سایت ارزی (Arzee)/ وزیر نیرو در پیامی به مناسبت روز جهانی آب گفت: کم آبی همزاد ما ایرانیان است و باید با این کم آبی سازگار شویم تا زندگی، توسعه، رفاه، آسایش و امنیت خاطر پایداری را برای خود و فرزندانمان رقم بزنیم.

رضا اردکانیان به مناسبت روز جهانی آب در پیامی عنوان کرد: در چنین ایامی از حدود ۲۰ سال پیش و بلکه بیشتر هرساله کشورهای جهان روز جهانی آب را گرامی می‌دارند. مجموع‌های ملل متحد هرساله عنوانی را برای این روز انتخاب می‌کنند و برنامه‌هایی را برای طول سال پیش رو در پرتو این عنوان تدارک می‌بینند.

وزیر نیرو افزود: عنوانی که برای روز جهانی آب در سال ۲۰۲۱ میلادی که مصادف با ایام نوروز ما ایرانیان است انتخاب شده، ارزش نهادن به آب از وجوه مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

اردکانیان ادامه داد: امید است ما هم با توجه به تمدن کهن به ویژه در بخش تولید، عرضه و مصرف آب در این کشور، بتوانیم از این عنوان بهره برده و در سال پایانی قرن موضوع سازگاری با کم آبی مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد.

وی گفت: دولت و دولت‌ها در این باره مسوولیت بزرگی دارند اما سهم عامه مردم و کسانی که دستی در فرهنگ‌سازی  کشور دارند نیز حائز اهمیت است.