فارس/ رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران گفت: با توجه به مشکلاتی که در ثبت سفارش مواد اولیه وجود دارد و همچنین وابستگی 75 درصدی مواد اولیه صنعت چاپ در تولید با مشکل مواجه شده‌ایم.

احمد ابوالحسنی در یک نشست خبری با بیان اینکه فعالان صنعت چاپ و بسته بندی پس از شیوع ویروس کرونا به فعالیت خود ادامه دادند گفت: فعالان این صنعت کار تهیه ماسک، جعبه‌های بسته بندی و لوازم مربوط به تولید و بسته بندی الکل را برای عرضه به بازار انجام دادند. 

رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران  با اشاره به وابستگی 75 درصدی مواد اولیه صنعت چاپ به واردات اظهار داشت: ثبت سفارش مواد اولیه صنعت چاپ اکنون با مشکل مواجه است

وی افزود: در تولیدات فیلم‌های پلیمری در کشور تکنولوژی مناسبی وجود دارد، اما پتروشیمی‌ها مواد خام را به خارج از کشور صادر می‌کنند و لذا مواد اولیه تولید فیلم‌های پلیمری یعنی پ.پ به تولیدکنندگان داخلی گران عرضه می‌شود، بنابراین مذاکراتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارشاد انجام شد تا پ.پ به عنوان ماده اولیه تولید فیلم‌های پلیمری با قیمت مناسب تری در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد. 

ابوالحسنی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه تولید فیلم‌های پلیمری بیان داشت: افزایش قیمت منجر به افزایش قیمت مواد بسته بندی و در نتیجه افزایش قیمت بسیاری از کالاهایی که نیازمند بسته بندی هستند می شود. 

ابوالحسنی با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته گفت: این نمایشگاه با حضور 190 کشور در 7 سالن نمایشگاهی برگزار خواهد شد و لذا در شرایط کرونایی این فرصت برای غرفه داران فراهم می شود تا با مخاطبان تخصصی خود ارتباط گیرند. 

غلامرضا شجاع، یک مقام مسئول در برگزاری نمایشگاه نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های مناسب اقتصادی ایران اظهار کرد:‌ ایران از نظر جغرافیایی موقعیتی استراتژیک در منطقه دارد و امکان استفاده از ترانزیت هوایی و زمینی در کنار دسترسی به کشورهای منطقه اوراسیا با 400 میلیون نفر جمعیت که همگی عضو اکو هستند، ظرفیتی بزرگ و اقتصادی برای کشور است که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب از آن به درستی بهره‌برداری کرد.

وی افزود:‌ توجیه اقتصادی مناسبی برای انجام تولیدات کیفی و مناسب با هدف دستیابی به بازار صادراتی وجود دارد واین فرصتی است که در طول برگزاری نمایشگاه‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

وی افزود:‌ ماشین‌آلات صنعت چاپ از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و با توجه به ارتباط این صنعت با بسته‌بندی صنایع غذایی و دارویی نقش مهمی در بهبود وضعیت صنایع وابسته به آن نیز خواهد داشت.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته 13 دی ماه 99 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار و تا 16 دی ماه برپا خواهد بود.