1403/01/28

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

وکلای حقوقی به ایلان ماسک هشدار دادند: با توییت‌هایت پای کمسیون بورس آمریکا را وسط نکش

وکلای حقوقی به ایلان ماسک هشدار دادند: با توییت‌هایت پای کمسیون بورس آمریکا را وسط نکش

وکلای حقوقی به ایلان ماسک هشدار دادند: با توییت‌هایت پای کمسیون بورس آمریکا را وسط نکش

وکلای حقوقی به ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، هشدار دادند که فعالیت توییتری افسارگسیخته او می‌تواند باعث ایجاد دردسر از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا شود.

به گزارش کوین تلگراف، مشاوران حقوقی به ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، هشدار داده‌اند که ممکن است به‌خاطر فعالیت‌هایش در شبکه‌های اجتماعی و اظهارات عمومی‌اش درباره بیت کوین، هدف تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) قرار گیرد.

تسلا روز دوشنبه ۸ فوریه با تشکیل پرونده در SEC اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریده و به‌زودی این ارز دیجیتال را به‌عنوان شیوه پرداخت خواهد پذیرفت. بعد از این خبر، قیمت بیت کوین بلافاصله با ثبت رکوردی تازه، به ۴۸,۰۰۰ دلار رسید.

داگ دیویسون (Doug Davison)، عضو شرکت حقوقی لینکلیترز (Linklaters) و رئیس پیشین شعبه اجرائیات SEC، به روزنامه تلگرافِ انگلیس گفت:

با توجه به تمرکزی که روی توییت‌های مدیران ارشد، قیمت بیت کوین و حرکات چشمگیر اخیر در بازار وجود دارد، تعجبی ندارد که SEC در این مقطع بخواهد درباره واقعیت‌ها و اوضاعی که در جریان است سؤالاتی بپرسد.

ویتور کنستانسیو (Vitor Constâncio)، معاون پیشین بانک مرکزی اروپا، ضمن تأیید این مضمون، این گونه نتیجه‌گیری کرد که SEC با دقت این موضوع را بررسی خواهد کرد:

تسلا زمان این سرمایه‌گذاری را افشا نکرده است. در ماه دسامبر، ماسک گفت که ممکن است تسلا بیت کوین بخرد و پس از آن بارها حمایتش را از بیت کوین اظهار کرد. بیت کوین به افزایش قیمت ادامه داد و ارزش سرمایه‌گذاری تسلا رشد کرد. SEC این موضوع را به دقت بررسی خواهد کرد.

SEC و کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) در صورتی که به دستکاری بازار مشکوک شوند، این اختیار را دارند که در این باره تحقیق کنند.

ماسک در توییتر درباره بیت کوین و دوج کوین (DOGE) در چند نوبت سروصدای زیادی به پا کرد که به افزایش فعالیت‌های مربوط به بیت کوین در شبکه‌های اجتماعی کمک کرد. پس از این اتفاقات، قیمت بیت کوین به‌شدت رشد کرد.

اواخر ژانویه، ماسک هشتگ بیت کوین را در بیوی توییتر خود گذاشت و در توییتی نوشت: «با نگاهی به گذشته، این امر اجتناب‌ناپذیر بود».

تقریباً تردیدی نیست که دست‌اندازی‌های آشکار شرکت تسلا به بیت کوین، با توییت‌های تأثیرگذار ماسک درباره این ارز دیجیتال برای ۴۶.۵ میلیون دنبال‌کننده‌ای که توانایی ایجاد تغییر در بازار را دارند، در رشد اخیر قیمت آن نقش داشته است.

او با توییت اخیر خود در روز چهارشنبه، هنوز هم به بازارگرمی برای دوج کوین ادامه می‌دهد. ماسک در توییت خود گفته که در حال خرید این ارز دیجیتال است. دوج کوین پس از این توییت ۱۳ درصد رشد کرد.

مقداری دوج کوین برای [پسرم] ایکس کوچولو خریدم تا بتواند یک هودلر نوپا باشد.

ماسک با جنجال‌های توییتری غریبه نیست؛ او پیشتر متهم به انتشار اطلاعات غلط در توییتر درباره کووید- ۱۹ و تعطیلی یکی از کارخانه‌هایش شده است.

در یک مورد دیگر او طوری تظاهر کرد که ارزش سهام تسلا بسیار بالا است، که به سقوط قیمت آن منجر شد. SEC ماسک را متهم به انتشار «توییت‌های نادرست و گمراه‌کننده» کرد و به اتهام کلاهبرداری از او شکایت کرد. اما مدیرعامل تسلا خیلی زود پرونده را با این نهاد نظارتی حل و فصل کرد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *