2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

نگاهی به قیمت آلت کوین‌ها؛ حرکت بعدی ارزهای دیجیتال پس از بیت کوین چیست؟

نگاهی به قیمت آلت کوین‌ها؛ حرکت بعدی ارزهای دیجیتال پس از بیت کوین چیست؟

ارزش کل بازار آلت کوینها (ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین)، در هفته‌ی گذشته از سطح بحرانی ۸۰ میلیارد دلار عبور کرده و پس از آن فاز تثبیت آغاز شده است. آلت کوینهای برتر بازار رشد قابل توجهی در یک ماه و نیم گذشته از کفهای قیمتی خود داشته‌اند. برای مثال در میان آلت کوین‌های شاخص، ریپل با رشد تقریبا ۴۰ درصدی ضعیفترین عملکرد و بیت کوین اس وی با رشد بیشتر از ۴۰۰ درصد بهترین عملکرد را در بین آلت کوینهای برتر بازار ثبت کرده‌اند. بقیه آلتکوینها نیز به تناسب، رشد چشمگیری از این بازه‌ی زمانی تا به حال داشته‌اند.

در کوتاه مدت با توجه به برخورد نمودار ارزش بازار آلت کوینها به مقاومتی قوی، انتظار اصلاح عمومی قیمتها را برای آغاز فاز انباشت داریم. در نمودارها هم قیمتها در حال دست و پنجه گرم کردن با مقاومتهای سر راه خود هستند.

اما نکته‌ای که در این مقاله قصد پرداختن به آن را داریم، اهداف قیمتی آلت‌کوینها در بازه‌های بلندمدت تر و پس از اتمام این اصلاح‌ها است که این اصلاح‌های قیمتی پیش رو را می‌تواند به فرصتهای خریدی برای جاماندگان از این سودها تبدیل کند. رفتار جالبی که نمودار اکثر آلت کوینها در حال حرکت بر اساس آن در تایم فریم هفتگی هستند، بر اساس الگوهای هارمونیک تعریف می‌شود. این رفتار ظریف و جالب آلت کوینها، اهداف بالاتر و بلندمدتی برای اکثریت ارزهای بازار نشان می‌دهند که چند مورد از مهمترین آنها را بررسی خواهیم کرد.

قبل از مطالعه‌ی این مبحث پیشنهاد میکنیم مقاله‌ی آموزشی تحلیل بازار تحت عنوان «الگوهای هارمونیک» را برای فهم بهتر این مبحث مطالعه کنید. به طور خلاصه الگوهای هارمونیک به عنوان ساختارهای هندسی و خاص قیمتی هستند که با محاسبات فیبوناچی اندازه‌گیری می‌شوند. کاربرد الگوهای هارمونیک که شامل ترکیبات متمایز و پیوسته از نسبت‌های فیبوناچی مختلف است در پیدا کردن طول حرکات قیمت و نقاط برگشتی خلاصه می‌شود.

ایده‌ی اصلی استفاده از این الگوها، شناسایی نقاط برگشت کلیدی، اصلاحات یا پرتاب‌های قیمتی همراه با نقاط چرخش بالا و پایین در قیمت است. این الگوها همانطور که از نام گذاری آنها می‌توان متوجه شد، از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند. در نمودارهای زیر الگوهای هارمونیک به خصوصی که در هر ارز مشاهده شده است،با اهداف آنها مشخص شده‌اند.

فقط توجه به این نکته ضروری است که این الگوها احتمالی و بلند مدت هستند و با شکست خط ماشه‌ی خود (خط XB) و در مرحله‌ی بعد برای تایید بیشتر با شکست مقاومت استاتیک (نقطه‌ی B) فعال می‌شوند. خط ماشه به مانند روند نزولی فرعی است که با شکست آن قیمت را برای حرکت به سمت اهداف مذکور و بالاتر آماده می‌کند. معامله‌گرانی که کمی ریسک‌پذیرتر هستند این عوامل را گاهی نادیده گرفته با مشاهده‌ی نسبتها به محض شروع تشکیل الگو اقدام به معامله می‌کنند.

اتریوم: الگوی هارمونیک خفاش نزولی (Bearish Bat)

بازار هارمونیک آلت کوینها و اهداف قیمتی
  • مقاومت خط ماشه : 223 دلار
  • مقاومت نقطه‌ای (استاتیک) : 361 دلار
  • هدف قیمتی الگو : 740 الی 765 دلار

نسبتهای فیبوناچی که در این الگو در قیمت اتریوم رویت شده‌اند، دقت بالایی دارند که به اعتبار الگو می‌افزاید.

بیت کوین کش: الگوی هارمونیک پروانه‌ی نزولی (Bearish Butterfly)

بازار هارمونیک آلت کوینها و اهداف قیمتی
  • مقاومت خط ماشه : 405 دلار
  • مقاومت نقطه‌ای (استاتیک) : 512 دلار
  • هدف قیمتی الگو : 805 الی 860 دلار

بیت کوین اس وی: الگوی هارمونیک خرچنگ نزولی (Bearish Crab)

بازار هارمونیک آلت کوینها و اهداف قیمتی
  • مقاومت خط ماشه : 117 دلار
  • مقاومت نقطه‌ای (استاتیک) : 155 دلار
  • هدف قیمتی الگو : 365 الی 380 دلار

نکته‌ی جالب درباره‌ی این الگوی هارمونیک در قیمت بیت کوین اس وی این است که این الگو در قیمت، جلوتر از همه‌ی آلت کوینها تشکیل شده است. در طی دو هفته قیمت هم مقاومت خط ماشه هم مقاومت نقطه‌ی الگو را شکست و با اهداف خود رسید. این الگو به اتمام رسیده و اصلاح قیمت بعد تشکیل الگو هم تا سطح 265 دلار انجام شده که ممکن است تا 220 دلار هم گسترش پیدا کند.

بایننس کوین: الگوی هارمونیک سایفر نزولی (Bearish Cypher)

بازار هارمونیک آلت کوینها و اهداف قیمتی
  • مقاومت خط ماشه : 17 دلار
  • مقاومت نقطه‌ای (استاتیک) : 21.5 دلار
  • هدف قیمتی الگو : 28 الی 30 دلار

با دقت در تصویر مشاهده می‌کنید که قیمت بایننس کوین، خط ماشه‌ی الگو را شکسته به آن بازگشت (پولبک) کرده و در حال حرکت به سمت مقاومت استاتیک و ناحیه‌ی هدف است.

ترون: الگوی هارمونیک گارتلی نزولی (Bearish Gartley)

بازار هارمونیک آلت کوینها و اهداف قیمتی
  • مقاومت خط ماشه : 0.018 دلار
  • مقاومت نقطه‌ای (استاتیک) : 0.023 دلار
  • هدف قیمتی الگو : 0.025 الی 0.026 دلار

قیمت ترون خط ماشه‌ی الگو را شکسته و پس از دیده شدن دوباره‌ی آن (پولبک)، انتظار حرکت احتمالی تا مقاومت استاتیک و اهداف قیمتی وجود دارد.

آیوتا: الگوی هارمونیک سایفرنزولی (Bearish Cypher)

بازار هارمونیک آلت کوینها و اهداف قیمتی
  • مقاومت خط ماشه : 0.38 دلار
  • مقاومت نقطه‌ای (استاتیک) : 0.54 دلار
  • هدف قیمتی الگو : 0.66 الی 0.72 دلار

اهداف هارمونیک بلند مدت لایت کوین و ایاس را در پستهای تحلیل اخیر می‌توانید مشاهده کنید.

در آخر همانطور که در نمودارها مشاهده کردیم انواع الگوهای هارمونیک در ارزهای برتر بازار تشکیل شده‌اند که به اهداف بالاتر اشاره دارند. اما آیا عامل محرک تشکیل این الگو و به وقوع پیوستن آنها را می‌توان به عوامل سیستماتیک اوضاع اخیر جهان مانند اپیدمی کرونا و رشد پا به پای قیمت بیت کوین با آن مربوط ساخت؟ آیا نمودارها در حال اخطار دادن به ما هستند؟ باید دید!

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *