فارس/ معاون یکی از شرکت‌های بزرگی نفتی روسیه گفت: با لغو تحریم‌ها ایران می‌تواند به فاصله کوتاهی 1.5 میلیون بشکه در روز به بازار جهانی نفت صادر کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، لئونید فدون، معاون شرکت لوک‌اویل روسیه در حاشیه برگزاری نشست مجمع اقتصادی سن‌پترزبورگ گفت‌: در صورتی که تحریم‌های نفتی لغو شود ایران می‌تواند به فاصله کوتاهی 1.5 میلیون بشکه در روز صادرات نفت داشته باشد.

وی گفت: این میزان صادرات نفت از سوی ایران به سرعت امکان ورود به بازار خواهد داشت.

وی معتقد است: در حال حاضر عامل ورود نفت به ایران یکی از مهمترین موضوعات برای اوپک است و حتی از پیش‌بینی افزایش تقاضا در بازار جهانی مهمتر است.

وی معتقد است: بازگشت نفت ایران می‌تواند شرایط بازار را که هم اکنون کمبود عرضه مواجه است به بازاری با مازاد عرضه تغییر دهد. به همین خاطر است که اوپک در تمام اقداماتش بسیار محتاطانه عمل می‌کند.

وی همچنین گفت: ایران این پتانسیل را دارد که تولید نفت خود را به 6 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه هم پیش‌بینی کرده که ایران می‌تواند تا همین فصل تابستان و پس از احیای توافق هسته‌ای 1.5 میلیون بشکه در روز صادرات داشته باشد.

مؤسسه پلاتس نیز پیش‌بینی کرده پس از لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران کشورمان طی 6 ماه صادرات نفت خود را به 1.05 میلیون بشکه افزایش خواهد داد.