1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ / بازی قیمت معامله‌گران را سرگردان کرد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ / بازی قیمت معامله‌گران را سرگردان کرد

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 10 خرداد 1402 / بازی قیمت معامله‌گران را سرگردان کرد

به گزارش تجارت‌نیوز امروز قیمت دلار بر خلاف انس جهانی طلا، کاهش داشت و قیمت طلا و سکه بر مدار قیمت این اسکناس چرخید. دلار در پله‌های ابتدایی کانال 51 هزار تومانی ایستاد و طلای جهانی در محدوده 1956 دلاری نوسان دارد.

قیمت روز و حباب انواع سکه 9 خرداد 1402

امروز افت قیمت دلار باعث شد قیمت سکه به کانال 30 میلیون تومانی برگردد و طلا که شب گذشته با کانال 11 میلیون تومانی فقط 50 هزار تومان فاصله داشت حدود 200 هزار تومان کاهش قیمت داشت. گفتنی است امروز انس جهانی طلا برخلاف روز گذشته با 13 دلار افزایش قیمت با رقم 1956 دلار مبادله می‌شود.

هر چند که معامله‌گران بازار ارز کاهش محدود قیمت دلار را استراحت در روند صعودی می‌دانند اما فعلا ارزی(Arzee.ir)‌های بین‌المللی به نفع کاهشی‌های بازار ارز است و سفر رئیس کل بانک مرکزی به واشنگتن نیز نشان از تلاش‌های سیاستگذار برای کنترل قیمت در بازارهای مالی را دارد.

معامله‌گرانی که دیروز با افزایش قیمت سکه از عقب‌ماندن نسبت به بازار بیم داشتند، امروز با احتیاط بیشتری معامله‌ کردند. این روند رفت و برگشتی قیمت سکه معامله‌گران را نسبت به خرید و فروش در بازار دچار تردید کرده است.

فعلا فعالان بازار طلا و سکه چشمشان به قیمت دلار است. دلار نیز در انتظار اخبار مساعد در حوزه سیاسی است تا سدی در مقابل افزایش شارپی این اسکناس باشد.

روند کاهشی بازار موقتی است

در همین راستا علی صادقین کارشناس اقتصادی با اشاره به روند نسبتا با ثبات قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت: «معتقدم در ماه‌های آینده انس‌ جهانی طلا روند صعودی خواهد داشت اما با توجه به شرایط آرامی که در بازار ارز در داخل کشور داریم و همچنین ورود پولی که در بورس وجود دارد بازار طلا نوسان نسبتا آرام و اندکی در کانال فعلی خواهد داشت.»

وی افزود: «با وجود ثبات در بازار دلار، طلا و سکه اما روند کاهشی قیمت در بازار داخلی موقتی است. درباره طلای جهانی نیز باید گفت تا پایان سال میلادی نیز می‌توان پیش‌بینی کرد انس محدوده 2000 دلاری خود را به دست بیاورد و حفظ کند و شکست این محدوده برای طلای جهانی موقتی است.»

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: «روند بازار دلار و به دنبال آن طلا در ماه‌های آینده به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه جاری در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران بستگی دارد و روند بازارها بعد از خرداد نیز به جلسه شورای حکام وابسته است.»

بازگشت سکه به کانال 30 میلیونی

امروز سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه قیمت سکه امامی حدود 280 هزار تومان ارزان شد. این قطعه دیروز به کانال 31 میلیون تومانی ورود کرد و امروز مسیر رفته را برگشت. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با رقم 10 میلیون و 738 تومان معامله می‌شود. قیمت سکه بهار امروز 205 هزار تومان کاهش داشت. این قطعه با قیمت 27 میلیون و 480 هزار تومان معامله شد.

امروز نیم‌سکه و ربع‌ سکه هر یک 100 هزار تومان ارزان شدند. این قطعات به ترتیب با قیمت 16 میلیون و 800 هزار تومان معامله شدند. همچنین سکه گرمی امروز کاهش قیمت محدود 20 هزار تومانی داشت و با 6 میلیون و 580 هزار تومان مبادله شد.

طلا از کانال 11 میلیونی فاصله گرفت 

امروز هر مثقال طلا کاهش 160 هزار تومانی داشت. این مقدار طلا با قیمت 10 میلیون و 789 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا نیز 36 هزارتومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و 491 هزار تومان معامله شد. امروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و 458 هزار تومان معامله شد.

در روز جاری روند کاهشی حباب سکه نوسان بالایی داشت. در لحظه نگارش این گزارش حباب سکه امامی با 302 هزار تومان کاهش هفت میلیون تومانی شد. حباب سکه بهار 320 هزار تومان ریخت و بیشترین مقدار کاهش حباب را در میان قطعات سکه داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *