1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

وزیر خزانه‌داری آمریکا وضعیت استیبل کوین‌ها را بررسی می‌کند

وزیر خزانه‌داری آمریکا وضعیت استیبل کوین‌ها را بررسی می‌کند

وزیر خزانه‌داری آمریکا وضعیت استیبل کوین‌ها را بررسی می‌کند

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا که از منتقدان ارزهای دیجیتال است، قرار است این هفته در دیداری با کارگروه بازارهای مالی درباره استیبل کوین‌ها گفت‌وگو کند.

به گزارش کریپتوبریفینگ، بر اساس اطلاعیه‌ای که امروز منتشر شد، جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری آمریکا، قرار است با قانون‌گذاران ایالات متحده دیدار کرده و با آنها در مورد استیبل کوین‌ها صحبت کند.

در اطلاعیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که نشست یلن با کارگروه بازارهای مالی، که از سوی رئیس‌جمهور این کشور منصوب شده است، روز دوشنبه ۱۹ ژوییه (۲۸ تیر) برگزار خواهد شد. این کارگروه متشکل از اعضای دفتر کنترل ارز (OCC) و سازمان بیمه سپرده فدرال (FDIC) آمریکا است.

یلن در‌این‌باره گفته است:

گردهم‌آوردن قانون‌گذاران به ما امکان می‌دهد مزایای بالقوه استیبل کوین‌ها را ارزیابی کنیم و در عین حال خطرات آن را کاهش دهیم.

او افزود که نهادهای دولتی باید در تنظیم مقررات با یکدیگر همکاری کنند و پیشنهادهایی را به مقامات ارائه دهند.

مباحث این نشست بر اساس بیانیه‌ای خواهد بود که این کارگروه در سال ۲۰۲۰ پیرامون مسائل نظارتی مشابهی درباره استیبل کوین‌ها منتشر کرده بود.

به نظر می‌رسد که فعالیت این کارگروه ارتباطی به بحث ارزهای دیجیتال ملی (CBDC) و یا استیبل کوین‌های دولتی ندارد، بلکه مربوط به استیبل کوین‌هایی است که شرکت‌های خصوصی عرضه کرده‌اند.

یلن هم‌زمان با آغاز دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن در ابتدای سال جاری میلادی، به‌عنوان وزیر خزانه‌داری آمریکا منصوب شد و در ۲۵ ژانویه (۶ بهمن ۹۹) از سوی سنا تأیید شد.

مواضع او همواره در مخالفت با ارزهای دیجیتال بوده و بر استفاده از این ارزها در فعالیت‌های مجرمانه تأکید داشته است. با این حال گفته است که ارزهای دیجیتال پتانسیل ارتقای سیستم مالی را دارند.

این خبر نشان می‌دهد که یلن نسبت به اظهارات گذشته خود در رابطه با ارزهای دیجیتال دید بازتری پیدا کرده است، اما نمی‌توان گفت که لزوماً به‌معنای تغییر مقررات این حوزه است. در حال حاضر به نظر می‌رسد که شرکت‌های خصوصی برای فعالیت در حوزه استیبل کوین‌ها آزاد هستند.

صرافی‌ها در بیشتر موارد می‌توانند به‌صورت قانونی از استیبل کوین‌ها استفاده کنند. حتی دفتر کنترل ارز آمریکا هم به بانک‌های این کشور اجازه داده تا با این ارزها کار کنند. شرکت پرداختی ویزا (Visa) هم اخیراً از قصد خود برای پشتیبانی از پرداخت‌های استیبل کوین‌ها خبر داده است.

یکی از محدودیت‌های نظارتی پیش رو احتمالاً در ارتباط با دستورالعمل اخیر شبکه مقابله با جرایم مالی آمریکا (FinCEN) خواهد بود که تولیدکنندگان و صادرکنندگان استیبل کوین‌ها را ملزم به فعالیت تحت عنوان کسب‌وکار خدمات پولی (MSB) می‌کند. البته این دستورالعمل تاکنون مانعی بر سر راه هیچ‌یک از صادرکنندگان عمده استیبل کوین‌ها نبوده است. کسب‌وکارهای خدمات پولی شامل شرکت‌هایی می‌شوند که در حوزه انتقال و تبدیل ارز فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها موظف هستند تا درخواست‌های بالاتر از یک مبلغ خاص را گزارش دهند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *