1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

پیش‌بینی ۲۶ مدال برای ایران در پارالمپیک

پیش‌بینی ۲۶ مدال برای ایران در پارالمپیک

ایران اکونومیست- مسئولان کمیته ملی پارالمپیک در ارزیابی خود از کاروان اعزامی به پارالمپیک توکیو و شرایط ورزشکارانش در رشته‌های مختلف کسب ۲۶ مدال شامل ۸ طلا، ۱۲ نقره و ۶ برنز را پیش‌بینی کرده‌اند.

ا کمیته ملی پارالمپیک بر اساس سهمیه های کسب شده توسط ورزشکارانش در رشته های مختلف و البته سیاست مصوب خود مبنی بر حضور داشتن ورزشکار موردنظر در یکی از گروه های چهارگانه (مدال طلا، نقره و برنز المپیک یا قهرمانی در آسیا) اعزام ۵۹ ورزشکار در ۹ رشته را به دوره جدید بازی های پارالمپیک مصوب کرده است.

این کمیته همچنین بر اساس ارزیابی هایی که از وضعیت ورزشکاران داشته، کسب ۲۶ مدال برای کاروان اعزامی به توکیو را پیش بینی کرده است.

۸ مدال طلا، ۱۲ مدال نقره و ۶ مدال برنز نتیجه پیش بینی هایی است که کمیته ملی پارالمپیک نسبت به عملکرد کاروان ورزش کشور در بازی های پارالمپیک داشته است. این مدال ها در ۶ رشته وزنه برداری، تیراندازی، تیروکمان، دوومیدانی، جودو، تکواندو به دست می آیند. والیبال نشسته هم تنها رشته تیمی است که شانس مسلم مدال برای ایران در توکیو در نظر گرفته شده است.

بسکتبال با ویلچر و قایقرانی (پاراکانو) رشته هایی هستند که در پیش بینی کمیته ملی پارالمپیک برای مدال آوری در توکیو جایی ندارند.

نتیجه پیش بینی صورت گرفته توسط مدیران کمیته ملی پارالمپیک در مورد مدال آوری ورزشکاران ایران در بازی های پارالمپیک توکیو به این شرح است:

مدال طلا مدال نقره مدال برنز
ساره جوانمردی (تیراندازی) رقیه شجاعی (تیراندازی) امیر جعفری (وزنه برداری – وزن ۶۵- کیلوگرم)
روح الله رستمی (وزنه برداری – وزن ۸۰ کیلوگرم) سامان رضی (وزنه برداری – وزن ۱۰۷ کیلوگرم) امیر خسروانی (دوومیدانی – پرش طول)
سید حامد صلحی پور (وزنه برداری- وزن ۹۷ کیلوگرم) امان الله پاپی (دوومیدانی – پرتاب نیزه) سیامک صالح فرج زاده (دوومیدانی – پرتاب وزنه)
منصور پورمیرزایی (وزنه برداری – وزن ۱۰۷+کیلوگرم) صادق بیت سیاح (دوومیدانی -پرتاب نیزه) علی اصغر جوانمردی (دوومیدانی – پرتاب وزنه)
سعید افروز (دوومیدانی – پرتاب نیزه) علی پیروج (دوومیدانی – پرتاب نیزه) غلامرضا رحیمی (تیروکمان – ریکرو)
مهدی پوررهنما (تکواندو – وزن ۷۵- کیلوگرم) وحید نوری (جودو- وزن ۹۰ کیلوگرم) محمدرضا زندی (تیروکمان)
زهرا نعمتی (تیروکمان- ریکرو انفرادی) محمدرضا خیرالله زاده (جودو -ح وزن ۱۰۰+ کیلوگرم)
والیبال نشسته اصغر عزیزی (تکواندو – وزن ۷۵+کیلوگرم)
اصغر زارعی نژاد (تیروکمان – ریکرو)
رمضان بیابانی (تیروکمان – کامپوند)
علی سینا منشازاده (تیروکمان – کامپوند)
زهرا نعمتی (تیروکمان – میکس)

به گزارش خبرنگار مهر، پیش بینی کسب ۲۶ مدال در پارالمپیک توکیو در حالی انجام شده که کاروان ایران در پارالمپیک ریو صاحب ۲۴ مدال شامل ۸ طلا، ۹ نقره و ۷ برنز شد. بنابراین طبق آنچه پیش بینی شده، تعداد مدال های طلای ایران در توکیو با ریو برابر است اما در کسب مدال نقره و برنز به ترتیب به میزان ۳ و یک مدال، افزایش و کاهش مدال آوری خواهیم داشت.

تعداد ۸ مدال طلای مساوی در حالی پیش بینی شده که مرحوم سیامند رحمان یکی از طلایی های کاروان ایران در ریو بود که اتفاقا برای پارالمپیک توکیو هم کسب سهمیه کرد و یکی از شانس های مسلم قهرمانی در این دوره بازی ها هم بود. با وجودیکه کاروان اعزامی به توکیو مرحوم رحمان را در ترکیب ندارد بازهم پیش بینی شده که ۸ طلای ریو تکرار خواهد شد.

کاروان ورزش ایران در بازی های ۲۰۱۶ ریو در جایگاه پانزدهم قرار گرفت اما کسب یکی از رده های اول تا دهم پیش بینی مسئولان کمیته ملی پارالمپیک برای این دوره بازی هاست.

شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک طی روزهای ۲ تا ۱۴ شهریورماه (۲۴ آگوست تا ۵ سپتامبر) در توکیو برگزار می شود.

 مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *