2024/04/18

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

نیروی فضایی آمریکا با یک شرکت بلاک چینی برای تأمین امنیت قرارداد امضا کرد

نیروی فضایی آمریکا با یک شرکت بلاک چینی برای تأمین امنیت قرارداد امضا کرد

نیروی فضایی ایالات متحده موسوم به USSF که مسئولیت حفاظت از منافع این کشور را در بیرون از اتمسفر کره زمین برعهده دارد، درصدد است تا از بلاک چین برای هک‌ناپذیرکردن سامانه‌های کامپیوتری خود استفاده کند.

به گزارش کوین دسک، هفته گذشته، زاژ سکیوریتی (Xage Security)، شرکت فعال در حوزه ارائه پلتفرم‌های امنیتی مبتنی بر بلاک چین موفق به عقد قراردادی با نیروی فضایی ایالات متحده شده است. طبق مفاد این قرارداد، زاژ سکیوریتی قرار است در سرتاسر شبکه‌های کامپیوتری نیروی فضایی آمریکا یک سامانه حفاظت داده مبتنی بر بلاک چین را مستقر کند.

آن‌طور که پیداست، این سامانه، زاژ سکیوریتی فبریک (Xage Security Fabric) نام دارد. سازوکار این سامانه به این ترتیب است که در آن یک بلاک چین داده‌ها را تأیید و از شبکه دربرابر مداخلات شخص ثالث محافظت می‌کند، بنابراین رهگیری داده‌های محرمانه ارسالی از ماهواره به‌سمت ایستگاه‌های زمینی ناممکن می‌شود.

دانکن گریتوود (Duncan Greatwood)، مدیرعامل زاژ می‌گوید که بلاک چین، این امکان را در اختیار نیروی فضایی ایالات متحده قرار می‌دهد تا بتواند در سرتاسر دارایی‌ها و عناصر داده‌ای در شبکه‌های کامپیوتری‌اش از بابت دستیابی به انعطاف‌پذیری دامنه مؤثر اطمینان خاطر پیدا کند.

گفتنی است زاژ پیش‌تر توافق‌نامه‌ مشابهی را با نیروی هوایی ایالات متحده برای ارزیابی پلتفرم سکیوریتی فبریک (Security Fabric) خود امضا کرده بود.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *