سایت ارزی (Arzee)/ سخنگوی صنعت برق کشور گفت: ما در سال ۹۹ نیروگاهی را در کشور بازنشسته نکردیم، ولی برخی از این نیروگاه‌ها را بدلیل اُفت تولید و فرسودگی اورهال و یا … راندمان آن‌ها را افزایش دادیم.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در اینکه در سال ۹۹ چه تعداد نیروگاه با توجه به فرسودگی بازنشسته شده اند، گفت: یکی از مشکلات جدی شبکه برق تهران  قدمت بالا و فرسودگی بخش قابل توجهی از نیروگاه‌های موجود است.

او ادامه داد: متاسفانه افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری نیروگاه، قابلیت اطمینان پایین به دلیل خروج‌های اضطراری و برنامه‌ریزی نشده‌ ناشی از فرسودگی تجهیزات، افزایش آلایندگی و تبعات زیست‌ محیطی نسبت به نیروگاه‌های جدید و همچنین اُفت راندمان ناشی از فرسودگی تجهیزات از جمله تبعات چنین وضعیتی است.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: ما در سال ۹۹ نیروگاهی را در کشور بازنشسته نکردیم، ولی برخی از این نیروگاه‌ها را بدلیل افت تولید و فرسودگی اورهال و یا … راندمان آن‌ها را افزایش دادیم.

رجبی مشهدی گفت: نیروگاه بعثت هم بدلیل اُفتی که داشت با توسعه جدید توربین MGT.۷۵  طراحی و ساخته شده است که راندمان این نیروگاه  را افزایش داده است. در حال حاضر نیروگاه ری نیز عملیات ساخت پست جدید برق آغاز شده است که منتظر دریافت مصوبه تهاتر نفت در قبال اجرای پروژه از سوی دولت هستیم.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به توسعه جدید نیروگاه‌های جدید در کشور گفت: قرار است یک نیروگاه جدید در ورامین با راندمان بالا احداث شود، ولی از زمان دقیق آن اطلاع خاصی ندارم.