2024/04/17

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

وان‌پلاس نورد N200 5G با قدرت سخت‌افزاری بالا و قیمت مناسب رونمایی شد

وان‌پلاس ساعاتی پیش یکی از ارزشمندترین گوشی‌های اقتصادی خود را تحت عنوان وان‌پلاس نورد N200 5G رونمایی کرد؛ محصولی با مشخصات سخت‌افزاری نسبتا عالی اما قیمتی بسیار مناسب.

وان‌پلاس از سال گذشته تصمیم گرفت سبد محصولات خود را با اضافه کردن گوشی‌های میان‌رده گسترش دهد. در نتیجه وان‌پلاس نورد را با مشخصات فنی قدرتمند و قیمت مناسب راهی بازار کرد که توانست عملکرد خوبی هم از لحاظ فروش داشته باشد. بعد از اینکه شرکت چینی سیاست خود را در این زمینه موفقیت‌آمیز دید، تصمیم گرفت میا‌رده‌های بیشتری را راهی بازار کند و تمامی آن‌ها را هم نورد نام‌گذاری کرد.

از سری گوشی‌های نورد، مدل‌های کمی راهی بازار شده‌اند اما به نظر می‌رسد شرکت چینی می‌خواهد آن‌ها را گسترش دهد و به همین زودی‌ها هم قصد ندارد این روند را متوقف کند. جدیدترین گوشی از این سری نورد N200 5G نام دارد که جانشین نورد N100 سال گذشته شده. محصولی که با توجه به مشخصات فنی، قیمت بسیار مناسبی هم دارد و می‌تواند برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال تجربه‌ی محصولی قدرتمند با قیمت کم هستند یک گزینه‌ی ایدئال باشد.

طراحی وان‌پلاس نورد N200 5G

از طراحی این محصول شروع می‌کنیم. وان‌پلاس نورد N200 5G از این حیث بسیار شبیه به مدل نورد CE و نورد N10 است. مثلا در این گوشی هم مانند نورد CE، دوربین سلفی را درون حفره‌ای کوچک در سمت چپ-بالای صفحه نمایش می‌بینیم و از لحاظ اندازه هم تفاوتی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. بدنه‌ی دستگاه از جنس پلاستیک ساخته شده اما بعید به نظر می‌رسد بی‌کیفیت باشد. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که وان‌پلاس این گوشی را تنها در یک رنگ آبی کوانتوم راهی بازار می‌کند و از بابت امکان اضافه شدن سایر رنگ‌بندی‌ها در آینده نیز اطلاعی نداریم.

روی پنل پشتی، ماژولی مستطیل شکل و عمودی را شاهد هستیم که پیش از این در گوشی‌های پرچم‌دار سری وان‌پلاس ۹ و گلکسی S20 شاهد بودیم. اما خب نوع چینش و بیرون‌زدگی لنزهای دوربین به گونه‌ی متفاوتی است. با توجه به تصویری که از کناره‌های دستگاه منتشر شده، بیرون‌زدگی دوربین‌ها زیاد نیست و از این لحاظ برای آن دسته از کاربرانی که بزرگی بیش از اندازه‌ی ماژول دوربین برایشان خوشایند نیست نگرانی وجود ندارد.

وان‌پلاس نورد N200 5G
وان‌پلاس نورد N200 5G
وان‌پلاس نورد N200 5G

حسگر اثرانگشت این گوشی در کناره‌ی آن تعبیه و با کلید پاور ادغام شده است. درست مانند وان‌پلاس نورد N100، این مدل هم از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برد تا بدین ترتیب کاربران بدون نگرانی بتوانند هدفون‌های سیمی را به گوشی متصل کنند. یک غافلگیری دیگر که در وان‌پلاس نورد N200 5G شاهد هستیم، حضور اسلات مخصوص کارت حافظه‌ی MicroSD است و این یعنی کاربران می‌توانند ظرفیت حافظه‌ی داخلی را هم تا حد دلخواه افزایش دهند.

به صورت کلی اگر از طراحی پلاستیکی بدنه‌ی گوشی فاکتور بگیریم، وان‌پلاس نورد N200 5G نسبتا خوب ارزیابی می‌شود. اما خب چیز خاص و منحصر بفردی در این بخش برای عرضه ندارد. هرچند با در نظر گرفتن گوشی‌های اقتصادی و بعضا میان‌رده‌ی دیگری که امسال راهی بازار شده‌اند و محدوده‌ی قیمتی مشابهی دارند، انتظار زیادی هم از آن نداشتیم.

نمایشگر و دوربین

روی پنل جلویی نمایشگری از جنس IPS LCD را شاهد هستیم که دلیل اصلی ادغام حسر اثرانگشت با کلید پاور هم همین موضوع می‌تواد باشد. اندازه‌ی این نمایشگر ۶٫۴۹ اینچ بوده و وضوح تصویر آن +FHD است. همچنین رفرش‌ریت آن به ۹۰ هرتز می‌رسد که برای یک گوشی در محدوده‌ی قیمتی ۲۵۰ دلار مشخصات خوبی به حساب می آید. حداقل به نسبت نورد N100 با نمایشگر ۶٫۵۲ اینچی HD، این تغییرات بسیار خوب ارزیابی می‌شوند. تنها مورد کاملا مشابه در هر دو گوشی (N100 و N200) شاید حواشی دور نمایشگر باش چرا که نسبت تصویر به بدنه در هر دو گوشی مساوی است.

وان‌پلاس نورد N200 5G

در بخش دوربین هم حداقل روی کاغذ، آنچه را که در سایر میان‌رده‌های هم‌قیمت می‌بینیم در این گوشی نیز شاهد هستیم. وان‌پلاس نورد N200 5G روی ماژول دوربین خود از سه سنسور بهره می‌برد که شامل ۱۳ مگاپیکسلی اصلی، ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق و ۲ مگاپیکسلی ماکرو می‌شوند. دوربین سلفی نیز سنسوری به بزرگی ۱۶ مگاپیکسل دارد. در رابطه با کیفیت این دوربین‌ها اطلاعات خاصی در اختیار نداریم چرا که گوشی هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

عملکرد سخت‌افزاری و باتری وان‌پلاس نورد N200 5G

وان‌پلاس نورد N200 5G به پردازنده‌ی نسبتا قدرتمند اسنپدراگون ۴۸۰G مجهز شده که پشتیبانی از فناوری ۵G را نیز به این گوشی آورده است. این پردازنده از ۸ هسته بهره می‌برد که شامل ۲ هسته‌ی بزرگ از نوع Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کوچک از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز می‌شوند. گرافیک بکار رفته در آن نیز آدرنو ۶۱۹ است.

بنابراین برای رسیدگی به کارهای روزمره و حتی انجام بازی‌های مختلف، می‌توان روی توانایی‌های آن تا حدودی حساب کرد. در کنار این پردازنده اما ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی قابل ارتقا از طریق کارت حافظه‌ی جانبی هم در نظر گرفته شده که تنها ترکیب سخت‌افزاری موجود هم به حساب می‌آید. در کنار این‌ها، نمایشگر ۹۰ هرتزی هم کمک می‌کند تمام فعالیت‌ها با بالاترین سرعت ممکن انجام گیرند تا بدین ترتیب گوشی اصلا حس و حال یک پایین‌رده را به کاربر القا نکند.

منبع تغذیه‌ی این محصول یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که کاربر می‌تواند از طریق یک شارژر ۱۸ واتی سریع موجود درون جعبه آن را شارژ کند. پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم در این گوشی قرار ندارد که خب خیلی هم مهم نیست چون از یک گوشی اقتصادی انتظار زیادی هم نمی‌رود.

وان‌پلاس نورد N200 5G

قیمت، تاریخ و بازار عرضه

وان‌پلاس نورد N200 5G با قیمت ۲۴۰ دلار آمریکا و ۳۲۰ دلار کانادا در همین کشورها به فروش می‌رسد. اینکه وان‌پلاس قصد دارد این محصول را وارد بازارهای دیگری هم کند یا خیر اصلا مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید برنامه‌های شرکت چینی در این زمینه چیست. آنچه که می‌دانیم این است که این محصول در تاریخ ۲۵ ژوئن (۴ تیر) رسما وارد بازار می‌شود.

منبع: PhoneArena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *