1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

نظر یک کارشناس: بازار اتریوم با خطر شکل‌گیری شکاف میان عرضه و تقاضا مواجه است

نظر یک کارشناس: بازار اتریوم با خطر شکل‌گیری شکاف میان عرضه و تقاضا مواجه است

نظر یک کارشناس: بازار اتریوم با خطر شکل‌گیری شکاف میان عرضه و تقاضا مواجه است

یکی از کارشناسان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال گفته در وضعیت کنونی تعداد افراد مایل به فروش اتریوم از تعداد خریداران آن بیشتر است و به همین خاطر این احتمال وجود دارد که عرضه این ارز دیجیتال به‌زودی و به‌میزان قابل‌توجهی از تقاضای آن پیشی بگیرد.

به گزارش یوتودی، اندرو کانگ (Andrew Kang)، هم‌بنیان‌گذار و یکی از سهام‌داران مؤسسه مکانیسم کپیتال (Mechanism Capital) در مطلبی کوتاه توضیح داده است که چه کسانی در حال حاضر آماده خرید و چه کسانی مایل به فروش اتریوم هستند. به نظر می‌رسد این مقاله هشداری برای خریداران این ارز دیجیتال باشد.

خریداران فعلی اتریوم فقط معامله‌گران نوسان‌گیر هستند

طبق گفته‌های کانگ، اکنون و در روزهای پایانی ماه مه (۱۰ خرداد) تنها یک گروه از فعالان بازار قصد دارند موجودی اتریوم سبد سرمایه‌گذاری‌شان را افزایش دهند. او گفته بین جریان عرضه و تقاضا در بازار اتریوم، شکافی اساسی شکل گرفته است.

کانگ می‌گوید معامله‌گرانی که به فرصت‌های نوسان‌گیری کوتاه‌مدت علاقه‌مند هستند، به احتمال زیاد زمانی که اتریوم به اعداد رند (حمایت‌ها یا مقاومت‌های روانی) برسد یا احساسات نزولی معامله‌گران از بین برود، اقدام به خرید خواهند کرد.

کانگ گفته است تمام سرمایه‌گذاران دیگری که به اتریوم باور دارند، دفعه قبل که قیمت به محدوده ۱,۰۰۰ دلار رسیده بود، با باقی پولشان اقدام به خرید اتریوم‌های بیشتر کردند. در نتیجه، در حال حاضر کسی علاقه‌ای ندارد که برای یک بار دیگر به‌دنبال فرصتی برای خرید اتریوم در کف‌های قیمتی بگردد.

سرمایه‌گذران بزرگ، کوچک و ماینرها همه فروشنده هستند

در همین حال، فهرست فروشندگان اتریوم، از نگاه کانگ، روزبه‌روز بزرگتر از قبل می‌شود. اولین دسته از فروشندگان احتمالی اتریوم، آن دسته از سرمایه‌گذاران دانه‌درشت سازمانی هستند که به‌خاطر برآورده‌‌نشدن انتظاراتشان میزان سرمایه‌گذاری خود را در این ارز دیجیتال کاهش داده‌اند. علاوه بر این، برخی از همین سرمایه‌گذاران سازمانی برای جبران ضررهای خود بعد از سقوط قیمت لونا و سایر ارزهای دیجیتال در هفته‌های اخیر، به‌شدت به پول نقد نیاز پیدا کرده‌اند.

کانگ می‌گوید سرمایه‌گذاران خرد نیاز دارند اتریوم‌های خود را بفروشند؛ چراکه از همه جهات در ضرر هستند. از آنجا که وضعیت برای پروژه‌های دارنده اتریوم هم شبیه به سرمایه‌گذاران خرد است، آنها برای پوشش هزینه‌های خود به پول نقد نیاز پیدا خواهند کرد.

به‌گفته کانگ، معامله‌گران شورت و ماینرها دو دسته دیگر از فروشندگان اتریوم هستند؛ چراکه این ارز دیجیتال تاکنون نتوانسته قیمت خود را پس از سقوط بازیابی کند. قیمت اتریوم همین چند روز پیش در ۲۷ مه (۶ خرداد) به سطح ۱,۶۰۰ دلار رسید که ۶۰ درصد پایین‌تر از اوج تاریخی این ارز دیجیتال است.

آخرین گروهی که کانگ به آن اشاره کرده است، افرادی هستند که قبلاً تمایل داشتند اتریوم‌های خود را بفروشند؛ اما منتظر رشد و جهش قیمت آن بودند. طبق گفته‌های او، این افراد کم‌کم امید خود را از دست می‌دهند و دست به این کار می‌زنند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *