2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

پیش بینی قیمت طلا بعد از اعلام نتیجه انتخابات / هجوم فروشندگان به بازار از ترس ادامه روند کاهشی

پیش بینی قیمت طلا بعد از اعلام نتیجه انتخابات / هجوم فروشندگان به بازار از ترس ادامه روند کاهشی

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت طلا و سکه توضیح داد: امروز اونس جهانی طلا با 100دلار کاهش نسبت به هفته پیش مواجه شد و ارزش آن به 1765دلار رسید و از طرفی قیمت دلار هم با حدود 700تومان کاهش نسبت به پنجشنبه تا 23700تومان پایین آمد که این دو عامل باعث شد بازار طلا از صبح وارد مدار نزولی شود.

این فعال بازار طلا ادامه داد: البته شیب روند کاهشی طلا و سکه در ابتدای روز آرام بود اما با بازگشایی بازار ارز و افت بهای دلار به کانال 23هزار تومان تحت تاثیر انتخابات، سرعت کاهش قیمت‌ها بیشتر شد تا جاییکه قیمت سکه در مقایسه با پنجشنبه 600هزار تومان سقوط کرد.

کشتی‌آرای همچنین از افزایش تعداد فروشندگان در بازار امروز خبر داد و گفت: با شروع کاهش قیمت‌ها و نگرانی از ادامه این روند، امروز تعداد فروشندگان نسبت به روز‌های قبل بیشتر بود و کسی در این وضعیت اقدام به خرید طلا و سکه نمی‌کرد و همین افت تقاضا باعث شد حباب سکه امامی تا 230هزار تومان پایین بیاید.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا درباره آینده بازار طلا بعد از انتخابات پیش‌بینی کرد: به نظر می‌رسد این روند نزولی ناشی از جو انتخابات اندکی ماندگار باشد و قیمت طلا و سکه با کاهش بیشتری مواجه شود، اما آینده بازار قابل پیش‌بینی نیست و باید دید دولت جدید چه واکنشی نسبت به بهبود روابط سیاسی با غرب و مذاکرات برجام نشان خواهد داد.

سکه در یک قدمی ورود به کانال 9میلیون

کشتی‌آرای در پایان با تشریح قیمت‌ها بیان کرد: امروز در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی با 600هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات هفته پیش به 10میلیون و 255هزار و سکه طرح قدیم هم به 10میلیون و 100هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: قیمت نیم سکه در بازار امروز پنج میلیون و 500هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و 550هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و 250هزار تومان اعلام شد؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای 17عیار به چهار میلیون و 417هزار و طلای 18عیار نیز به گرمی یک میلیون و 20هزار تومان کاهش یافت.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *