سایت ارزی (Arzee)/ رئیس بانک مرکزی گفت: سامانه صیاد تنها راه قابل نقد کردن چک‌ها خواهد شد و افراد بعد از اجباری شدن از فروردین سال بعد می‌توانند از چک‌های جدید استفاده کنند.

عبدالناصر همتی در برنامه رونمایی از دست چک های جدید اظهار کرد: جای تشکر از همکاران است که در مدت طولانی توانستن قوانین مربوط به قانون اصلاح چک را در جهت شفاف سازی و معتبر کردن  امر مذکور انجام دهند.
او افزود: یکی از کارهای مهم فراهم سازی بستر اجرای این طرح است و بانک‌ها در حال آماده شدن عملیات هستند.
رئیس بانک مرکزی تصریح کرد: سیصد و پنجاه میلیون چک در سال صادر می شود که سه هزار و پانصد هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و اعتبار دادن به چک ها می تواند هم برای قانون گذار هم بانک مرکزی بسیار  حائز اهمیت باشد.
همتی افزود: سامانه صیاد تنها راه قابل نقد کردن چک ها خواهد شد و افراد بعد از اجباری شدن از فروردین سال بعد می توانند از چک های جدید استفاده کنند.
رئیس بانک مرکزی  گفت: سه بانک تاکنون آماده شده اند و تا پایان بهمن تمامی بانک‌ها باید آماده خدمات رسانی به مردم برای دریافت خدمت جهت دریافت چک صیاد باشند.
همتی تاکید کرد:  از بانک‌ها خواهانیم  اطلاع رسانی دقیق را برای مردم انجام دهند، همچنین باید به این مسئله اشاره کرد چک های موجود در دست مردم فعلا معتبر است و هر فردی می تواند از این پس چک صیاد را اخذ کند.
رئیس بانک مرکزی بیان کرد: مردم از هم اکنون به سمت آموزش این چک بروند تا در زمان عملیاتی شدن چک صیاد با مشکل مواجه نشوند.