سایت ارزی (Arzee)/ مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای کشور گفت: پیش بینی می‌شود که ۲۸۲ شهر با تنش آبی مواجه باشند که بیشترین تنش در فلات مرکزی خواهد بود.

کرکانی در نشست خبری که صبح امروز در شرکت آب و فاضلاب کشور با موضوع تنش آبی تابستان ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: امسال از یک هزار و ۳۴۶ شهر کشور، یک هزار و ۶۴ شهر مشکلی به لحاظ تامین آب ندارند، ۱۲۶ شهر ۱۰ درصد کمبود، ۵۵ شهر بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کمبود و ۱۰۱ شهر هم با بیش از ۲۰ درصد کمبود آ‌ب مواجه هستند.
او افزود: پیش بینی می‌شود که ۲۸۲ شهر با تنش آبی مواجه باشند که بیشترین تنش در فلات مرکزی خواهد بود و پس از آن حوضه آ‌بریز خلیج‌فارس با ۹۳ شهر است.

کرکانی  بیان کرد: پیش بینی این است که به بیش از ۷ هزار روستا با تانکر آبرسانی شود که رقم بالایی است و این در حالی است که تعداد روستا‌هایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند در سال گذشته پنج هزار روستا بوده است.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای کشور افزود: آبرسانی سیار سال گذشته با ۵۰۰ تانکر انجام شد که این ناوگان فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارد و قرار شده که امسال هزار دستگاه اضافه شود تا سرویس دهی و حجم تامین آب بهبود یابد.
کرکانی در پایان تصریح کرد: ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که می‌تواند به کاهش تنش آبی کمک کند و این به شرطی است که قبل از زمان ریسک به شبکه تزریق شود.