2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

چگونه سهام استقلال را بخریم؟

چگونه سهام استقلال را بخریم؟

یکی از پربازدیدترین اخبار بورس امسال، خرید سهام استقلال در بورس بوده است. این خبر که علاوه بر مخاطبان اقتصادی، توجه فعالان دنیای ورزش و فوتبال را نیز به خود جلب کرده، از ابتدای سال در خبرگزاری‌های مختلفی مشاهده شده است. هر شخصی می‌تواند به صورت اینترنتی و غیرحضوری خرید سهام باشگاه استقلال را انجام دهد. در این مقاله به بررسی روند و شرایط خرید سهام استقلال در بورس ایران پرداختیم‌ایم. اگر شما هم قصد سرمایه‌گذاری بر روی نماد سهام استقلال در بورس را دارید، تا انتهای این مقاله با ماه همراه باشید.

چگونه سهام استقلال بخریم؟ (آموزش ثبت‌نام سجام و نحوه خرید سهام استقلال)

افرادی که در مورد چگونگی خرید سهام استقلال جستجو می‌کنند باید در ابتدا کد بورسی داشته باشند. در ادامه به زمان خرید سهام و جزییات بیشتر می‌پردازیم.

اگر به شبکه‌های اجتماعی و محافل اقتصادی سری بزنید، بارها سوال «چگونه سهام استقلال را بخریم» را مشاهده خواهید کرد. در در ادامه خواهیم خواند که برای خرید سهام باشگاه استقلال چه باید کرد:

۱- برای شروع در سامانه سجام ثبت‌نام کنید و سپس مراحل احراز هویت غیرحضوری را پشت سر بگذارید. در صورت اتمام این مراحل کد معاملاتی شما ایجاد خواهد شد. شما می‌توانید احراز هویت غیرحضوری سجام را از طریق اپلیکیشن ارزی(Arzee.ir) انجام دهید.

۲- در مرحله دوم باید یک کارگزاری برای خرید سهام استقلال انتخاب کنید. اپلیکیشن ارزی(Arzee.ir) امکان ثبت‌نام در کارگزاری‌های مختلفی را برای شما فراهم کرده است.

احراز هویت و ثبت‌نام در کارگزاری با اپلیکیشن ارزی(Arzee.ir)

لینک دانلود

شرایط پذیره نویسی سهام استقلال چیست؟

حق تقدم استقلال که به اختصار با «استقلالح» نمایش داده می‌شود اواسط اسفندماه ۱۴۰۰ در فرابورس عرضه شد و امکان خرید آن برای تمام افرادی کد بورسی داشته‌اند فراهم بود. شرایط لازم برای پذیره نویسی سهام استقلال به شرح زیر بوده است:

الف) برای خرید نماد سهام استقلال هیچ محدودیت سنی خاصی وجود نداشته است.

ب) متقاضیان خرید سهام استقلال دارای کد بورسی بوده‌اند.

ج) خریداران حقیقی باشگاه استقلال در زمان پذیرنویسی مجوز پذیره‌نویسی تا ۱۰۳۰ سهم را داشتند.

پذیره‌نویسی سهام استقلال در اواخر اسفند ۱۴۰۰ به اتمام رسیده است و در حال حاضر نوبت به بازگشایی و شروع معاملات نماد استقلال در بورس رسیده است.

زمان بازگشایی نماد استقلال

بعد از گذشت حدود ۵ ماه از پایان پذیره‌نویسی استقلال، فرایند ورود این باشگاه به بورس تکمیل شده است و شاهد بازگشایی نماد استقلال در بازار پایه نارنجی فرابورس خواهیم بود. این بازگشایی روز چهارشنبه دوم شهریور ماه و مطابق پیام ناظر بازار با شرایط زیر انجام خواهد شد:

به اطلاع مي رساند؛ نماد معاملاتي شركت فرهنگي ورزشي استقلال ايران (استقلال1) امروز چهارشنبه مورخ 1401/06/02 براي اولين بار در تابلو نارنجي بازار پايه فرابورس ايران گشايش مي‌يابد. در اين خصوص توجه به موارد ذيل ضروري است: 1) کليه معامله گران برخط و غير برخط به صورت همزمان طي دوره ثبت سفارش مي‌توانند اقدام به ورود سفارش خريد يا فروش نمايند. 2) محدوديت حجمي (حداكثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش) در نماد معاملاتي (استقلال1) به ميزان 10،000 سهم تعيين مي‌گردد. براي اطلاع از جزئيات بيشتر مي‌توانيد به اطلاعيه مذکور واقع در وب سايت رسمي شرکت فرابورس ايران مراجعه فرمائيد. مديريت عمليات بازار فرابورس ايران

شرایط بازگشایی:

تاریخ بازگشایی: چهارشنبه دوم شهریور

ساعت بازگشایی: مطابق با پیام ناظر بازار

محدودیت حجمی حداکثر تعداد سفارش: ۱۰ هزار سهم

سهام استقلال را بخریم یا نه

 بسیاری از افراد اطمینان چندانی از خرید سهام استقلال ندارند و دائما می‌پرسند « آیا سهام استقلال را بخریم؟». باید دقت داشت خرید سهم استقلال صرفا یک فعالیت هواداری نیست و امکان سودآوری این دارایی در بلندمدت وجود دارد. هر شخصی با هر سنی می‌تواند برای ثبت نام سهام استقلال تا سقف تعیین شده اقدام کند. بنابراین این نماد نیز می‌تواند بخشی از سبد سرمایه افراد زیادی باشد. احتمالا در صورت رشد اقتصادی باشگاه، سودآوری از طریق فعالیت‌های ورزشی و اسپانسرینگ، کسب رتبه‌های برتر و … قیمت و ارزش سهام استقلال رشد کند.

آیا سرمایه‌گذاری در صنایع ورزشی سودآور خواهد بود؟

سرمایه‌گذاری در تیم‌ها یا صنایع ورزشی چالش‌های مختلفی دارد. تا چند سال پیش هیچ راهکارها مشخصی برای سرمایه‌گذاری در تیم‌های ورزشی وجود نداشت و روش خرید سهام استقلال یا سایر تیم‌ها مبهم بود. حالا از طریق عرضه سهام دو باشگاه پرطرفدار پایتخت در بورس امکان سرمایه‌گذاری در این صنعت به وجود آمده است. با این حال شک و تردیدهای زیادی در مورد آینده این سهام وجود دارد.

آموزش خرید سهام استقلال

با توجه به مشکلات درآمدزایی، چالش‌های مربوط به حق پخش که مهمترین منبع درآمد باشگاه‌های فوتبال است، وضعیت مبهم مالکیت و ساختارهای غلط مالی باشگاه‌ها، خرید سهام استقلال یا پرسپولیس ممکن است ریسک زیادی به همراه داشته باشد.

آموزش خرید سهام استقلال

بازگشایی نماد استقلال به روش حراج قیمت انجام خواهد شد. در این روش ابتدا متقاضیان خرید و فروش سهام استقلال قیمت‌های مورد نظر خود را اعلام خواهند کرد. در نهایت قیمت بازگشایی با توجه به نرخ‌های اعلام شده از سوی خریداران و فروشندگان مشخص خواهد شد و بعد از اتمام فرایند قیمت‌گذاری، امکان معامله سهام استقلال مثل سایر نمادهای بازار بورس فراهم خواهد بود. در این مرحله برای خرید سهام استقلال کافی است درخواست خرید خود را از طریق سایت کارگزاران و با توجه به محدودیت‌های اعلام شده توسط ناظر بازار ثبت کنید.

سوالات متداول ثبت نام سهام استقلال

مراحل خرید سهام استقلال در بورس چیست؟

در ابتدا باید در سامانه احراز هویت سجام ثبت‌نام کرده و مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارید. سپس یک کارگزاری برای انجام معاملات خود انتخاب و در نهایت سفارش خرید سهام استقلال را ثبت کنید.

سهام استقلال کی باز می شود؟

با توجه به پیام ناظر بازار معاملات نماد استقلال از روز چهارشنبه دوم شهریور ماه آغاز شده و امکان خرید برای عموم سرمایه‌گذاران فراهم است.

ارزش سهام استقلال چقدر است؟

قیمت هر سهم استقلال بر اساس ارزش روز دارایی در تاریخ ۳۰ام دی ماه ۱۴۰۰ معادل ۳۸۷۹ ریال است.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *