سایت ارزی (Arzee)/ وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه امروز بازار سرمایه یک نقش کلیدی برای تامین مالی دارد، گفت: امیدوارم اجازه بدهند بازار سرمایه همچنان به صورت حرفه‌ای اداره شود، از مداخلات سیاسی در امان بماند و عده‌ای کم‌لطفی نکنند و برای بهره‌برداری‌های سیاسی، به اظهارنظرهایی اقدام نکنند که این بازار را دچار خدشه و آسیب کند.

فرهاد دژپسند نقش دولت و سازمان بورس در بازار سرمایه را نظارتی دانست و ادامه داد: جنس بازار سرمایه به گونه‌ای است که باید مداخله دولت به حداقل برسد. این بازار MARKET BASE است، بنابراین باید حرفه‌ای اداره شود.
وی افزود: بازار سرمایه دارد عمق، ریشه و پایداری پیدا می‌کند، البته طبیعت بازار هم این است که گاهی با خوداصلاحی مواجه شود. بنابراین خویشتن‌داری هم برای فعالان و سهامداران بازار سرمایه و هم برای کسانی که می‌خواهند اقتصاد کشور از این منافع استفاده کند، بسیار ضروری است. این بازار باید میان‌مدت و بلندمدت دیده شود.
رئیس شورای عالی بورس بازار سرمایه را فرصتی برای نظام بانکداری دانست و گفت: بنگاه‌های مالی بزرگ ما برای سرمایه در گردش می‌توانند به خوبی از این بازار استفاده کنند تا صنعت بانکداری به سمت اعطای تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط متمرکز شود.  با این کار، پلکان ترقی اقتصاد ایران را در درون برای افزایش رفاه و در اقتصاد بین‌الملل برای افزایش سهم در بازار بین‌المللی فراهم کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، حاکمیت شرکتی را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: پیام اصلی حاکمیت شرکتی مبتنی کردن تصمیمات بر نظام‌های حرفه‌ای، علمی و تجربی است در واقع تصمیمات باید به صورت حرفه‌ای در قالب حاکمیت شرکتی اتخاذ شود.
دژپسند گفت: اگر بتوانیم حاکمیت شرکتی را رعایت کنیم، اموال مازاد را بفروشیم، با بازار سرمایه برای تکمیل حلقه‌های تامین مالی پیوند برقرار کنیم و با شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم، بانک صادرات ایران همواره در نظام بانکی یک رقیب جدی باقی خواهد ماند.