سایت ارزی (Arzee)/مدیر‌کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس آخرین آمار تا هشتم بهمن‌ ۹۹ بیش از ۳.۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن به ۳۴۳هزارو ۴۴۴ نفر پرداخت شده است. 

«پروانه اصلانی» افزود: با توجه به مشکلات ایجادشده برای خانوارها در شرایط اقتصادی و بهداشتی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و اجرای بند سه مصوبات پنجاه‌و‌یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ ۱۳ دی‌، مهلت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن­ تا پایان بهمن ۱۳۹۹ تمدید شده است.
ستاد ملی کرونا به دلیل مشکلاتی که برای برخی از مستأجران و فاقدان مسکن در شرایط کرونا به‌دلیل محدودیت‌ها و خلل در کسب درآمدها پیش آمد، این امکان را فراهم کرد تا متقاضیان مستأجر در شهرهای بزرگ،‌ میانی و کوچک با دریافت مبالغی نسبت به تأمین مسکن مورد نیاز خود اقدام کنند.

رقم ودیعه مسکن برای مستأجران تهران 
۵۰ میلیون تومان، برای سایر کلان‌شهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است. ‌متقاضیان باید پس از یک سال اصل ودیعه را به بانک بازگردانند و درعین‌حال سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است.
گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفر و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و سازمان بهزیستی کشور و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند.