1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

نوسان طلا پس از انتشار گزارش مشاغل آمریکا / فلزات گرانبها در سایه داده های اقتصادی

نوسان طلا پس از انتشار گزارش مشاغل آمریکا / فلزات گرانبها در سایه داده های اقتصادی

نوسان طلا پس از انتشار گزارش مشاغل آمریکا / فلزات گرانبها در سایه داده های اقتصادی

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ گزارش اشتغال‌زایی که حاکی از روند بهبود اقتصادی است، عموما بر بازار امن سرمایه‌گذاری تاثیرگذار است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی دسامبر با 1.70 دلار افزایش به قیمت 1757.10 دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با 0.08 دلار افزایش به قیمت 22.66 دلار در هر اونس معامله شد.

گزارش اشتغال‌زایی ایالات متحده که روز جمعه منتشر شد و مهمترین داده اقتصادی ماه آمریکاست، حاکی از افزایش 194 هزار نفر در لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی بود، این در حالی است که پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش 500 هزار شغل در ماه سپتامبر پس از افزایش 235 هزار شغل در ماه آگوست بود. شواهد حاکیست در هر دو ماهه آگوست و سپتامبر پیش‌بینی‌های اجماعی با شکست روبرو شده است. برخی پیش‌بینی کنندگان معتقدند تعداد مشاغل کمتر از سطح انتظارات در ماه‌های آگوست و سپتامبر باعث می‌شود که فدرال رزرو نتواند در موعدی که پیش‌بینی می‌شد سیاست‌های پولی خود را تشدید کند.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده اما هر سه شاخص اصلی، در آخرین روز معاملاتی هفته، روند نزولی داشتند. این در حالی است که بازار از ابتدای هفته روند افزایشی در پیش گرفته بود و روز گذشته با اعلام موافقت سنا در تصویب لایحه تمدید محدودیت بدهی تا ماه دسامبر، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران شرایط بازارها را مورد ارزیابی مجدد قرار داده‌اند.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا بار دیگر کاهش یافت و قیمت نفت خام نیمکس با اندکی افزایش به حدود 79 دلار در هر بشکه رسید. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا در محدوده 1.6 درصدی معامله شد که بالاترین سطح از ماه ژوئن تاکنون است.

طلا

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای دسامبر همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. اگرچه به نظر می‌رسد که روند نزولی چهار هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه کمرنگ و یا حذف شده باشد. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت 1800 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی 1721.10 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 1772.80 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 1788.40 دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 1753.60 دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی 1745.40 دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت 24 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی 21 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در 23.15 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 23.50 دلار در هر اونس مشاهده شده است همچنین سطح حمایتی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 22.435 دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی 22.185 دلار در هر اونس قرار گرفته است.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *