تجارت نیوز/ خودرو در روزهای اخیر اندکی افزایش قیمت را تجربه کرده است. فعالان بازار خودرو می‌گویند که افزایش بهای دلار و البته نزدیک شدن به بازار شب عید در افزایش قیمت‌ها تاثیرگذار بوده است.

 امروز بهای پراید ۱۱۱ به ۱۲۲ میلیون تومان رسید و ساپیا ۱۳۱ با قیمت ۱۰۱ میلیون تومان معامله شد. بهای پژو ۲۰۶ تیپ دو هم ۱۷۴ میلیون تومان، سمند ۱۷۶ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ معادل ۱۷۸ میلیون تومان خرید و فروش شد.

در این شرایط علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت از افزایش قابل توجه تولید خودرو تا اردیبشهت ۱۴۰۰ گفته و تاکید کرده است که سیر قیمت خودرو کاهشی می‌شود. هرچند که مرور سابقه اظهارنظر متولیان وزارت صمت نشان می‌دهد که به وعده آنها درباره ارزانی خودرو نمی‌توان چندان امید بست.

از سمت دیگر مردم معتقدند که با نخریدن قیمت خودرو پایین می‌آید. فعالان بازار خودرو اما اعتقاد دارند که با توجه به اینکه اوج فروش بازار خودرو شب عید و در ماه‌های بهمن و اسفند است، احتمال کاهشی شدن قیمت خودرو پایین است و کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که کاهش قابل توجه تولید خودرو عامل اصلی گران شدن آن است.

بر اساس آمارهای وزارت صنعت تولید خودرو پیش از خروج ترامپ از برجام به حدود یک میلیون ۱۰۰ هزار دستگاه در سال رسیده بود اما سال گذشته تولید خودرو به زحمت به مرز ۸۰۰ هزار دستگاه رسید.

با این شرایط توصیه‌های کارشناسان بر این است که اگر افرادی تقاضای مصرفی در بازار خودرو را دارند و به این بازار نگاه سرمایه‌ای ندارند بهتر است که هرچه زودتر خودروی مورد نیاز خود را تامین کنند و به انتظار ارزانی ننشینند.

در ادامه تعدادی از نظرات مخاطبان را در این زمینه می‌خوانید:

«من ۲ساله بخاطرمردم ماشین نخریدم میگفتم تاارزان کنند اون موقع سایت ثبت نام خودروسازان تو۳۰ثانیه تکمیل میشه امااین مردم حرف به گوششان نمی رود دوستان تامیتونید بخرید و انبار کنید دلتون واسه هیچکس نسوزه گلیم خودتون راازآب بکشید بیرون.»

«تا زمانی که خریدار حق انتخاب نداشته باشد وخودرو سازها به قیمت دلخواه بفروشند وبرای عده خاصی رانت وجود داشته باشد نه صنعت پیشرفت میکند نه خریدار رضایت دارد»

«خودرو نمیخریم فقط نمیخریم این تنها راه ماست»

«آهای مردم ماشین نخرین نمایندگیها ماشینهارو میخرن میزانی تو کارخانه بعدا از روی سیاست به مردم بفروشن»