1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

وضعیت بازار: نشانه‌های نزولی در بازار بیت کوین و عملکرد بهتر آلت کوین‌ها

وضعیت بازار: نشانه‌های نزولی در بازار بیت کوین و عملکرد بهتر آلت کوین‌ها

وضعیت بازار: نشانه‌های نزولی در بازار بیت کوین و عملکرد بهتر آلت کوین‌ها

آن‌طور که پیداست دوگانگی احساسات معامله‌گران همچنان ادامه دارد و در کنار نشانه‌های صعودی، عواملی به چشم می‌خورد که می‌تواند در ادامه بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر منفی بگذارد.

به گزارش کوین دسک، بازار بیت کوین و سهام روز گذشته و هم‌زمان با کم‌شدن تقاضای خریداران با کاهش قیمت مواجه شد. جهش کوتاه‌مدت بیت کوین در اواخر هفته گذشته، با سقوط مجدد قیمت به زیر ۴۸,۰۰۰ دلار به پایان رسید. اکنون آن‌طور که از نمودارها پیداست، روند اصلاحی اخیر قیمت می‌تواند در محدوده ۴۶,۰۰۰ دلار یا هر سطح دیگری که تقاضا برای خرید و ورود به بازار افزایش یابد، تثبیت شود.

بازار بیت کوین در طول ۷ روز گذشته نوسان جدی‌ای را تجربه نکرده است. وضعیت در بازار اتریوم و سولانا هم به همین شکل بوده و از طرفی اولنچ در این مدت ۳۸ درصد بازدهی داشته است. اختلاف میان عملکرد ارزهای دیجیتال در این هفته نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران همچنان تمایل زیادی به پذیرش ریسک دارند. معمولاً عملکرد بهتر آلت کوین‌ها نسبت به بیت کوین، نشانه‌ای برای آغاز یک روند صعودی جدید در کل بازار است. در حال حاضر اما خطراتی هم وجود دارند که ممکن است بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارند.

برای مثال، شورای نظارت بر ثبات مالی ایالات متحده روز جمعه گزارشی را منتشر کرد و در آن به کنگره آمریکا درباره خطرات حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و استیبل کوین‌ها هشدار داد. علاوه بر این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هم روز گذشته تصمیم‌گیری درباره صدور مجوز صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) نقدی بیت کوین گری‌اسکیل (Grayscale) و شرکت بیت وایز (Bitwise) را به تعویق انداخت؛ خبری که شرایط بازار را برای سرمایه‌گذاران تا حدودی ناخوشایندتر از قبل کرد.

رفتار محتاطانه معامله‌گران حرفه‌ای بیت کوین

وضعیت بازار قراردادهای اختیار معامله بیت کوین رفته‌رفته خنثی‌تر و نزولی‌تر می‌شود. مؤسسه تحقیقاتی دلفی دیجیتال (Delphi Digital) در مطلبی با اشاره به وضعیت بازار قراردادهای اختیار معامله بیت کوین نوشته است:

نوسانات ضمنی برای قراردادهای اختیار معامله کوتاه‌مدت به سمت اختیار فروش (Put Option) منحرف شده است که نشان می‌دهد فعالان بازار نگرانی‌هایی دارند و مشغول خرید قراردادهای اختیار فروش هستند یا اینکه حدس می‌زنند شرایط قیمتی در ادامه بدتر شود.

از سوی دیگر، برای آن دسته از قراردادهای اختیار معامله که بین ژانویه و فوریه ۲۰۲۲ (دی و بهمن) منقضی می‌شوند، میزان انحراف به‌سمت قراردادهای اختیار فروش کمتر است که نشان‌ می‌دهد سرمایه‌گذاران برای ابتدای سال آینده شرایطی خنثی را پیش‌بینی می‌کنند. صرافی دریبیت (Deribit) که از بازار قراردادهای اختیار معامله ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند، روز سه‌شنبه در توییتی به فروش سنگین پریمیوم قراردادهای اختیار خرید اشاره کرد. پریمیوم قراردادهای اختیار خرید به درآمدی اشاره دارد که از فروش قراردادهای منقضی‌نشده حاصل می‌شود.

وضعیت بازار: نشانه‌های نزولی در بازار بیت کوین و عملکرد بهتر آلت کوین‌ها

وضعیت بازار آلت کوین‌ها

جاستین سان از فعالیت در تیم توسعه ترون کناره‌گیری می‌کند: این کارآفرین حوزه ارز دیجیتال روز گذشته اعلام کرد شبکه ترون را که خود خالق آن بوده است، ترک خواهد کرد و آن را به دارندگان توکن‌های «TRX» می‌سپارد. سان گفته است با دیدن روند تبدیل‌شدن بیت کوین به ارز رسمی السالوادور، تشویق شده است تا از این پس روی پذیرش قانونی ارزهای دیجیتال در آمریکای جنوبی کار کند.

رشد لونا هم‌زمان با توقف بازار: لونا، ارز دیجیتال اصلی شبکه ترا، جزو معدود توکن‌هایی است که در ۲۴ ساعت گذشته رشدی ۶ درصدی را تجربه کرده است. قیمت لونا پس از آنکه روز پنجشنبه به ۶۷ دلار رسید، روز جمعه تا ۶۴ دلار اصلاح شد. داده‌های بازار نشان می‌دهد که میان توکن‌های با ارزش بازار بالای ۱ میلیارد دلار، الروند (Elrond)، مینا (Mina) و «XDC Network» روز گذشته بدترین عملکرد را داشته‌اند و به ترتیب ۱۴، ۷ و ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

سرمایه‌گذاری مشترک پالیگان و هم‌بنیان‌گذار رِدیت در یک صندوق ۲۰۰ میلیون دلاری: شرکت سرمایه‌گذاری سِوِن سِوِن سیکس (Seven Seven Six) که الکس اوهانیان (Alexis Ohanian)، هم‌بنیان‌گذار شبکه اجتماعی ردیت (Reddit)، آن را رهبری می‌کند، با همکاری پالیگان یک صندوق ۲۰۰ میلیون دلاری برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی و نسل سوم وب راه‌اندازی کرده است. پالیگان گفته است این صندوق از ایده‌هایی که با هدف بهترکردن ارتباط آنلاین میان افراد ارائه می‌شوند، حمایت خواهد کرد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *