فارس/ مدیر یک صندوق سرمایه گذاری بزرگ می‌گوید: در حالی که دلار در حال تضعیف شدن است، بازار چین در حال جذاب‌تر شدن بیشتر برای سرمایه گذاران خارجی است.
 
به گزارش بلومبرگ، ری دالیو، بنیانگذار صندوق سرمایه گذاری بریج واتر، معتقد است: همگام با تضعیف دلار در بازار جهانی، بازار چین در حال جذاب‌تر شدن برای سرمایه‌گذاران خارجی است.
این میلیاردر آمریکایی امروز طی سخنرانی در مجمع کایک سین، گفت که بازارهای  جهانی در شرایط کنونی در یک موقعیت بسیار خاص قرار دارند؛ چراکه فضا برای دلار آمریکا پرچالش‌تر شده و تمایل سرمایه‌گذاران به سمت چین بیشتر شده است. 
وی ادامه داد که بازارهای مالی در چین در حال گسترش و باز شدن هستند، اما هنوز شاهد حضور سنگین سرمایه‌گذاران خارجی علی رغم جذاب‌تر شدن آنها نیستیم. 
این سرمایه‌دار آمریکایی در سخنان خود ادامه داد: در حال حاضر عوامل بنیادین برای اقتصاد آمریکا  و دلار با چالش‌های جدی روبرو هستند و به همین دلیل بازارهای چین برای آوردن سرمایه در حال جذاب‌تر شدن است.
در معاملات شب گذشته ارزش دلار ریخت و شاخص ارزش آن 0.2 درصد کاهش یافت و به 92.72 واحد رسید. بسیاری از سرمایه‌گذاران، مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بانک‌ها پیشتر هشدار داده بودند که ارزش دلار احتمالا کاهش خواهد یافت. 
استفن راج، یکی از کارشناسانی بود که پیش بینی وی توجه بسیاری را به خود جلب کرد. 
راج گفته بود که دلار به سرعت رو به سقوط پیش می‌رود و ممکن است تا پایان سال 2021 ارزش دلار 35 درصد سقوط کند.