1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

وضعیت بازار: احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در آمریکا بیشتر شده است

وضعیت بازار: احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در آمریکا بیشتر شده است

وضعیت بازار: احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در آمریکا بیشتر شده است

آمارهای تازه از وضعیت اقتصادی آمریکا نشان می‌دهند که سرعت رشد اقتصادی در این کشور کاهش محسوسی داشته است و این مسئله می‌تواند بانک مرکزی ایالات متحده را مجبور به بازگشت نسبی از سیاست‌های پولی انقباضی و کاهش سرعت افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور کند؛ اقدامی که به عقیده کارشناسان در نهایت به کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی و رشد ارزهای دیجیتال منجر خواهد شد.

به گزارش کوین دسک، طبق آمارهایی که به‌تازگی منتشر شده است، فروش خانه‌های نوساز در آمریکا در طول ماه ژوییه (تیر) ۱۲.۶درصد نسبت به ماه ماقبل خود کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح از ژوییه سال ۲۰۱۶ رسیده است. هم‌زمان با انتشار این خبر مهم درباره بازار مسکن ایالات متحده، بیشتر ارزهای دیجیتال روز سه‌‌شنبه با افزایش قیمت مواجه شدند.

بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته و با نرم‌ترشدن اخبار مربوط به حوزه اقتصاد، ۲درصد رشد داشته است و اتریوم هم در این بازه زمانی افزایشی ۴.۳۵درصدی را تجربه کرده است. پولکادات و اولنچ نیز جزو توکن‌هایی هستند که در شبانه‌روز گذشته بیش از ۴درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

کاهش فروش خانه‌های نوساز در آمریکا مسئله مهمی است، چراکه نشان می‌دهد سیاست‌های بانک مرکزی ایالات متحده برای مهار تورم در این کشور، در حال کندترکردن سرعت رشد اقتصادی است؛ آن هم بدون اینکه اقتصاد را وارد رکود کند.

جاشوا لیم (Joshua Lim)، کارشناس ارشد مؤسسه جنسیس تریدینگ (Genesis Trading)،‌ در این باره گفته است:

اخبار اقتصادی بد همچنان [برای بازار ارزهای دیجیتال] در نقش خبرهای مثبت ظاهر می‌شوند. کاهش فروش مسکن در آمریکا می‌تواند بانک مرکزی را به سمت سیاست‌گذاری در جهت افزایش سرعت رشد اقتصادی تشویق کند؛ اقدامی که در نهایت به کاهش دوباره ارزش دلار [در بازارهای جهانی] و رشد ارزهای دیجیتال منجر خواهد شد.

ارزهای دیجیتال هفته میلادی جدید را با سروصدا آغاز کردند و این در حالی است که بیشتر معامله‌گران بازار منتظر گردهمایی سیاست‌گذاری اقتصادی بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز پنجشنبه آغاز شود. پیش‌بینی می‌شود جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، روز جمعه در شعبه کانزاس سیتی فدرال رزرو یک سخنرانی انجام دهد و در آن اشاره‌ای به نظر بانک مرکزی این کشور درباره میزان افزایش نرخ بهره در آینده داشته باشد.

معامله‌گران اکنون به شنیدن اخبار مثبت امیدوار هستند. هفته گذشته صورت‌جلسه نشست ماه ژوییه (تیر) بانک مرکزی آمریکا منتشر شد. متن این صورت‌جلسه معامله‌گران را بیش از پیش نگران تصمیمات آینده بانک مرکزی آمریکا کرد؛ به‌ویژه درباره تغییرات ماه سپتامبر (شهریور) که احتمالاً قرار است در آن نرخ بهره بانکی یک‌بار دیگر افزایش پیدا کند.

کمی قبل‌تر اما، در روز دوشنبه بیشتر ارزهای دیجیتال با کاهش قیمت مواجه شدند و آن‌طور که پیداست احساسات نزولی در ساعات معاملاتی روز سه‌شنبه آمریکا شدیدتر هم شد که احتمالاً دلیل آن انتشار داده‌های مربوط به کاهش فروش خانه‌های نوساز در این کشور است.

شاخص فِدواچ تول (FedWatch Tool) بورس کالای شیکاگو که ابزاری برای سنجش احساسات سرمایه‌گذاران درباره سیاست‌های پولی دولت آمریکاست، نشان می‌دهد معامله‌گران عمدتاً از تغییراتی که در ادامه قرار است اتفاق بیفتد اطمینان ندارند. تا یک روز پیش همین معامله‌گران ۵۷درصد شانس برای افزایش دوباره ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره بانکی در آمریکا متصور بودند.

روز سه‌شنبه اما، نظر این معامله‌گران تغییری اساسی داشت و این بار آنها شانسی ۵۸.۵درصدی برای افزایش ۰.۵۰ واحد درصدی نرخ بهره بانکی در مرحله بعدی متصور بودند؛ چیزی که تقریباً همان پیش‌بینی یک هفته پیش آنهاست.

وضعیت بازار: احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در آمریکا بیشتر شده است

افزایش ۰.۵۰ یا ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره بانکی در ماه آینده، هردو به احتمال زیاد به بازارهای مالی ضربه خواهند زد و این در حالی است که سرمایه‌گذاران تصور می‌کنند اظهارنظرهای اخیر مقامات بانکی بیشتر به سمت افزایش سرعت رشد اقتصادی و بازگشت نسبی از سیاست‌های انقباضی سنگینی می‌کند. در مجموع باید گفت اگر بانک مرکزی بار دیگر تصمیم به افزایش ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره بگیرد، یعنی نسبت به اوایل ماه جاری که داده‌های مربوط به کاهش سرعت رشد تورم در این کشور منتشر شد، نگرانی بیشتری بابت افزایش قیمت‌ها دارد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *