اقتصاد نیوز/ معاملات آتی طلای ژوئن (خرداد) آخرین بار هر اونس 1740 دلار معامله شد که نسبت به جمعه گذشته یک درصد رشد داشت. پیش بینی ها می گوید قیمت طلا در این هفته افزایشی است

احساسات برای آینده در بازار طلا در بین تحلیلگران وال استریت (سرمایه گذاران حرفه ای)و سرمایه گذاران مین استریت(سرمایه گذاران خرد)  بهبود پیدا کرده است. با این وجود ، نگرانی هایی وجود دارد که افزایش بازده اوراق خزانه داری در کوتاه مدت طلا را در سطح بحرانی زیر 1750 دلار نگه دارد.

کالین سیزینسکی ، استراتژیست ارشد بازار در SIA ، گفت: « طلا از پایین ترین سطح اخیر خود یک جهش خوب داشته است ، اما این فقط می تواند یک اصلاح کوتاه مدت باشد زیرا قیمت ها می توانند مهار شوند ، همچنان تورم هنوز یک داستان مهم برای سرمایه گذاران است.»

اگرچه سیزینسکی پیش بینی کوتاه مدت نزولی بر روی طلا دارد ، اما تاکید دارد که قیمت طلا در این جهش اصلاحی می تواند بالاتر برود.

این هفته ، 13 تحلیلگر در نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع 6 رأی دهنده یا 46٪ پیش بینی افزایش قیمت طلا در هفته بودند. در همین حال ، چهار رأی دهنده یا 31٪ اظهار داشتند که شاهد کاهش قیمت طلا در هفته هستند. سه تحلیلگر ، یا 23٪ ، شاهد حرکت یک طرفه قیمت ها بودند.

احساسات و مشارکت در نظرسنجی هفتگی طلا در بین سرمایه گذاران خرده فروشی بهبود پیدا کرده. این هفته 1698 رأی در نظرسنجی های آنلاین به دست آمد. در میان این افراد ، 1101 ، یا 65 درصد گفتند که در هفته جاری وضعیت طلا را صعودی پیش بینی می کنند. 355 شرکت کننده دیگر ، یا 21٪ ، گفتند که روند طلا نزولی خواهد بود ، در حالی که 242 رای دهنده ، یا 14٪ ، در برابر فلز گرانبها بی طرف بودند.

افزایش تمایل به روند صعودی در حالی است که بازار طلا هفته را با سودهای ناچیز به پایان رساند اما از بالاترین سطح یک هفته گذشته پایین آمده بود. معاملات آتی طلا ژوئن (خرداد) آخرین بار هر اونس 1740 دلار معامله شد که نسبت به جمعه گذشته یک درصد رشد داشت.

این هفته پس از آنکه فدرال رزرو سیاست های پولی فوق العاده نرم خود را بدون تغییر گذاشت ، بازار طلا با فشار مختصری به 1750 دلار در هر اونس رسید. بانک مرکزی همچنین اعلام کرد که انتظار ندارد حداقل تا سال 2024 نرخ بهره را افزایش دهد.

در حالی که انتظار می رود با بهبود اقتصاد آمریکا، بازار طلا هنوز باید با افزایش بازده اوراق قرضه مقابله کند. رئیس بانک مرکزی فدرال ، جروم پاول اظهار داشت که او در مورد فروش اخیر در بازار اوراق خزانه داری قرضه که منجر به بازدهی بیشترین حد 13 ماهه خود، 1.7 شده است ، نگران نیست.

برای بسیاری از سرمایه گذاران ، بازده بالاتر اوراق قرضه که از دلار آمریکا نیز پشتیبانی می کنند ، بزرگترین چالش برای بازار طلا است. با این حال ، حرکت های مثبت طلا در این هفته می تواند نشان دهنده تأثیر کمتر بازار اوراق خزانه داری بر روی فلز گرانبها باشد.