میزان/وزیر راه و شهرسازی گفت: چند ماه اخیر سری اول این واحد‌ها با حضور رییس جمهور افتتاح شد و تا پایان دولت پیش بینی می‌شود بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار واحد آماده تحویل شود و بقیه واحد‌ها نیز پیشرفت خوبی خواهد داشت.

 محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن و اینکه تا پایان دولت این طرح تا چه مرحله‌ای خواهد رسید گفت: با شناسایی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام در چند مرحله انجام شد و با توجه به شرایط کرونایی موجود و کاهش سطح حضور کارکنان بحمدالله پروژه پیشرفت مناسب خود را داشته است

وی افزود: در سطح کشور حدود ۵۰۴ هزار واحد مسکونی فعال داریم که در سه نوع در حال ساخت است که یک نوع مربوط به پروژه‌هایی است که خود مردم زمین را به صورت فردی یا گروهی دریافت کردند و در قالب نقشه و پیوست‌هایی که دستگاه‌های کارگزاری ما مانند بنیاد مسکن آن را هدایت می‌کنند در حال ساخت است.
اسلامی گفت: حدود ۳۰ هزار واحد ازاین پروژه به صورت فروش اقساطی، زمین آن واگذار شده است و به صورت واگذاری ۹۹ ساله است که مردم ثبت نامی به این پروژه متصل شده اند و حدود ۱۴۰ هزار نفر واریز وجه خود را انجام دادند که امیدواریم مابقی متقاضیان نیز وجه خودرا تکمیل کنند تا پروژه‌های آن‌ها شتاب بگیرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه‌هایی نیز به صورت سرمایه گذاری مشترک با وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌هایی که با آن‌ها تفاهم نامه امضا شده است و جود دارد که حدود ۷۰ هزار واحد کار آن‌ها در حال انجام است.

وی گفت: چند ماه اخیر سری اول این واحد‌ها با حضور رییس جمهور افتتاح شد و تا پایان دولت پیش بینی می‌شود بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار واحد آماده تحویل شود و بقیه واحد‌ها نیز پیشرفت خوبی خواهد داشت.

اسلامی گفت: با توجه به اینکه مردم باید وجوه مورد تعهد خود را واریز کنند اگر این کار صورت گیرد و به موقع انجام شود حتما پیشرفت پروژه طبق زمانبندی اتفاق می‌افتد، اما اگر اخلالی در آن رخ دهد پروژه با تاخیر مواجه می‌شود و نکته حائز اهمیت این است که ما بتوانیم سازماندهی کار خود و به کار گیری ظرفیت‌هایی اجرایی خود را به گونه‌ای انجام دهیم که زمین مناسب، طرح و نقشه مناسب و متناسب با جامعه هدف باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود یک میلیون ثبت نام نفر در طرح ملی اقدام مسکن ثبت نام کردند که در مرحله اول حدود ۸۸۲ هزار نفر پالایش شدند و نهایتا تا الان ۴۳۶ هزار نفر شناسایی شده اند که واقعا فاقد مسکن بودند و تا به حال از امتیاز استفاده نکرده اند.