سایت ارزی (Arzee)/ رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اشاره به وجود هفت میلیون کارگر بیمه نشده در کشور گفت: سال گذشته پیشنهادی داده شد که طبق آن با توجه به گستره جامعه کارگری در کشور خدماتی به این قشر ارائه شود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی‌حسین رعیتی‌فرد یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۹۹ در آیین افتتاح دفتر مشاوره حقوقی کارگران و کارمندان سپاه ناحیه همدان، بیان کرد: ۱۱.۵ ‌میلیون نفر کارگر بیمه شده و حدود هفت میلیون کارگر بیمه نشده در کشور وجود دارد که معمولاً از قشر متوسط به پایین جامعه هستند و برای حل مسائل خود به مراکز قوه قضائیه با مشکلاتی مواجه بودند.

وی با بیان اینکه ۱۱.۵ میلیون کارگر بیمه شده با احتساب تعداد اعضای خانواده و بازنشستگان تأمین اجتماعی حدود ۴۳ میلیون جمعیت کشور را شامل می‌شوند، اضافه کرد: بر اساس پیشنهاد ارائه شده مقرر شد در راستای خدمت‌رسانی به قشر کارگری اقداماتی انجام شود.

رعیتی‌فرد اظهار کرد: برای تحقق این امر قرار شد از ظرفیت کارشناسان و متخصصان کانون وکلای قوه قضائیه استفاده شود تا در دادن مشاوره و دیگر موضوعات وکالت کارگران را بر عهده بگیرند تا مشکلات آن‌ها به حداقل برسد. 

وی با اشاره به اینکه در مورد هزینه گرفتن وکیل برای کارگران نیز از ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: در این دفتر دعاوی بین کارگر و کارفرما گرفته نمی‌شود بلکه متخصصان و همکاران کانون وکلا به صورت شیفتی مشاوره و خدمات می‌دهند. 

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اشاره به اینکه در این راستا از ظرفیت بسیج برای صلح و سازش استفاده می‌شود، گفت: امیدواریم این مراکز در دیگر شهرستان‌های استان همدان نیز راه‌اندازی شود.