خبرآنلاین/ نماینده مردم مشکین شهر در مجلس گفت: ای کاش دولت به جای ارائه صدها صفحه انشا و شعار غیرمنسجم و تکراری برنامه‌ای منسجم و هماهنگ برای کنترل تورم، ایجاد ثبات اقتصادی، ایجاد رشد اقتصادی و رفع فقر ارائه می‌کرد و نقش هر یک از وزرا را در این برنامه به طور صریح تعیین می‌کرد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در جریان جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس و در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: امروز تجمیع و تراکم مطالبات مورد انتظار مردم در حوزه اقتصادی است. سریع‌ترین، جدی‌ترین، شفاف‌ترین و کارشناسی‌ترین اقدامات باید در این حوزه صورت گیرد.

وی با بیان این که نمی‌خواهم آمار و ارقامی که در خصوص مباحث اقتصادی کشور در مانیتورها وجود دارد، در اینجا بازگو کنم، عنوان کرد: امروز مردم با پوست و استخوان  خود شرایط اقتصادی کشور را لمس می‌کنند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس تصریح کرد: افرادی که با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنند، این آمار را که از سوی کارشناسان ارائه می‌شود، می‌فهمند. برای پاسخگویی به خلاءهای متعدد موجود در عرصه‌ اقتصادی ایجاب می‌کند یک تیم اقتصادی منسجم و توانمند و هماهنگ به مجلس معرفی شود. در تیم اقتصادی معرفی شده این چهار مولفه وجود ندارد.

عباس زاده افزود: وزرای دفاعی، سیاسی و امنیتی کشور تیم مقبولی هستند، اما وزرای اقتصادی کشور یک تیم مشروط است و تیم وزرای اجتماعی و فرهنگی نیز مردود است. ما انتظار داریم با توجه به مطالبات مردم در حوزه اقتصادی، یک تیم مقبول‌تر به مجلس معرفی می‌شد.
وی ادامه داد: ما انتظار داریم که وزیر پیشنهادی اقتصاد به طور شفاف بگوید که رئیس کل بانک مرکزی ایشان چه کسی است؟ همچنین به طور شفاف بگوید که چه برنامه‌ای برای افزایش نرخ رشد اقتصادی کشور و کنترل تورم دارد.

عباس‌زاده بیان کرد: واقعیت این است که ما امروز در کشور کسری بودجه داریم و برای جبران آن نیاز به فروش نفت و وارد کردن درآمدهای نفتی داریم که لازمه آن هماهنگی بین وزرای نفت و اقتصاد است. آیا برنامه‌های وزیر اقتصاد این هماهنگی را با وزارت نفت دارد؟ یکی از ماموریت های شما تسلط بر خزانه داری است، در شرایطی که معاون اول رئیس جمهور به عنوان فرمانده اقتصادی معرفی شده؛ توضیح دهید که چقدر به این موضوع شما تسلط دارید، زیرا مجلس به شما رأی می دهد و شما باید مناسبات را برای مجلس شفاف کنید، چرا که برای مردم فرمانده مهم نیست. میدان و جمع کردن پلشتی ها برای مردم اهمیت دارد.

وی یادآور شد: متاسفانه در برنامه ایشان اشاره ضعیفی به بخشی از مباحث استراتژیک نظیر جذب سرمایه گذار خارجی و یا اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ شده است.

عباس زاده مشکینی با تاکید بر اینکه اقتصاد یک علم شناخته شده است، تصریح کرد: آقای خاندوزی شما باید درباره نرخ منفی رشد اقتصادی توضیح دهید و به طور دقیق و با آمار به نمایندگان بگویید که چه برنامه ای برای این موضوع دارید تا ما بتوانیم به ارزیابی آن بپردازیم. همچنین در مورد نرخ تورم که کمر مردم را شکسته و اولین عامل بی ثباتی است، باید توضیح دهید که الان در چه شرایطی هستیم و به کجا می توانیم برسیم. در ارتباط با درآمد سرانه ملی نیز لازم است بگویید از دلت آقای روحانی چه می گیرید و به کجا خواهیم رسید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: دولت محترم به جای ارائه صدها صفحه انشای غیرمنسجم تحت عنوان برنامه وزارتخانه ها که نشان سردرگمی و برای مشغول بودن و انحراف افکار نمایندگان است و برای دولت دردسر می شود، بهتر بود برنامه مشخصی درخصوص کنترل تورم ، ایجاد ثبات اقتصادی، رشد بالا و باکیفیت، رفع فقر و نابرابری اقتصادی و تولید با زمانبندی و قابل سنجش ارائه کند که در آن فرآیند قابلیت بازخوردگیری و اصلاح مداوم داشته باشد و نقش هر کدام از وزرا مشخص و تعبیه شده باشد.