1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

نوسانات بعدی دوج کوین چگونه خواهد بود؟ شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای پاسخ می‌دهند

نوسانات بعدی دوج کوین چگونه خواهد بود؟ شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای پاسخ می‌دهند

نوسانات بعدی دوج کوین چگونه خواهد بود؟ شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای پاسخ می‌دهند

با وجود اینکه بازار دوج کوین وارد فاز تثبیت قیمت شده است، تاریخچه نوسانات این ارز دیجیتال نشان از احتمال شکل‌گیری یک روند صعودی جدید دارد.

به گزارش کریپتو بریفینگ، به نظر می‌رسد دوج کوین در حال تکرار حرکات قیمتی است که در ابتدای سال جاری تجربه کرده بود. فشار خرید آن‌قدر زیاد نیست که دوج کوین جهش قیمتی داشته باشد، با این حال می‌توان با چند شاخص درون‌زنجیره‌ای حرکت بعدی این ارز دیجیتال را پیش‌بینی کرد.

سرنوشت دوج کوین وابسته به دو معیار کلیدی است. میم کوین اصلی بازار سالی به یاد‌ماندنی را تجربه کرده است. این ارز دیجیتال در اوایل ماه مه (خرداد)، در دوره هیجان بازار، به اوج تاریخی خود در ۰.۷۴ دلار رسید. با وجود نوسانات قیمتی محدود دوج کوین در چند ماه گذشته، این ارز دیجیتال از ابتدای سال جاری میلادی بازدهی ۴,۵۰۰ درصدی داشته است.

نمودار روزانه نشان می‌دهد که دوج کوین معمولاً قبل از جهش و شکستن روند قیمتی، دوره تثبیت قیمت طولانی را تجربه خواهد کرد. مشخصه این دوره‌ها تشکیل مثلث‌های نزولی است که به حرکت نمایی قیمت منجر می‌شوند.

برای مثال، دوج کوین این نوع الگوی تکنیکال را برای ۲۶ روز ادامه داد و در اواخر ژانویه (بهمن ۹۹) ۹۳۶ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. حرکات مشابهی هم در اوایل آوریل (فروردین ۱۴۰۰) و پس از تثبیت ۲ ماهه قیمت اتفاق افتاد.

نوسانات بعدی دوج کوین چگونه خواهد بود؟ شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای پاسخ می‌دهند.

به نظر می‌رسد دهمین ارز بازار در حال ایجاد همان الگوی صعودی باشد. در حالی که حمایت ۰.۱۷ دلاری مانع از اصلاح شدید بازار می‌شود، قیمت دوج کوین از اوایل ماه مه (اردیبهشت) مجموعه‌ای از سقف‌های نزولی را تشکیل داده است. منظور از سقف‌های نزولی شرایطی است که سطح قیمتی سقف جدید پایین‌تر از سقف قبلی باشد.

دوج کوین با شکستن ضلع بالایی و مورب مثلث نزولی در قیمت ۰.۲۶ دلار می‌تواند حرکت خود را به سمت ثبت رکورد قیمتی جدیدی آغاز کند.

نشانه‌های صعودی که باید زیر نظر داشته باشید

برخی از مهم‌ترین حرکات قیمتی دوج کوین با حمایت افراد مشهور و تأثیرگذاری مانند ایلان ماسک تقویت شده است. این نشان می‌دهد که برای رشد قیمت باید توجه سرمایه‌گذاران خرد به دوج کوین افزایش پیدا کند. با این حال برخی از شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای می‌توانند تغییرات شتاب فشار خرید را مشخص کنند.

تعداد تراکنش‌های بزرگ شبکه که ارزشی بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ دلار دارند می‌تواند نشان‌دهنده ورود سرمایه‌گذاران نهادی یا فعالیت نهنگ‌ها باشد. افزایش قابل‌توجه حجم معاملات بزرگ نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ثروتمند خود را برای روند صعودی جدیدی آماده می‌کنند.

اخیراً ۱,۵۶۰ تراکنش بزرگ در شبکه دوج کوین اجرا شده است. تعداد معاملات بزرگ در ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) به بالاترین سطح خود در ۲٬۵۲۰ تراکنش رسید. افزایش ۳۸ درصدی تعداد معاملات بزرگ دوج کوین می‌تواند نشان‌دهنده حضور نهنگ‌هایی باشد که سعی می‌کنند کنترل حرکات قیمت را در دست بگیرند.

اگر این شاخص مجموعه‌ای از سقف‌‌های صعودی را به ثبت برساند، خریداران شانس بیشتری خواهند داشت. منظور از سقف‌های صعودی شرایطی است که سطح قیمتی سقف جدید بالاتر از سقف ماقبل خود باشد.

نوسانات بعدی دوج کوین چگونه خواهد بود؟ شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای پاسخ می‌دهند.

برای آنکه بتوان ورود سرمایه‌گذاران خرد را به بازار دوج کوین تشخیص داد، باید تعداد آدرس‌های جدیدی را که به‌طور روزانه ساخته می‌شوند زیر نظر گرفت.

رشد شبکه معمولاً به‌عنوان یکی از دقیق‌ترین ابزارهای پیش‌بینی قیمت به شمار می‌رود. به‌طور‌ کلی، افزایش مداوم تعداد آدرس‌های جدید ایجاد‌شده در یک بلاک چین، در طول زمان به افزایش قیمت می‌انجامد.

پیوستن روزانه بیش از ۲۲٬۰۰۰ آدرس جدید به شبکه دوج کوین می‌تواند نشان از آغاز یک روند صعودی جدید باشد. در چنین شرایط منحصر‌به‌فردی، معامله‌گران قبل از ورود به یک موقعیت معاملاتی جدید باید منتظر تشکیل سقف‌‌های صعودی در این شاخص‌ درون‌زنجیره‌ای باشند. در این صورت می‌توانند مطمئن شوند که شتاب فشار خرید در حال افزایش است.

نوسانات بعدی دوج کوین چگونه خواهد بود؟ شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای پاسخ می‌دهند.

در حالی که افزایش تعداد معاملات بزرگ و تشکیل آدرس‌های جدید در شبکه نشان از افزایش قیمت دارد، بسته‌شدن کندل روزانه با قیمت ۰.۱۷ دلار و زیر حمایت مثلث نزولی، می‌تواند روند صعودی را باطل کند. تاریخچه معاملات نشان می‌دهد در صورتی که این سطح حمایتی شکسته شود، قیمت با مقاومت‌هایی در محدوده ۰.۰۸ دلار مواجه خواهد شد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *