1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

نرخ دلار از زندان قیمتی خارج می‌شود؟

نرخ دلار از زندان قیمتی خارج می‌شود؟

اقتصاد نیوز : دلار در روزهای انتهایی تابستان و اولین روز پاییز تمایل بیشتری برای افزایش قیمت از خود نشان داد. با این حال، اسکناس آمریکایی هرگز نتوانست فاتح محدوده مقاومتی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی شود. این موضوع به آن معناست که هم چنان خریداران بزرگ برای ورود به بازار تردید دارند.

نرخ دلار از زندان قیمتی خارج می‌شود؟

در کنار این بازار هم چنان به اخبار حساسیت زیادی نشان می دهد. به عنوان مثال، زمانی که به نقل از یکی از مقامات ارشد آمریکایی عنوان شد که ایران برای برگشت به مذاکرات هسته ای، جدی نیست، اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان رفت. با این حال، عصر جمعه اظهارات وزیر امورخارجه مورد توجه قرار گرفت که عنوان کرد، ایران به زودی به مذاکرات هسته ای بازخواهد گشت. همین اظهار نظر موجب شد که دلار در معاملات پشت خطی با فشار فروش مواجه شود.

در چنین شرایطی‌که بازار به صورت جدی اخبار را دنبال می کند، احتمال می رود که بازار ارز به یکباره از زندان قیمتی خارج شود. با این حال، سناریوی دیگر نوسانات کوچک در دامنه محدود است تا تکلیف مذاکرات مشخص شود. در یک ماه اخیر بازار عمدتا خود را با سناریوم دوم هماهنگ کرده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «خبرهای متناقض در بازار ارز/ پیش بینی دلار در هفته اول پاییز» بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *