2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته اول مهر / نوسان دلار مانع کاهش بیشتر قیمت‌ ها

پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته اول مهر / نوسان دلار مانع کاهش بیشتر قیمت‌ ها

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلایندرباره وضعیت بازار طلای تهران توضیح داد: امروز اونس با قیمت 1751دلار بسته شد که نسبت به آخرین معاملات حدود 12دلار کاهش یافته که اگر بازار ارز نوسان نداشت، این عامل در کنار نبود تقاضا می‌توانست منجر به افت بیشتر قیمت طلا و سکه شود.

این فعال بازار طلابا گلایه از تشدید رکود بازار طلا اظهار کرد: نبود تقاضا در ایام محرم و صفر طبیعی است اما بلاتکلیفی برجام و اخبار سیاسی ضد‌و‌نقیص منجر به افزایش نوسان نرخ ارز شده و این موضوع بر انتظارات تورمی و رکود بازار تاثیر گذاشته است؛ لذا انتظار داریم دولت جدید آرامش را به بازار ارز و طلا بازگرداند تا بیش از این شاهد بیکاری فعالان صنف طلا نباشیم.

کشتی‌آرای تصریح کرد: هرچند شرایط نامناسب اقتصادی هم در این رکود نقش داشته اما اگر قیمت‌ها به ثبات برسد وضعیت نسبت به حال حاضر بهتر خواهد شد چراکه شاهد افزایش جزیی تقاضا و رونق نسبی بازار خواهیم بود.

وی درباره روند قیمت‌ها تا پایان هفته بیان کرد: باتوجه به نبود تقاضا و نوسان کاهشی اونس طی روز‌های گذشته، اگر تا پایان هفته دلار افزایش قیمت نداشته باشد در این بازار هم شاهد روند نزولی بهای طلاو سکه خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه 4مهر ماه 1400

نایب رییس دوم اتحادیه طلا در پایان به تشریح قیمت‌های امروز چهارم مهر ماه پرداخت و گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران قیمت هر قطعه سکه امامی با 50هزار تومان کاهش در مقایسه با دیروز به 11میلیون و 750هزار تومان رسید و بهای سکه طرح قدیم هم بدون تغییر 11میلیون و 300هزار تومان است.

کشتی‌آرای اضافه کرد: همچنین امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و 900هزار، ربع سکه سه میلیون و 450هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و 200هزار تومان معامله‌ می‌شود؛ بهای هر مثقال طلای 17عیار هم امروز به چهار میلیون و 933هزار تومان رسید و قیمت هر گرم طلای 18عیار با افت حدود چهار هزار تومانی به یک میلیون و 138هزار تومان کاهش یافت.

 

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *