تجارت نیوز/ طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با شش هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۱۴۱ هزار تومان رسید. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید با توجه به روند کاهشی انس جهانی پیش‌بینی می‌شود طلا فردا ارزان شود!

امروز طلا و سکه در حالی گران شد که پیش‌بینی تحلیل‌گران مبنی بر کاهش انس جهانی طلا به زیر هزار و ۸۰۰ دلار به واقعیت پیوست. انس جهانی طلا امروز با ۲۷ دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت یک هزار و ۷۹۴ دلار رسید.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با توجه به اینکه در آستانه نوروز قرار داریم، تقاضا برای خرید طلا و سکه زیاد شده است، همین مسئله باعث شد که طلا و سکه نسبت به کاهش انس جهانی طلا مقاوت نشان دهند و چندان ارزان نشوند.

ابراهیم محمدولی اظهار کرد: اکنون وضعیت جهان آرام است. به همین دلیل انس جهانی طلا روند کاهشی به خود گرفته است. پیش‌بینی می‌شود چنانچه این وضعیت ادامه‌دار باشد، طلا و سکه فردا در بازارهای داخلی ارزان ‌شود.

روز گذشته سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته بود: «قیمت طلا بستگی به مسائل و رفتارهای سیاستمداران دارد. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا افزایش یابد.»

سکه چقدر ارزان شد؟
امروز قیمت سکه چقدر گران شد؟ محمدولی در پاسخ به این سوال توضیح داد: طلای ۱۸ عیار با پنج هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و ۱۴۱ هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید ۲۱۰ هزار تومان افزایش یافت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

ربع سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی با ۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.