ایلنا/ رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با تاکید بر اینکه در تامین هیچ یک از محصولات کشاورزی مشکلی نداریم، گفت: میزان تولید و عرضه محصولات در برخی از اقلام بیش از نیاز مصرف است.

اسدالله کارگر با بیان اینکه در دو سال اخیر شرایط مساعد آب و هوایی برای تولید داشته‌ایم، افزود: به دلیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی و بارندگی‌های به موقع، شاهد افزایش تولید به ویژه در بخش محصولات باغی بوده‌ایم.
وی ادامه داد: همچنین میزان آفت و بیماری‌های گیاهی نیز کاهش داشته که کیفیت محصولات را ارتقاء داده است.

به گفته کارگر؛ میزان تولید محصولات به میزانی است که در ایام خاص مانند شب یلدا یا نوروز که جهش مصرف روبه‌رو هستیم کمبودی در عرضه نخواهیم داشت.
این فعال بخش خصوصی دلیل گرانی برخی محصولات به رغم تولید مناسب را افزایش هزینه تمام شده تولید عنوان کرد.
وی یادآور شد: تمام مولفه‌های تولید از کود، سم و کارگری و … افزایش قابل توجه‌ای داشته است که تاثیر مستقیم بر هزینه تمام شده تولید دارد.
کارگر قیمت برخی از میوه‌های پر مصرف پاییزی برای توزیع در سطح مراکز عرضه را اینگونه اعلام کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم انار با کف قیمت 6 هزار تومان و ممتاز 18 هزار تومان، هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال با کف قیمت 7 هزار تومان و ممتاز 11 هزار تومان و هر کیلوگرم سیب زرد دماوند با کف قیمت 10 هزار تومان و ممتاز 14 هزار تومان در مراکز عرضه توزیع می‌شود.
وی تصریح کرد: مراکز عرضه مجاز هستند 35 درصد سود برای خود در نظر بگیرند که در بیشتر مواقع سود اعمال شده کمتر است.

جدول کشف قیمت عمده فروشی در میادین مرکزی