1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

پیش‌نویس سند پروژه ریال دیجیتال به‌طور رسمی توسط بانک مرکزی منتشر شد

پیش‌نویس سند پروژه ریال دیجیتال به‌طور رسمی توسط بانک مرکزی منتشر شد

پیش‌نویس سند پروژه ریال دیجیتال به‌طور رسمی توسط بانک مرکزی منتشر شد

بانک مرکزی پیش‌نویس سند پروژه ریال دیجیتال، ارز دیجیتال ملی ایران را به‌صورت رسمی در وب‌سایت خود منتشر کرده است. بانک مرکزی گفته است هدف از انتشار این سند تنویر افکار عمومی و تبیین سیاست‌های این سازمان در حوزه پول دیجیتال است.

به گزارش سایت ارزی (Arzee)، نسخه ابتدایی این سند پیش‌تر به‌صورت غیررسمی منتشر شده بود و اکنون بانک مرکزی نسخه ۲-۲ و در حال ویرایش آن را با کمی تغییرات به‌طور رسمی منتشر کرده است.

 روابط عمومی بانک مرکزی گفته است اولین انتشار رسمی ریال دیجیتال توسط هیئت نظارت بر اندوخته اسکناس و در راستای اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار، در شهریورماه سال جاری صورت گرفته است.

در گزارش روابط عمومی بانک مرکزی آمده است:

پس از انتشار اولیه به‌صورت محدود، ریال دیجیتال منتشرشده از طریق دو بانک عامل و با جامعه کاربری کنترل‌شده مورد بهره‌برداری پیش‌آزمایشی قرار گرفته و در حال حاضر نیز روند بررسی‌های تکمیلی جهت شروع دوره آزمایشی ادامه دارد. همچنین بر اساس تمهیدات اندیشیده‌شده به‌زودی با پیوستن بانک سوم به این پروژه، دوره اجرای پیش‌آزمایشی خاتمه یافته و با آغاز مرحله اجرای آزمایشی، دامنه استفاده، تعداد کاربران و مبلغ تخصیص‌یافته به این طرح نیز گسترش می‌یابد. شایان ذکر است ورود کلیه بانک‌های عامل به این پروژه تا پایان دوره آزمایشی از دیگر اهداف برنامه‌ریزی شده در اجرای آن می‌باشد.

بانک مرکزی در پایان گزارش خود از کارشناسان امور پولی و بانکی خواسته است پیشنهادهای خود را در رابطه با ریال دیجیتال به این سازمان ارائه کنند.

برای مشاهده فایل کامل کلیک کنید.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *