ایلنا/ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اولین محموله تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری بندر چابهار در راستای فعال‌سازی قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از بندر شهید بهشتی چابهار فی‌مابین سازمان بنادر و دریانوردی و طرف هندی به بندر چابهار وارد شد.

بهروز آقایی درباره ورود اولین محموله تجهیزات تخلیه و بارگیری، تصریح کرد: این تجهیزات در راستای تعهدات قراردادی سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری شرکت سرمایه‌گذار هندی در چابهار است که بخش اول آن شامل دو دستگاه جرثقیل ساحلی به ارزش ۸,۵ میلیون دلار وارد شده است. 

وی با بیان اینکه طرف هندی متعهد به تأمین و ورود‌ تجهیزات تخلیه و بارگیری بر اساس تعهدات قراردادی بلند مدت است، گفت: تجهیزات وارداتی برای ارائه خدمات تخلیه و بارگیری کالا در فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت نقش فرامنطقه ای بندر چابهار و همچنین دعوت از صاحبان سرمایه داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار، تأکید کرد: سرمایه‌گذاری یک کشور مانعی برای مشارکت سایر کشورها در طرح های توسعه‌ای بندر چابهار نیست.