چین اتریوم جا‌به‌جا می‌شود. پس بت یک توکن اتریومی است و می‌توان آن را روی کیف پول‌های معتبر اتریوم ذخیره کرد. از طرف دیگر، به‌عنوان نمونه ارز دیجیتال دیجی‌بایت یک کوین است که بلاک چین مستقل دارد و باید روی کیف پول خودش ذخیره شود، نه کیف پول اتریوم.

برای اینکه از کوین یا توکن‌بودن یک ارز دیجیتال آگاه شوید، کافی است که اسم ارز موردنظر را در قسمت جستجوی سایت سایت ارزی (Arzee) وارد کنید و به صفحه اختصاصی آن بروید. برای مثال، قصد داریم بفهمیم که ارز دیجیتال اومیسه‌گو (OmiseGo) کوین است یا توکن. از قسمت جستجوی سایت، اسم اومیسه‌گو را وارد می‌کنیم و وارد صفحه اختصاصی آن می‌شویم.

آموزش جامع پیدا کردن کیف پول ارزهای دیجیتال

همان‌‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، اومیسه‌گو یک توکن است.

آموزش جامع پیدا کردن کیف پول ارزهای دیجیتال

درحال‌حاضر، حدود ۸۰٪ توکن‌های بازار روی اتریوم فعالیت می‌کنند. بنابراین برای ذخیره بیشتر توکن‌های بازار می‌توانید از کیف پول Myetherwallet یا سایر کیف پول‌هایی مانند تراست والت (TrustWallet) استفاده کنید.

درصورتی‌که پلتفرم توکن موردنظر شما بایننس چین (Binance Chain)، ترون، ایاس یا یک بلاک چین دیگر بود، باید از کیف پول‌های رسمی آن بلاک چین استفاده کنید. مثلاً اگر توکن موردنظر شما روی بایننس چین فعال بود، باید آن را کیف پول‌های معتبر بایننس کوین ذخیره کنید. برای آگاه‌شدن از پلتفرم میزبان هر توکن، صفحه «Tokens» وب‌سایت کوین مارکت‌ کپ یکی از بهترین مراجع است.

اگر ارز دیجیتال موردنظر شما کوین بود، مراجعه به وب‌سایت رسمی آن ارز دیجیتال بهترین روش برای یافتن کیف پول آن است. در ادامه مقاله بیشتر در این باره می‌خوانید.

کیف پول تراست والت

تراست والت که یکی از معتبرترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است، از هزاران کوین و توکن پشتیبانی می‌کند و کمتر ارز دیجیتالی وجود دارد که این نرم‌افزار آن را پوشش ندهد. از میان ارزهای دیجیتال شاخص، فقط کاردانو است که در زمان به‌روزرسانی این مطلب فعلاً تحت‌پشتیبانی تراست والت قرار ندارد. این کیف پول برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS عرضه شده و از طریق گوگل ‌پلی یا اپ‌ استور به‌صورت رایگان قابل‌دریافت است.

پس از نصب این کیف پول و تهیه نسخه پشتیبان (بک‌آپ ۱۲ کلمه‌ای)، خیلی راحت می‌توانید کوین و توکن دلخواه خود را به این کیف پول اضافه کنید. برای این کار:

۱. در منوی اصلی کیف پول و قسمت بالا سمت راست روی «+» بزنید.

چگونه کیف پول ارز دیجیتال موردنظر خود را پیدا کنیم؟

۲. نام کوین یا توکن موردنظر خود را جستجو کنید.

چگونه کیف پول ارز دیجیتال موردنظر خود را پیدا کنیم؟

۳. پس از یافتن کوین یا توکن، با زدن بر روی کلید سمت راستِ نام، آن را اضافه کنید. به‌عنوان نمونه، طبق تصویر زیر ما به‌دنبال اضافه‌کردن توکن «بیت‌تورنت» هستیم که یک توکن مبتنی بر ترون است.

چگونه کیف پول ارز دیجیتال موردنظر خود را پیدا کنیم؟

اگر توکن موردنظر شما یافت نشد، می‌توانید از بخش «Add Custom Token» توکن را به‌صورت دستی اضافه کنید. برای این کار به «آدرس قرارداد» (Contract Address) توکن نیاز دارید و باید بدانید که توکن تا چند رقم اعشار بخش‌پذیر است و چه نمادی دارد.

برای توکن‌های اتریومی، با رفتن به وب‌سایت etherscan.io و جستجوی نام توکن، خیلی راحت می‌توانید وارد صفحه یک توکن شوید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

فرض کنیم قصد داریم توکن آزمایشی «TestTest Token» را اضافه کنیم که یک توکن اتریومی است. برای این کار:

۱. ابتدا به وب‌سایت etherscan.io می‌رویم و توکن را جستجو می‌کنیم.

چگونه کیف پول ارز دیجیتال موردنظر خود را پیدا کنیم؟
چگونه کیف پول ارز دیجیتال موردنظر خود را پیدا کنیم؟

۲. حالا آدرس قرارداد (Contract)، تعداد اعشار (Decimals) و نماد توکن (در اینجا TTT) را در بخش اضافه‌کردن دستی توکن وارد می‌کنیم و «Done» را می‌زنیم.

چگونه کیف پول ارز دیجیتال موردنظر خود را پیدا کنیم؟

۳. توکن با موفقیت اضافه شد.

چگونه کیف پول ارز دیجیتال موردنظر خود را پیدا کنیم؟

راهکارهای دیگر

اگر نتوانستید یا به هر دلیلی نخواستید برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود از کیف پول تراست والت استفاده کنید، برای یافتن کیف پول‌های دیگر می‌توانید:

  • در موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو کنید.
  • از افراد آگاه پرس‌وجو کنید.
  • به وب‌سایت رسمی ارز دیجیتال موردنظر خود مراجعه کنید.

جستجو در موتورهای جستجو

گوگل اینجا هم به‌کمک ما می‌آید. اگر به‌دنبال کیف پول بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، تتر و دیگر ارزهای دیجیتال مطرح باشید، احتمالاً می‌توانید به منابع فارسی رجوع کنید. بنابراین، فقط کافی است نام ارز دیجیتال موردنظر خود را به‌همراه واژه «کیف پول» به فارسی در گوگل یا بینگ جستجو کنید.

چگونه کیف پول ارز دیجیتال موردنظر خود را پیدا کنیم؟

اما اگر ارز دیجیتال شما خیلی شناخته‌شده نباشد، احتمالاً در منابع فارسی‌زبان نتوان آن را یافت و بنابراین باید به زبان انگلیسی جستجو کنید. برای این کار فقط کافی است نام انگلیسی ارز دیجیتال موردنظر را به‌همراه کلمه «Wallets» گوگل کنید.

چگونه کیف پول ارز دیجیتال موردنظر خود را پیدا کنیم؟

فراموش نکنید بالا بودن نام یک کیف پول در گوگل نمی‌تواند لزوماً به‌معنای اعتبار آن باشد. برای در امان ماندن از خطر بدافزار، از گوگل فقط برای آشنایی با نام کیف پول‌ها استفاده کنید و برای دانلود کیف پول حتماً به منابع معتبر (گوگل پلی، اپ استور، وب‌سایت رسمی کیف پول و …) مراجعه کنید.

پرس‌وجو

پرس‌وجو هم روش دیگری است که برای یافتن کیف پول‌های معتبر می‌توان از آن بهره برد. می‌توانید در انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی از افرادی که تجربه استفاده از کیف پول‌ها را دارند راهنمایی بخواهید تا بهترین کیف پول را به شما معرفی کنند.

مراجعه به وب‌سایت رسمی هر ارز دیجیتال

مطمئن‌ترین روش برای پیداکردن کیف پول معتبر یک ارز دیجیتال، مراجعه به سایت رسمی آن ارز دیجیتال است.

آموزش جامع پیدا کردن کیف پول ارزهای دیجیتال

امنیت را جدی بگیرید

قبل از نصب یک کیف پول، حتماً نظرات کاربران و امتیازات کیف پول‌ها را بررسی کنید. به یاد داشته باشید برنامه‌ای با ۱,۰۰۰,۰۰۰ بار نصب و امتیاز ۴ از ۵، ‌قطعاً نسبت به برنامه‌ای با ۱,۰۰۰ نصب و امتیاز ۴.۵ اعتبار بیشتری دارد.

برای ارزهای دیجیتال نه‌چندان مطرح و به‌هنگام استفاده از کیف پول‌هایی که جدید هستند خیلی بیشتر احتیاط کنید، چون برای این ارزها کیف پول‌های زیادی وجود ندارد و ممکن است در دام بدافزار بیفتید.

مراقب تبلیغات گوگل باشید. برخی از کلاهبرداران می‌توانند با پرداخت هزینه، کیف پول جعلی خود را در گوگل بالا بیاورند. تبلیغات گوگل برچسب «AD» دارند و با کمی دقت قابل‌تشخیص هستند.

چگونه کیف پول ارز دیجیتال موردنظر خود را پیدا کنیم؟
دو نتیجه اول تبلیغاتی و کلاهبرداری هستند.

در مورد کیف پول‌های دسکتاپ خطر وجود بدافزار بالاست. بنابراین حتماً این کیف پول‌ها را از سایت رسمی دانلود کنید.

در مورد ارزهای دیجیتال کمترشناخته‌شده، گاهی اوقات ذخیره دارایی در صرافی خطر کمتری نسبت به ذخیره آن در کیف پول‌های نامعبتر دارد.

جمع‌بندی

برای یافتن کیف پول معتبر هر ارز دیجیتال، ابتدا باید بدانید که ارز موردنظر شما کوین است یا توکن. اگر ارز دیجیتال موردنظر شما توکن بود، می‌توانید آن را روی کیف پول‌های رسمی میزبان ذخیره کنید. به‌عنوان مثال، توکن‌های مبتنی بر اتریوم روی کیف پول‌های اتریوم ذخیره می‌شوند. درصورتی‌که ارز دیجیتال موردنظرتان کوین محسوب می‌شد، برای یافتن کیف پول آن می‌توانید به‌وب‌سایت رسمی آن مراجعه کرده یا در گوگل جستجو کنید.

همچنین اگر به‌دنبال گزینه آسانی هستید، کیف پول تراست والت را به شما معرفی می‌کنیم. با این نرم‌افزار که روی تلفن همراه نصب می‌شود می‌توانید همزمان هزاران کوین و توکن مختلف را مدیریت کنید.

فراموش نکنید پای پول و سرمایه شما در میان است. حتماً کیف پولی را انتخاب کنید که اعتبار بالایی دارد، کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند و به‌نوعی قبلاً امتحان خود را پس داده است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *