اقتصاد نیوز/ مرز ۳۰ هزار تومانی، خط قرمز بازارساز ارزی برای نوسان‌گیران دلار است.
 
امروز سه‌شنبه 15 مهرماه نوسان‌گیران یک‌بار دیگر تلاش کردند، دلار را به دهه چهارم قیمتی ببرند، ولی مقاومت بازارساز مانع از این اتفاق شد. به گفته فعالان، معامله‌گران این بار از کانال حواله درهم سعی داشتند سیگنال افزایشی به بازار داخلی مخابره کنند، ولی افزایش عرضه از سوی بازارساز، تلاش آن ها را ناکام گذاشت.
معاملات درهم امروز درحوالی محدوده 8 هزار و 200 تومانی آغاز شد. در صورتی که درهم، در این محدوده قیمتی باقی می ماند، ارزش دلار در بازار داخلی می توانست به کانال 30 هزار تومانی برود. با این حال، همانطور که «اقتصاد نیوز» صبح امروز در گزارش «حمله به دلار تهران از مرز دوبی» خبر داد، عرضه حواله درهم در روز سه‌شنبه افزایش یافت و قیمت این ارز تا نزدیکی 8 هزار و 100 تومان افت کرد. این افت کمی انتظارات افزایشی بازیگران بازار ارز داخلی را تعدیل کرد. بازارساز هفته گذشته هم هر زمان قیمت به مرز 30 هزار تومانی نزدیک شده بود، از کانال عرضه در برابر افزایش قیمت بیشتر مقاومت کرده بود.
امروز صرافی های بانکی هم با افزایش قیمت نشان دادند که از قیمت‌های بالا به دنبال عرضه دلار در بازار هستند و این مساله هم در کنترل روند بازار اثر داشت.

بازیابی نوسان گیران در زمان استراحت؟
روز سه شنبه قیمت دلار نتوانست یکبار دیگر از مرز 30 هزار تومانی عبور کند؛ با این حال، این ارز نسبت به روز دوشنبه بیش از یک درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. به گفته فعالان، معامله گران روز سه شنبه کمی در برابر هجوم بازارساز عقب نشستند، ولی به احتمال زیاد در روز آتی سعی خواهند کرد که یک بار دیگر شانس خود برای کانال 30 هزار تومانی را مورد آزمون قرار دهند. آن ها می خواهند قبل از مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا تا جایی که می توانند قیمت را بالا ببرند و آگاه هستند که عبور از مرز 30 هزار تومانی می تواند تقاضای خنثی دیگری را وارد بازار ارز کند. از این رو شاید بتوان گفت، نوسان گیران در پشت صحنه عقب‌نشینی روز سه شنبه به دنبال بازیابی توان خود برای حرکت به سوی قیمت های بالاتر باشند. در این شرایط، به نظر می رسد بازارساز باید به روند قیمت دو روز آتی بسیار دقت کند و تحرکات نوسان گیران را زیر نظر داشته باشد. در صورتی که قیمت از مرز 30 هزار تومان عبور نکند، یکبار دیگر خود نوسان‌گیران در موقعیت فروش قرار خواهند گرفت.

روز مثبت تمام بازارها
امروز تمام بازارها روند مثبتی را پشت سر گذاشتند. در چنین روزی، سکه یک بار دیگر صدرنشین جدول بازدهی شد و بیش از 3 درصد رشد کرد. طلای 18 عیار حدود 2 درصد افزایش را به ثبت رساند. معامله گران بازار سکه و طلا نسبت به افزایش اونس طلا در بازارهای جهانی خوشبین‌تر شده‌اند، مخصوصا آنکه اونس در حال پیش روی به سوی محدوده‌های قیمتی بالاتر بود. امروز دیگر خبری از روند منفی در بازار سهام نبود و شاخص کل این بازار نزدیک به 1.5 درصد افزایش را به ثبت رساند. دلار با اینکه بیش از یک درصد رشد کرد، در قعر جدول بازدهی قرار گرفت.