1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

وی‌چت پی پرداخت با ارز دیجیتال ملی چین را پشتیبانی می‌کند

وی‌چت پی پرداخت با ارز دیجیتال ملی چین را پشتیبانی می‌کند

وی‌چت پی پرداخت با ارز دیجیتال ملی چین را پشتیبانی می‌کند

وی‌چت پی (WeChat Pay) پلتفرم پرداخت چینی امکان استفاده از دیجیتال یوان (Digital Yuan) را برای کاربران خود فراهم آورده است. به این ترتیب کاربران این پلتفرم قادر خواهند بود پرداخت‌های خود را با استفاده از ارز دیجیتال ملی چین انجام دهند.

به گزارش کریپتونیوز، بانک مرکزی خلق چین (PBOC)، اخیراً تعداد شهرهایی را که به‌طور آزمایشی از ارز ملی چین دیجیتال یوان (CNY) پشتیبانی می‌کنند افزایش داده است. به این ترتیب مرکز مالی و صنعتی گوانگژو (Guangzhou) و سایر مراکز اصلی شهر در این طرح قرار می‌گیرند.

طبق گزارش‌های منتشرشده، وی‌چت پی به‌طور کامل از دیجیتال یوان درتمامی مناطق آزمایشی موجود و جدید پشتیبانی می‌کند. این امر به کاربران امکان می‌دهد کیف پول دیجیتال یوان را به نام خود از طریق سرویس وی‌چت پی‌‌ران وی‌بانک ( WeChat Pay-Run Webank) ایجاد کرده و پرداخت‌های خود را بر مبنای ارز دیجتال ملی چین انجام دهند.

این پذیرش، سیگنالی مثبت برای ارز دیجیتال ملی چین خواهد بود. وی‌چت را تنسنت (Tencent)، غول فناوری، اداره می‌کند. وی‌چت پی همراه با رقیبش علی‌پی که علی‌بابا (Alibaba) مدیریت آن را بر عهده دارد، روی‌هم رفته کنترل ۱۵ درصد از کل بازار پرداخت چین را بر عهده دارند.

علاوه بر این، وی‌چت دیگر صرفاً یک پیام‌رسان با قابلیت پرداخت نیست و در چین بیشتر در قالب یک اکوسیستم دیجیتال شناخته می‌شود که مجموعه گسترده‌ای از خدمات آنلاین و دیجیتال را ارائه می‌کند. وی‌چت پی، پلتفرم پرداخت مورد استفاده در این اکوسیستم است و اعلام پذیرش آن، نقطه عطف بالقوه بزرگی برای یوان دیجیتال خواهد بود.

بسیاری از ناظران معتقدند پکن درصدد این است که سلطه وی‌چت پی و علی‌پی بر بازار پرداخت چین را به ویژه در بین جوانان از بین ببرد؛ اما بانک مرکزی چین این موضوع را انکار می‌‌کند.

سال گذشته میو چانگ‌چن (Mu Changchun)، رئیس مؤسسه تحقیقات ارز دیجیتال بانک مرکزی خلق چین، گفته بود وی‌چت پی و ارز دیجیتال ملی چین اساساً متفاوت‌اند. او در این‌باره گفته بود:

وی‌چت پی و سایر زیرساخت‌های مالی کیف پول هستند، حال آنکه یوان دیجیتال یک ابزار پرداخت است. در حقیقت چیزی است که داخل کیف پول قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید:‌ ارز دیجیتال ملی چین جایگزینی برای علی‌پی و وی‌چت پی خواهد بود

با آزمایش این ارز دیجیتال ملی در بازی‌های المپیک زمستانه که در ماه فوریه (بهمن‌ ماه) برگزار شد، پکن مشتاق است یوان دیجیتال را در عرصه جهانی و هرچند در خاک چین، بار دیگر در بوته آزمایش قرار دهد.

شش شهر استان ژجیانگ (Zhejiang)، از جمله هانگژو (Hangzhou) که در ماه سپتامبر (شهریور) سال جاری میزبان بازی‌های آسیایی هستند، با توجه به حضور ورزشکاران بین‌المللی و احتمالاً تماشاگران خارجی به مناطق آزمایش ارز دیجیتال ملی چین اضافه می‌شوند.

شهرهای تیانجین (Tianjin)، چونگ کینگ (Chongqing)، گوانگدونگ (Guangdong)، فوژو (Fuzhou) و زییمن (Xiamen) نیز به فهرست شهرهای آزمایشی اضافه شده‌اند؛ اما مردم پکن پس از المپیک زمستانی از توکن دیجیتال بهره خواهند برد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *