1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال محبوب و پلتفرم شماره یک قراردادهای هوشمند شناخته می‌شود. شبکه اتریوم بر پایه اتر (ETH) کار می‌کند و به تازگی در برنامه بهبود این پلتفرم، سعی دارد مشکلات مقیاس‌پذیری (حل مشکل کندی و کارمزد بالای تراکنش‌ها) را در بلاک چین خود حل کند.

سال ۲۰۱۹ را نمی‌توان سال چندان خوشایندی برای ارز دیجیتال اتریوم دانست. جولای (تیر) امسال اتریوم توانست به بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۱۹ برسد و از مرز ۳۰۰ دلار عبور کند. اما سوال اصلی اینجاست که قیمت آن در سال ۲۰۲۰ به چه رقمی خواهد رسید؟ در ادامه به بیان پیش‌بینی‌هایی خواهیم پرداخت که در خصوص قیمت اتریوم در سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ انجام شده‌اند.

بیایید پیش از اینکه به پیش‌بینی‌ها در خصوص قیمت اتریوم برسیم، نگاهی جامع به این پروژه بیندازیم تا به درک درستی از اساس این پیش‌بینی‌ها برسیم.

اتریوم و رقبا

ارزهایی نظیر ایاس (EOS)، تزوس، استلار، کاردانو و نئو (NEO)، همه و همه در تلاشند تا جای اتریوم را به عنوان پلتفرم شماره یک قراردادهای هوشمند بگیرند. آنها برای رسیدن به این هدف به دنبال آن‌اند تا مشکلاتی که در اتریوم دیده می‌شود را حل نمایند.

با این حال، ارزش بازار فعلی اتریوم در زمان نگارش این مطلب حدود ۱۹,۳۵۷,۰۱۵,۵۹۱ دلار است؛ به عبارت دیگر این رقم پنج برابر بزرگتر از ارزش بازار نزدیک‌ترین رقیب اتریوم یعنی ایاس است.

نگاهی به قیمت اتریوم در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰؛ وضعیت آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟

اگر از نقطه‌نظر نوسانات قیمت به مسئله نگاه کنیم، بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸، فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرد. طی این سال اتریوم به رده سوم ارزهای دیجیتال از نقطه‌نظر ارزش بازار بدل شد، اما توانست دوباره به رده دوم باز گردد.

سال ۲۰۱۸ قیمت هر واحد اتر از رقم تقریبی ۱,۰۰۰ دلار تا ۱۴۰ دلار کاهش یافت. این در حالی است که سه ماهه اول تا سوم سال جاری میلادی اوضاع کمی برای اتریوم بهتر شد.

قیمت اتریوم در سال جاری از روند کلی بازار پیروی کرد و توانست رفته رفته از ۱۵۲ دلار به ۱۸۰ دلار برسد؛ در پایان جولای (تیر) نیز به بالاترین قیمت [سالیانه] خود، یعنی ۳۵۱ دلار، رسید.

نگاهی فاندامنتالی به اتریوم

بلاک چین اتریوم بر پایه فناوری منحصر به فردی ایجاد شده است. این ارز بر خلاف بیشتر ارزهای دیجیتال دیگر از کد بیت کوین استفاده نمی‌کند.

ظهور اتریوم را می‌توان بهترین تلاش جامعه ارزهای دیجیتال برای ارائه جایگزینی برای بیت کوین دانست. ابزار اتریوم برای این کار هم «قراردادهای هوشمند» نام دارد.

به طور کلی می‌توان ارزش‌ اتر را از نقطه نظر فناوری در کاربردهای زیر خلاصه کرد:

  • پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در داخل بلاک چین اتریوم توسط اتر پرداخت می‌شود.
  • پروژه‌های مختلفی برای نرم‌افزارهای مالی خود از اتر استفاده می‌کنند؛ به عنوان مثال می‌توان به MakerDAO، نکسو (Nexo)، شبکه نیو (NUO) و … اشاره کرد.
  • اتر توسط کسب‌وکارها و ارائه‌دهندگان مختلفی به عنوان یک روش پرداخت استفاده می‌شود.
  • اتر به عنوان یک درگاه برای توکن‌های مبتنی بر این ارز، صرافی‌های غیر متمرکز، بازی‌های بلاک چینی، خدمات نرم‌افزارهای غیرمتمرکز و سیستم‌های اعطای پاداش استفاده می‌شود.
  • بخشی از سفته‌بازی در معاملات ارزهای دیجیتال با اتر انجام می‌شود.

تاثیرات آقای بوترین

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذارِ کاناداییِ روسی‌تبار و برجسته‌ترین شخصیت اتریوم است. ارز دیجیتال اتریوم اولین بار در سال ۲۰۱۳ پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشت و بالاخره ۳۰ جولای ۲۰۱۵ (۸ مرداد ۱۳۹۴) شبکه اصلی آن عرضه شد. شخصیت جالب ویتالیک بوترین، با تنها ۲۵ سال سن، یکی از دلایلی است که اتریوم تا این اندازه مورد توجه اهالی این حوزه قرار گرفته است.

روند محبوبیت اتریوم در سال ۲۰۱۹

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰؛ وضعیت آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟

اوج توجهات پیرامون اتریوم زمانی شکل گرفت که ویتالیک بوترین اعلام کرد که به منظور بهبود پهنای باند شبکه قصد استفاده از بلاک چین بیت کوین کش را دارد. او تیر ماه ۹۸ در دو نوبت اعلام کرد که تا تکمیل شدن پروژه نسخه دوم اتریوم، بلاک چین بیت کوین کش مورد استفاده آنها قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

از ماینرهای اتریوم گرفته تا علاقه‌مندان و معامله‌گران آن، به وضعیت این ارز در آینده چشم دوخته‌اند. آنها منتظرند تا هر چه سریع‌تر قیمت اتریوم به روزهای خوبش بازگردد و مشکلات شبکه نیز حل و فصل شوند. در ادامه به پیش‌بینی‌هایی اشاره خواهیم کرد که در خصوص قیمت اتریوم در سال‌های آینده انجام شده‌اند.

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

والت اینوستور

اگر یک ارز برای مدت طولانی نشانه‌های نزولی داشته باشد، پیش‌بینی ارزش آن در طی این مدت معمولا کاهشی است. بنیاد والت اینوستور (WalletInvestor)، معتقد است که طی یک سال، قیمت اتریوم تا ۴۲ دلار سقوط می‌کند؛ به گفته والت اینوستور اتریوم در سال ۲۰۲۰ تا ۲۳۰ دلار رشد خواهد داشت. با وجود اینکه این پیش‌بینی به شدت نزولی است اما باید آن را لحاظ کرد.

کوین سوئیچ

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

جولای امسال، بنیاد کوین سوئیچ (CoinSwitch) معتقد بود که قیمت اتریوم تا ۴۸۴ دلار بالا می‌رود و سپس در جهشی دیگر تا پایان سال به ۱,۴۴۹ دلار خواهد رسید. بخش اول این پیش‌بینی تا به اینجا که محقق نشده است، اما برای بخش دوم باید صبر کنیم.

طبق پیش‌بینی کوین سوئیچ طی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ باید منتظر رسیدن به سطح ۲,۴۸۰ دلاری برای اتریوم باشیم و این ارز، این سطح قیمتی را تا سال ۲۰۲۵ حفظ خواهد کرد. پس از آن نیز قیمت هر اتر به ۳,۸۴۴ دلار می‌رسد. کوین سوئیچ با قطعیت اعلام می‌کند که سیر قیمت اتریوم صعودی است.

بابی اولری

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

بابی اولری (Bobby Ullery) از طرفداران اتریوم و بلاک چین، معتقد است که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۰ به ۴.۵ تریلیون دلار خواهد رسید. به عقیده وی ۲۵ درصد از کل بازار در آن سال میان بیت کوین و اتریوم تقسیم خواهد شد. اولری پیش‌بینی می‌کند که قیمت اتریوم در سال ۲۰۲۰ به ۱۱,۳۷۵ دلار می‌رسد. به گفته اولری ترس از عقب افتادن (FOMO) دلیل این افزایش قیمت خواهد بود.

لانگ فورکست

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

وب‌سایت لانگ فورکست (LongForecast)، پیش‌بینی می‌کند که قیمت اتریوم تا پایان سال ۲۰۱۹ در محدوده ۱۴۲ دلار ثابت خواهد ماند. با این حال طی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به صورت سیستماتیک شاهد سقوط قیمتش خواهیم بود. این سقوط قیمت تا ۲۰۲۳ ادامه دارد و پس از آن هر اتریوم ۲۳۰ دلار معامله می‌شود. طبق پیش‌بینی لانگ فورکست، اتریوم نمی‌تواند تا مدت‌ها از پس مقاومت ۲۴۰ دلار بر بیاید.

تام لی و جوزف راسینزکی

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

اختلاف نظر در خصوص قیمت اتریوم در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ زیاد است. تام لی (Tom Lee) عقیده دارد که روند اتریوم تغییر می‌کند و این ارز به سرعت مسیری کاملا صعودی را در پیش خواهد گرفت.

در طرف دیگر جوزف راسینزکی (Joseph Raczynski)، رویکردی متفاوت را در پیش گرفته است. به عقیده او اتریوم در سال ۲۰۱۹ روندی مثبت دارد، اما نهایتا به قیمت ۱,۲۰۰ دلار می‌رسد. راسینزکی پیشرفت اتریوم را در گرو ورود سرمایه و جذب توسعه‌دهندگان ماهر می‌بیند.

کریپتو گراند

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

بنیاد کریپتو گراند (CryptoGround) پیش‌بینی می‌کند که اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی قیمت اتر به حدود ۲۲۹.۰۸۹۲ دلار می‌رسد. طبق گفته این بنیاد، پیش از وارد شدن به سال ۲۰۲۰ باید منتظر رسیدن قیمت به ۲۵۶ دلار باشیم. همچنین بر اساس گزارش این نهاد، سال ۲۰۲۵ هم اتریوم رشد قابل‌توجهی خواهد داشت و هر واحد اتر در رقم ۱,۴۴۵.۲ دلار معامله می‌شود.

کریپتو گراند معتقد است که سال ۲۰۳۰ قیمت اتریوم دو برابر خواهد شد.

اولاف کارلسون وی

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

اولاف کارلسون وی (Olaf Carlson-Wee)، مدیر عامل شرکت پلی چین (Polychain)، دیدگاهی مثبت در خصوص قیمت اتریوم در میان مدت و بلند مدت دارد. او چند سال پیش در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفته بود که قیمت اتریوم در سال ۲۰۱۸ از بیت کوین نیز پیشی خواهد گرفت؛ مسئله‌ای که درست از آب در نیامد. پس از آن بود که کارلسون وی با تغییر دیدگاهش گفت، اتریوم در سال‌های پیش رو تا ۷,۰۰۰ دلار اوج می‌گیرد.

به عقیده کارلسون وی، بستر فناوری اتریوم از تمام رقبای بازار جلوتر است و هر چه زمان می‌گذرد مردم بیشتر به قابلیت‌های بالقوه اتریوم در حوزه‌های فناوری و اقتصادی پی خواهند برد.

مایکل یوان

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

دکتر مایکل یوان (Michael Yuan)، بنیان‌گذار اوپن بِی (OpenBay) و مدیرعامل سکند استیت (Second State)، به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در خصوص افزایش ارزش اتریوم در میان مدت مطمئن است. به عقیده وی، در مجموع استفاده از اتریوم طی چند ماه گذشته افزایش یافته است. او نرم‌افزارهای اتریوم در سیستم‌های غیرمتمرکز مالی را عامل این افزایش استفاده می‌داند؛ چرا که این نرم‌افزارها باعث جذب افراد زیادی به سمت توکن‌های اتریوم می‌شود.

یوان در پیش‌بینی بلند مدت قیمت اتریوم می‌افزاید که همه چیز بستگی به نحوه اجرای به‌روزرسانی اتریوم ۲.۰ دارد. او در صحبت‌هایش با BEG می‌گوید:

الگویی معمول در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که بر اساس آن، پیش‌بینی رویدادهای بزرگ باعث جهش قیمت (پامپ) می‌شود. به محض رخ دادن آنها نیز قیمت سقوط (دامپ) می‌کند؛ چرا که همه به دنبال فروش و کسب سود می‌روند. بازار [ارزهای دیجیتال] از قوانین خاصی تبعیت نمی‌کند و دستکاری می‌شود. مثلا بکت را در نظر بگیرید؛ پیش‌بینی‌های بسیاری در خصوص آن انجام شد ولی حجم معاملات قراردادهای آتی آن نا امید کننده بود.

متیو داسیلوا

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

متیو داسیلوا (Matthew De Dilva) از روزنامه‌نگاران حوزه ارزهای دیجیتال است که دیدگاهی کاملا نزولی در خصوص اتریوم دارد. او در گذشته اتریوم را «ذاتا بی ارزش» توصیف کرده بود. این دیدگاه‌ها تا حدی پیش رفت که ویتالیک بوترین در توییترش به این اظهارات واکنش نشان داد. بوترین در توییت خود اعلام کرد که استفاده از اتر به عنوان کارمزد دارای مزیت‌های فراوانی است. چرا که کارمزدها از همان ابتدا به عنوان یک ویژگی در پروتکل قرار گرفته‌اند؛ از طرف دیگر پروتکلِ شبکه نیز آن را پذیرفته است.

وایبهاو کادیکا

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

وایبهاو کادیکا (Vaibhav Kadikar)، بنیان‌گذار و مدیرعامل کلوزکراس (CloseCross)، در مصاحبه‌ای با BEG اعلام کرد که بیت کوین و اتریوم راه خود را از تحلیل‌های فاندامنتال جدا کرده‌اند، چرا که بیت کوین بر ذخیره ارزشش در بلند مدت تکیه دارد و اتریوم هم بر روی کاربردهایی که برای کاربرانش در نظر گرفته است مانور می‌دهد. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت با به کارگیری تدریجی چهارچوب اثبات سهام در اتریوم، مقیاس‌پذیری و کاربردهای آن افزایش خواهد یافت. او در ادامه افزود:

اتریوم بزرگترین بلاک چین با لایه‌ای از قراردادهای هوشمند است؛ با افزایش پیچیدگی و مقیاس‌پذیری‌اش به احتمال زیاد نرم‌افزارهای بیشتری نیز بر روی آن ایجاد خواهند شد و همین مسئله آن را به حاکم مطلق در این زمینه بدل خواهد کرد. تقاضا برای تراکنش‌های اتریوم بیشتر خواهد شد و این موضوع باعث افزایش قیمت این ارز می‌شود. با توجه به توسعه اتریوم ۲.۰ و تکمیل شدن آن در نیمه اول سال آینده، ارزش اتریوم تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۱,۰۰۰ دلار می‌رسد. اتریوم تنها در صورتی با پذیرش گسترده‌تر مواجه می‌شود که کارمزدهای شبکه کاهش یابد و ظرفیت آن ۱۰۰ برابر شود. اتر سوخت شبکه اتریوم به حساب می‌آید و به همین دلیل استفاده از آن نباید برای کاربران بیش از اندازه گران باشد. از همین رو می‌توان گفت که یک محدودیت ذاتی برای ارزشش وجود دارد. مثلا این طور در نظر بگیرید که اگر قیمت بنزین و گازوئیل بیش از اندازه گران باشد، مردم به سمت استفاده از انرژی الکتریکی سوق پیدا می‌کنند.

آیوش جندال

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

آیوش جندال (Aayush Jindal) از چهره‌های مشهور حوزه ارزهای دیجیتال است؛ او که سابقه کار در خبرگزاری‌های مختلف را دارد، با تکیه بر نمودارها و واقعیت‌های موجود به پیش‌بینی قیمت اتریوم پرداخته است. طبق پیش‌بینی‌ وی، در حال حاضر بیشتر شاخص‌های قیمت اتریوم منفی هستند و به احتمال زیاد قیمت این ارز دیجیتال در محدوده‌ای زیر ۵۰۰ دلار باقی خواهد ماند. با این حال افزود که اتریوم می‌تواند این سطح قیمتی را بشکند و از آن عبور کند. او ضمن بیان این مسئله که گذشتن از این رقم باعث آغاز روند صعودی اتریوم خواهد شد، افزود:

در کوتاه مدت اتریوم ثبات قیمت را تجربه خواهد کرد، با این حال تا وقتی که ۵۱۵ دلار را نشکند، این احتمال وجود دارد که قیمتش کمتر هم بشود.

جف رد

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

پیش‌بینی جف رد (Jeff Reed) یکی از برجسته‌ترین‌ها در نوع خود است. به گفته وی قیمت اتریوم در بلندمدت با جهش همراه خواهد بود، تا جایی که به راحتی بیت کوین را از پیش رو خواهد برداشت. آقای رد، قابلیت‌های بیشتر اکوسیستم اتریوم را دلیلی بر فائق آمدن بر این چالش می‌داند (مقیاس‌پذیری، راحتی استفاده و بخش‌پذیری). به گفته رِد، این مسائل باعث می‌شود تا اتریوم در مقایسه با دیگر ارزها جهش بیشتری را تجربه کند.

رِد همچنین قراردادهای هوشمند این پلتفرم را دلیل دیگری بر برتری اتریوم می‌داند و آن را «بدیع» توصیف می‌کند. به گفته رد، همین مسئله به تنهایی می‌تواند سایت ارزی (Arzee) تاییدی بر برتری اتریوم نسبت به بیت کوین باشد.

کریگ روسو

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

کریگ روسو (Craig Russo)، بنیان‌گذار «پیر» (Peer)، بر این عقیده است که اتریوم تمرکزش بر تبدیل شدن به پلتفرم نرم‌افزارهای غیرمتمرکز و توکن‌سازیِ دارایی‌های دنیای واقعی را ادامه خواهد داد. یک مثال خوب می‌تواند هاربر (Harbor) باشد، استارت‌آپی در حوزه املاک که به تازگی توانست ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند.

علاوه بر اینها، به گفته روسو در حالی که دیگر ارزهای دیجیتال بر سر قراردادهای هوشمند و به بلوغ رسیدن شبکه‌های خود رقابت می‌کنند، اتریوم بدون دغدغه از سلطه خود در این حوزه نهایت بهره را می‌برد. ابهامات در خصوص تغییر پروتکل به اثبات سهام، نوید سال‌هایی پر اهمیت را برای اتریوم دارد. روسو در پیش‌بینی آینده قیمت اتریوم می‌افزاید:

در زمان فعلی، اگر اتریوم طبق برنامه خود عمل کند و توسعه‌دهندگان هم نرم‌افزارهای خود را بر پایه آن ایجاد کنند، دلیلی نمی‌بینم که تا سال ۲۰۲۱ به اوج قیمت خود نرسد. به عقیده من جفت ارز اتریوم/بیت کوین به کف قیمت خود رسیده و جفت ارز اتریوم/دلار نیز به محض کاهش نوسانات بیت کوین، روند صعودی جدیدی را آغاز کرده است.

جفری لی زون

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

لی زون (Jefferey Liu Xun) به عنوان مدیر عامل «XanPool»، درگاه همتا به همتا برای ارزهای رایج (فیات)، در مصاحبه‌ای با BEG گفت که اتریوم در حال حاضر وضعیت وحشتناکی دارد و به نظر می‌رسد سیر نزولی خود را ادامه دهد. این سیر نزولی در صورت کاهش قیمت بیت کوین بیشتر هم خواهد بود. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود می‌گوید:

این مسئله به معنای قیمت دو رقمی برای اتریوم خواهد بود و شاید بازهم شاهد تاثیر عرضه اولیه سکه بر قیمت‌ها باشیم. از نقطه‌نظر فاندامنتالی، [اتریوم] با مشکلات داخلی و خارجی رو به رو است. مشکلات داخلی اتریوم، نسخه دوم آن است که گمان می‌رود در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ عرضه شود، اما در واقعیت این امر میسر نخواهد شد. حداقل اینطور که توسعه‌دهندگان اتریوم معتقدند نباید منتظر عرضه این به‌روزرسانی در این تاریخ باشیم. هر چیزی که در این بازه زمانی منتشر شود، احتمالا چهارچوبی از تصورات توسعه‌دهندگان در خصوص اتریوم ۲.۰ خواهد بود و برای به ثمر نشستن آن باید کارهای زیادی صورت داد. به سرانجام رسیدن اتریوم ۲.۰ منوط به پیشرفت‌هایی از علوم رایانه است که از جمله آنها می‌توان به برهان CAP اشاره کرد. از طرف دیگر به نظر نمی‌رسد توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت بتوانند این مسئله را حل کنند!

زون همچنین بر این عقیده است که بیشتر اعضای اصلی تیم اتریوم تا به اینجا یا به سمت بیت کوین رفته‌اند یا همه اتریوم‌های خود را برای خرید این ارز فروخته‌اند. او در این باره می‌گوید:

از نقطه‌نظر خارجی، اتریوم رقبای ارزان‌تر و ضعیف‌تری مانند شت کوین‌هایِ ایاس، نئو، کاردانو، زیلیکا (ZILLIQAA) و ترون دارد. از طرف دیگر با رقبایی دست و پنجه نرم می‌کند که هنوز عرضه نشده‌اند. پولکادوت (Polkadot) و … از جمله این ارزها هستند.

استیون نرایوف

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

استیون نرایوف (Steven Nerayoff) از بنیان‌گذاران اتریوم بوده است و به تازگی در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت که انتظار دارد تا اتفاقات مهمی برای اتریوم رخ دهد. نرایوف از تعداد زیادِ پروژه‌هایی که بر روی پلتفرم اتریوم ایجاد شده‌اند به عنوان دلیل این اتفاقات یاد کرده است. طبق آمار ارائه شده توسط نرایوف، در دوازده ماه گذشته، تعداد توسعه‌دهنده‌های مستقلی که بر روی شبکه اتریوم نرم‌افزارهای غیرمتمرکز خود را ایجاد می‌کنند به شدت افزایش یافته است. نرایوف معتقد است قیمت اتریوم تا ۲,۵۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

میتش شاه

میتش شاه (Mitesh Shah)، مدیرعامل اومنیا مارکتز (Omnia Markets)، در ایمیلی به BEG، به برخی از روندهایی اشاره کرد که ممکن است بر قیمت اتر در آینده تاثیرگذار باشد. او در ایمیل خود می‌نویسد:

با توجه به ریزش بازار ارزهای دیجیتال و اصلاح قیمتی که پس از آن شاهدش بودیم، شخصا بر این عقیده‌ام که اتریوم در محدوده ۱۷۵ تا ۱۸۵ دلار ثابت باقی خواهد ماند. در کوتاه مدت و میان مدت، با توجه به جهش آهسته بازار، فکر می‌کنم که اتر به بالاتر از ۲۰۰ دلار برسد؛ قیمتی که اواسط سپتامبر (شهریور) به آن رسیده بود. علاوه بر اینها، به طور کلی فکر می‌کنم این صنعت در بهار سال آینده وارد روند صعودی خود می‌شود و اتریوم هم به رقمی بیش از ۲۲۵ دلار صعود خواهد کرد. رقمی که در ماه‌های می، ژوئن و جولای به آن رسیده بود.

کریس مک کلور

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

کریس مک کلور (Chris McClure) از جمله طرفداران صنعت نوپای ارزهای دیجیتال است. وی از مشاورین بنیاد بلاک چینی بیت تکسر (BitTaxer) است که در کشور ایسلند فعالیت دارد. مک کلور با تکیه بر توسعه روش‌هایی نظیر شاردینگ و پلاسما معتقد است که دلایل مختلفی برای بیان این فرض که اتریوم در آینده رشد خواهد کرد، وجود دارد. او در پیش‌بینی خود رقمی را اعلام نکرد، اما به عقیده وی تا پایان سال ۲۰۱۹، وضعیت برای اتریوم بهتر خواهد شد؛ پیش‌بینی‌ای که به نظر نمی‌رسد محقق شود.

ریبون سینگ

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

سینگ (Ribun Singh)، بنیان‌گذار کوینلی (Koinly) است. او در مصاحبه‌ای گفت که قیمت اتریوم از قیمت بیت کوین تبعیت می‌کند؛ یعنی با پایین رفتن قیمت بیت کوین، شاهد کاهش قیمت اتریوم خواهیم بود و برعکس. او همچنین با اشاره به شکست قراردادهای بکت در روزهای اولش، گفت که این مسئله بر قیمت اتریوم نیز تاثیر گذاشته است و موجب شد تا قیمت این ارز هم ۵۰ دلار سقوط کند.

با این حال سینگ آینده اتریوم را روشن می‌بیند، چرا که جامعه توسعه اتریوم رشد [کافی] کرده است و پروژه‌های امیدوار کننده‌ای را در این پلتفرم شاهد هستیم. سینگ همچنین نوید افزایش قیمت اتریوم را می‌دهد. به گفته او انتشار نسخه دوم اتریوم موجب جهش قیمت این ارز در سال آینده خواهد شد. او در بخش دیگری از صحبت‌هایش می‌گوید:

مزیت برجسته نسخه بعدی اتریوم آنجاست که دیگر نیازی به هزینه‌های سنگین برای تبدیل شدن به یک مستر نود وجود ندارد و همین مسئله مانعی بزرگ را از سر راه برخواهد داشت و بدان معناست که اتریوم غیرمتمرکزتر از قبل می‌شود. با اجرای به‌روزرسانی [سرنیتی]، شبکه اتریوم می‌تواند حجم بیشتری از تراکنش‌ها را پردازش کند.

او در ادامه پیش‌بینی خود از آینده احتمالی اتریوم می‌افزاید:

تا پایان سال ۲۰۱۹ قیمت در محدوده ۱۷۰-۱۹۰ دلار باقی خواهد ماند و پس از آن با جهشی به سمت بالا تا ۳۰۰-۴۰۰ دلار می‌رسد. در طولانی مدت، شاهد افزایش حجم بازار و کاربرد اتریوم خواهیم بود. عرضه لیبرا (Libra) اتفاق بزرگ دیگری خواهد بود که ممکن است الگوی بازار را تغییر دهد چرا که ۴ میلیارد نفر به ارزهای دیجیتال دسترسی پیدا خواهند کرد. تا پایان سال آینده میلادی، قیمت حتی از بازار صعودی سال ۲۰۱۷ نیز بیشتر خواهد شد.

برایان شوستر

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

شوستر (Brian Schuster) به عنوان بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری آرک (Ark)، معتقد است که اتریوم نیز مانند بیت کوین در بلند مدت دارای ذخیره ارزش است. به عقیده وی رسیدن ارزش بازار اتریوم به رقم ۱۰ تریلیون دلار دور از ذهن نیست؛ در این صورت هر واحد اتر قیمتی معادل ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد داشت. شوستر همچنین می‌افزاید که اتریوم این پتانسیل را دارد تا جایگزین تمام ارزهای دیجیتالی شود که در حال حاضر وجود دارد. به گفته او، اتریوم یکی از معدود پلتفرم‌های غیر متمرکزی است که در مقیاس بزرگ به کار گرفته شده است و می‌تواند از پس مشکلات مقیاس‌پذیری که گریبان بسیاری از بزرگان این صنعت را گرفته است، بر بیاید.

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

سالوادور کاسکوئرو آلگارا

آلگارا (Salvador Casquero Algarra)، بنیان‌گذار توگدر (۲gether)، در مصاحبه‌ای در خصوص قیمت اتریوم می‌گوید:

با معرفی کسپر (Casper)، در حال حاضر هیچ محدودیتی در خصوص عرضه اتریوم وجود ندارد. به نظر من، به زودی شاهد پذیرش همگانی ارزهای دیجیتال خواهیم بود؛ از همین رو با تکیه بر تحلیل احساسات و تحلیل تکنیکال، قیمت اتریوم در کوتاه مدت و میان مدت صعودی است. در بلند مدت، اما، این ارز سقوط می‌کند چرا که این فناوری باید به صورت ارزان در دسترس همه قرار گیرد. در غیر این صورت کارش درست مثل بقیه کسب‌وکارهایی که می‌شناسیم با مشکل رو به رو خواهد شد.

کلم چمبرز

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

کلم چمبرز (Clem Chambers)، از جمله افرادی است که به آینده اتریوم امیدوار است. به گفته او، در آینده نزدیک شاهد رسیدن این ارز دیجیتال به قیمتی بالاتر از ۱,۰۰۰ دلار خواهیم بود.

صد البته این پیش‌بینی با توجه به پایان سال ۲۰۱۹، چندان مورد انتظار نخواهد بود.

نایجل گرین

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

گرین (Nigel Green)، سال گذشته در صحبت‌هایش با خبرگزاری مارکت واچ (MarketWatch)، گفته بود که اتریوم این پتانسیل را دارد که در ابتدای سال ۲۰۱۹ به رقم ۲,۵۰۰ دلار برسد! او همچنین اذعان داشت که سقوط اتریوم هم دور از ذهن نیست. پیش‌بینی‌ای که تنها بخش دومش به حقیقت پیوست.

کایل اسمن

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

مدیرعامل شرکت «BX۳»، کایل اسمن (Kyle Asman)، دو سناریو را برای اتریوم در شش الی دوازده ماه آینده پیش‌بینی می‌کند. به گفته او اتریوم یا ثبات خود را حفظ می‌کند یا به سقوط ادامه می‌دهد. وی در مصاحبه با BEG می‌گوید:

اتریوم در حال حاضر نشانه‌ای از عدم وابستگی به بیت کوین ندارد. این دو ارز شدیدا با یکدیگر همبستگی دارند. قیمت اتریوم با عرضه‌های اولیه سکه که روی بلاک چین‌اش انجام می‌شود، بالا و پایین می‌رود، مسئله‌ای که در حال حاضر وجود ندارد. فکر نمی‌کنم تقاضای بالایی برای اتریوم در میان باشد. باید یک عامل تسریع‌کننده در بازار وارد شود که فعلا چنین عاملی مشاهده نشده است. فکر می‌کنم به محض اینکه یک شرکت بزرگ یک توکن دیجیتال عرضه کند یا لایحه‌ای قانونی از جانب مقامات آمریکا تصویب شود، روند بازار به سمت صعود پیش برود.

ماروئین گارکون

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

گارکون (Marouane Garcon) معتقد است که اتریوم این پتانسیل را دارد که به قیمت ۱,۰۰۰ دلار برسد. او کسپر را یکی از عوامل مهم در رسیدن به این رقم می‌داند.

الکسیس اوهانیان

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

اکسیس اوهانیان (Alexis Ohanian)، از بنیان‌گذاران ردیت، می‌گوید اتریوم می‌تواند بار دیگر به رقم ۱,۵۰۰ دلار برسد. او پایان سال ۲۰۱۹ را به عنوان ضرب‌الاجل اعلام کرده است.

به نوعی با قطعیت می‌توان گفت که با توجه به پایان سال جاری میلادی، به حقیقت بدل شدن این پیش‌بینی نیازمند یک معجزه به تمام معنا خواهد بود.

تیم انکینگ

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

وی معتقد است که در حال حاضر دلیلی برای صعود قیمت اتریوم وجود ندارد. با این حال، پیش‌بینی انکینگ (Tim Enneking) بدان معنا نیست که آینده برای بیت کوین و اتریوم روشن نباشد.

بن ساماکا

بن ساماکا (Ben Samocha)، معتقد است که دوران هیجان انگیزی انتظار نوسانات قیمت اتریوم را می‌کشد. او در مصاحبه‌ای گفت:

بعد از اینکه به Ethereal TLV رفتم و صحبت‌های ویتالیک بوترین و جو لوبین (Joe Lubin) را روی صحنه شنیدم، فهمیدم که اتفاقات زیادی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ اتفاق خواهد افتاد؛ چرا که در این زمان شاهد اتمام کار اتریوم ۲.۰ خواهیم بود. در ارتباط با مشوق‌های حوزه فناوری و مالی، از آینده اتریوم واهمه دارم. با این حال بازار از این اتفاقات تاثیر نخواهد پذیرفت. در این مدت شاهد بازگشت ترس از عقب افتادن و اصطلاحاتی نظیر «پول احمق‌ها» خواهیم بود و به احتمال زیاد قیمت بار دیگر سیری صعودی در پیش خواهد گرفت.

پیش‌بینی قیمت اتریوم از ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰

او در ادامه از اتریوم به عنوان پلتفرمی نام برد که بیشترین تعداد توسعه‌دهنده در آن فعالیت می‌کنند. عرضه نسخه دوم اتریوم مطمئنا طیف وسیعی از افراد را به سمت خود خواهد کشید. از طرف دیگر در حال حاضر اتریوم به نسبت دوران اوجش ۹۰ درصد ارزشش را از دست داده است، از همین رو شاهد انباشت محسوسی خواهیم بود.

سخن پایانی

طبق گزارش‌ها وضعیت آینده اتریوم چندان هم بد نیست. اما حالا که به روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ رسیده‌ایم به نظر نمی‌رسد شاهد تحقق بسیاری از پیش‌بینی‌ها باشیم.

بسیاری از تحلیل‌گران امیدوارند تا قیمت اتریوم با ورود به سال ۲۰۲۰ رو به افزایش بگذارد و شاهد ثبت قله‌های جدیدی باشیم. پیش‌بینی شما از قیمت اتریوم در سال‌های پیش‌رو چیست؟ هودل یا فروش؟

به یاد داشته باشید که مطالب گفته شده تنها جمع‌آوری پیش‌بینی‌ها و بیان نکات فنی اتریوم بود؛ پیش از هر گونه سرمایه‌گذاری یا تصمیمی در خصوص سرمایه‌گذاری‌های خود، تحقیقات کافی انجام دهید. بازار ارزهای دیجیتال، بازاری پر خطر است و هنگام سرمایه‌گذاری در آن رعایت جوانب احتیاط امری ضروری است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *