1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

وضعیت بازار: بیت کوین و اتریوم لب مرز سطوح قیمتی

وضعیت بازار: بیت کوین و اتریوم لب مرز سطوح قیمتی

وضعیت بازار: بیت کوین و اتریوم لب مرز سطوح قیمتی

پس از کاهش قیمت بیت کوین و عبور آن از حمایت ۲۰,۵۰۰ دلاری و حتی رسیدن به زیر سطح ۲۰,۰۰۰ دلار، قیمت تا حدودی جبران شد. بیت کوین در حال حاضر در محدوده ۲۰,۲۰۰ دلار معامله می‌شود که یعنی حدود یک درصد نسبت به دیروز و ۱۰ درصد نسبت به هفته گذشته، ارزش خود را از دست داده است.

به گزارش کریپتونیوز، سایر آلت کوین‌های بازار نیز در تلاش‌اند تا موج‌های بازیابی قیمت خود را آغاز کنند. اتریوم پایین‌تر از ناحیه ۱,۱۰۰ دلار در حال تقلاست و ایکس‌آرپی (XRP) در حوالی ۰.۳۲۰ دلار تثبیت می‌شود. کاردانو نیز بالاتر از حمایت ۰.۴۵ خود روندی پایدار دارد.

وضعیت بازار: بیت کوین و اتریوم لب مرز سطوح قیمتی

قیمت بیت کوین

پس از کاهش قیمتی موقتی، بیت کوین بار دیگر به بالای محدوده ۲۰,۰۰۰ دلار بازگشت. هر چند موانع زیادی پیش روی قیمت آن قرار دارند؛ برای مثال می‌توان به مقاومت ۲۰,۵۰۰ دلاری آن اشاره کرد. اصلی‌ترین مقاومت‌های پیش روی قیمت بیت کوین حوالی ۲۱,۰۰۰ دلار و ۲۱,۲۰۰ دلار هستند و در صورتی که قیمت بالای این سطوح بسته شود، رسیدن به سطح ۲۲,۵۰۰ دلار بعید نخواهد بود.
از سوی دیگر، اگر بار دیگر روند بیت کوین نزولی شود، قیمت با اولین حمایت خود در ناحیه ۲۰,۰۰۰ دلار روبه‌رو می‌شود. حمایت کلیدی بعدی در محدوده ۱۹,۵۰۰ دلار قرار دارد و در صورت عبور قیمت از آن، شتاب کاهش قیمت، افزایش پیدا می‌کند.

قیمت اتریوم

اتریوم نیز از این قائده مستثنی نیست و در حال حاضر بالای سطح ۱,۰۵۰ دلار تثبیت می‌شود. اگر روند پیش روی این ارز دیجیتال صعودی باشد، در حوالی ۱,۱۲۰ دلار مقاومتی پیش روی آن است. مقاومت کلیدی بعدی نزدیک به ۱,۱۵۰ دلار قرار دارد و عبور از آن می‌تواند به‌منزله عبور از مقاومت ۱,۲۰۰ دلاری نیز تلقی شود. قیمت اتریوم نسبت به دیروز ۲ درصد و نسبت به هفته قبل، ۱۳ درصد کاهش یافته است.
اگر روند اتریوم نزولی باشد، در ۱,۰۵۰ دلار اولین حمایت و در ۱,۰۰۰ دلار با حمایت بعدی مواجه می‌شود که شکسته‌شدن این حمایت‌ها می‌تواند شتاب نزولی را افزایش دهد.

قیمت آلت کوین‌ها

کاردانو حمایت خود در محدوده ۰.۴۶۵ دلار را از دست داد. موافقان افزایش قیمت کاردانو یا به اصطلاح گاوهای بازار آن، در تلاش‌اند که حمایت ۰.۴۵ دلاری حفظ شود. شکسته‌شدن این حمایت می‌تواند راه را برای رسیدن به حمایت ۰.۴۲ دلاری هموار کند.

بی‌ان‌بی (BNB) در محدوده ۲۲۰ دلاری قرار دارد. به‌فرض این‌ که قیمت آن صعودی باشد، در محدوده‌های ۲۲۵ دلار و ۲۳۰ دلار مقاومت‌هایی در راه قیمت قرار دارند. در صورت عبور از این مقاومت‌ها، امکان رسیدن به سطح ۲۵۰ دلاری نیز فراهم می‌شود.

قیمت سولانا با مقاومت ۳۵ دلاری خود دست‌وپنجه نرم می‌کند. اگر روند قیمت صعودی باشد، احتمالاً در ناحیه ۳۸ دلار طرفداران کاهش قیمت یا به‌اصطلاح خرس‌های بازار دست به کار شوند. مقاومت کلیدی در محدوده ۴۰ دلار است و عبور از آن می‌تواند زمینه‌ساز رسیدن به ناحیه ۵۰ دلاری باشد.

دوج کوین در محدوده ۰.۰۶۲۰ دلاری است. اولین مقاومت پیش روی آن در ۰.۰۶۵ دلار است که عبور از آن می‌تواند احتمال رسیدن به محدوده ۰.۰۷۰ دلار را تقویت کند.

قیمت ایکس‌آرپی (XRP) در محدوده ۰.۳۲ دلار تثبیت می‌شود. اگر از حمایت ۰.۳۰ دلاری محافظت نشود و این حمایت از دست برود، کاهش قیمت بیشتر محتمل خواهد بود.

آلت کوین‌های دیگری نیز در بازار ارزهای دیجیتال هستند که بیش از ۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. در میان آنها پالیگان با رشد ۲۱ درصدی توانست از سطح قیمتی ۰.۴۸ دلار فراتر رود و بهترین عملکرد را در میان ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار کسب کند. قیمت پالیگان نسبت به هفته گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است. در نقطه مقابل ارز دیجیتال ویوز با ۱۳ درصد کاهش و رسیدن به قیمت ۶ دلار، بدترین عملکرد را به ثبت رساند.

همچنین بخوانید: یاداشت: بازار نزولی فعلی ارزهای دیجیتال چه تفاوت‌هایی با سال ۲۰۱۸ دارد؟

به‌طور خلاصه بیت کوین تلاش می‌کند از سطح ۲۱,۲۰۰ دلار عبور کند؛ اما اگر از پس این کار برنیاید و به زیر ۱۹,۵۰۰ دلار بازگردد، موج نزولی جدیدی ایجاد خواهد شد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *