1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

نحوه خرید سهام پرسپولیس در بورس + از کجا سهام پرسپولیس بخریم؟

نحوه خرید سهام پرسپولیس در بورس + از کجا سهام پرسپولیس بخریم؟

نحوه خرید سهام پرسپولیس در بورس + از کجا سهام پرسپولیس بخریم؟

خرید سهام پرسپولیس در بورس، جدیدترین و پرهیاهوترین خبری که در بازار سهام، دست به دست می‌چرخد! خرید سهام باشگاه پرسپولیس را با مراجعه اینترنتی و غیر حضوری به کارگزاری‌ها می‌توانید انجام بدهید. از شرایط نحوه خرید سهام پرسپولیس در بورس این است که کد بورسی داشته باشید. اگر مایل هستید که بر روی نماد معاملاتی پرسپولیس در بازار سهام سرمایه گذاری کنید؛ بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد ارزش سهام این باشگاه کسب کنید.

حسین قربانزاده اعلام کرد که ارزش سهام باشگاه پرسپولیس، 3 هزار و 210 میلیارد تومان و در سال گذشته هم سودده بوده است. این درحالی است که ارزش سهام باشگاه استقلال، 2 هزار و 780 میلیون تومان برآورد شده است. در این مطلب همراه ما باشید تا جزئیات خرید و پذیره نویسی سهام باشگاه پرسپولیس را به همراه نکات کامل آن بررسی کنیم.

نحوه خرید سهام پرسپولیس در بورس (چگونه سهام پرسپولیس بخریم؟)


سهام پرسپولیس را چگونه بخریم؟ با ماهیت خرید سهام پرسپولیس و از کجا سهام پرسپولیس بخریم؟ دو سوالی هستند که در این بخش درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم. به طور کلی داشتن کد بورسی، پیش نیاز اصلی خرید سهام پرسپولیس است.

نحوه خرید سهام باشگاه پرسپولیس در بورس به این صورت است که:

1- ابتدا باید در سامانه سجام و یا سامانه جامع اطلاعات مشتریان ثبت نام کنید و پس از تکمیل احراز هویت غیر حضوری، کد معاملاتی خود را بگیرید.

برای احراز هویت در سامانه سجام، اپلیکیشن ارزی(Arzee.ir) را نصب کنید.

راهنمای احراز هویت الکترونیکی سجام را دریافت کنید!

احراز هویت در سجام

2- ثبت نام در یکی از کارگزاری‌های مطرح در سراسر کشور، دومین قدمی است که باید برای خرید سهام باشگاه پرسپولیس بردارید.

با طی کردن فرآیند احراز هویت موفق در سایت کارگزاری و شارژ کردن حساب کارگزاری خود می‌توانید خرید سهم پرسپولیس را انجام دهید. (منظور از سایت خرید سهام پرسپولیس همان سایت کارگزاری است که در آن ثبت نام خود را تکمیل کرده اید.)

هم اکنون در کارگزاری ثبت نام کنید:

ثبت نام در کارگزاری

شرایط خرید سهام باشگاه پرسپولیس چیست؟


با بررسی شرایط خرید سهام باشگاه پرسپولیس می‌توانید هر چه سریع‌تر نسبت به انتخاب نماد سهام پرسپولیس و پرداخت قیمت آن اقدام کنید. این شرایط به شرح ذیل هستند:

  1. برای خرید سهام پرسپولیس باید کد بورسی داشته باشید.
  2. شما در هر محدوده سنی که هستید، می‌توانید اقدام به خرید سهام پرسپولیس کنید.
  3. قبل از انتخاب نماد معاملاتی پرسپولیس حساب کارگزاری خود را شارژ کنید.

برای خرید سهام پرسپولیس به پنل کارگزاری که در آن ثبت نام کردید، مراجعه کنید. سپس، حساب کارگزاری خود را شارژ می‌کنید و به ازای همان مبلغ شارژ شده، تعداد سهام مورد نظرتان را خریداری می‌کنید.

زمان بازگشایی نماد پرسپولیس


پذیره نویسی سهام باشگاه پرسپولیس در 15 اسفند سال 1400 آغاز شد. براساس جدیدترین خبرها، در تاریخ چهارشنبه 9 شهریور 1401، نماد معاملاتی پرسپولیس در تابلوی نارنجی بازار پایه فرابورس کشور به روش حراج ناپیوسته گشایش می‌یابد.

سهام پرسپولیس بخریم یا نه (جزئیات خرید سهام پرسپولیس)


از آنجایی که هیچ محدودیت سنی برای خرید سهم پرسپولیس در بورس وجود ندارد؛ خرید سهام این باشگاه بدون محدودیت است. البته در نظر داشته باشید که شما تا سقف تعیین شده می‌توانید خرید سهام پرسپولیس را انجام بدهید و بالاتر از این سقف، مجاز به انتخاب سهام نیستید.

بسیاری از افراد، این سوال را دارند که سایت خرید سهام پرسپولیس چیست و برای خرید سهام باشگاه پرسپولیس در بورس باید به کجا مراجعه کنم. همانطور که قبلا به این سوال پاسخ دادیم، برای خرید سهام پرسپولیس باید به سایت کارگزاری که در آن ثبت نام کردید؛ مراجعه کنید و با شارژ کردن پنل کاربری‌تان، تعداد سهام را انتخاب کنید.

اگر تجربه خرید سهام بورسی را داشته اید، می‌دانید که روش خرید سهام پرسپولیس همانند روشی است که سهام سایر شرکت‌ها را خریداری می‌کنید.

قیمت سهام پرسپولیس چقدر است؟


منظور از تعیین قیمت سهام پرسپولیس،بررسی ارزش روز دارایی‌ها در کنار بدهی‌های این باشگاه است. قیمت هر کدام از مواردی که گفتیم، به ترتیب 3200 میلیارد و 330 میلیارد تومان است. با توجه به این مقادیر ارزش هر سهم پرسپولیس در تاریخ 30 دی ماه 1400 معادل 4581 ریال ارزش گذاری شده است.

با توجه به قیمت 3387 ریالی هر برگ حق تقدم پرسپولیس که در زمان پذیره نویسی پرداخت کرده ایم؛ در صورتی که پرسپولیس با قیمتی معادل قیمت ارزشگذاری شده، بازگشایی شود، سهامداران به سود 35 درصدی خواهند رسید. البته این سود به تغییرات قیمت در روز بازگشایی بستگی دارد.

زمان خرید سهام پرسپولیس در بورس (سهام پرسپولیس کی عرضه می شود؟)


حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی درباره اینکه سهام پرسپولیس کی قابل فروش است، طی توضیحاتی بیان کرد که استقلال و پرسپولیس به دلیل اینکه ۱۵ اسفندماه سال گذشته در فرابورس عرضه شدند؛ وظیفه دارند که مجموع رقم قراردادهایشان را در سامانه کدال منتشر کنند.

در روزهای گذشته، رئیس سازمان خصوصی سازی طی مصاحبه‌ای بیان کرد که برای بازگشایی نماد 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس، صرفا مجموع قراردادهای بازیکنان و مجموع قراردادهای کادر فنی باید مستقلا اعلام می‌شد که دو باشگاه این کار را انجام داده‌اند. در همین راستا، با سازمان بورس تعامل داشته‌ایم و آن‌ها نیز پذیرفته‌اند که نمادها در روزهای آینده باز می‌شوند. در همین راستا در آخرین تغییرات نماد استقلال چهارشنبه 2 شهریور بازگشایی شد و بازگشایی نماد پرسپولیس به روزهای بعد از آن موکول گردید.

آخرین شرایط: نماد پرسپولیس چهارشنبه 9 شهریور 1401 بازگشایی می‌شود

مرور نکات پذیره نویسی سهام پرسپولیس


پرسپولیسح یا حق تقدم پرسپولیس از تاریخ 15 اسفند سال 1400 در فرابورس عرضه شده است. با مرور شرایط پذیره نویسی سهام پرسپولیس و بررسی نکات آن به سوالات احتمالی شما پاسخ داده ایم.

  1. سقف سهام قابل خریداری در نماد معاملاتی (پرسپولیسح) برای هر شخص حقیقی و حقوقی به تعداد 885 سهم می‌باشد.
  2. کارمزد پذیره نویسی سهام باشگاه پرسپولیس مبتنی بر ضوابط مشخص شده از سازمان بورس، از خریداران دریافت می‌شود. بنابراین، سهامداران علاوه بر مبلغ قیمت خرید سهام پرسپولیس باید هزینه کارمزد پذیره نویسی را پرداخت کنند.
  3. باید کد بورسی داشته باشید.
  4. بعد از پایان زمان پذیره ‌نویسی سهام پرسپولیس، امکان ویرایش یا حذف سفارش برای هر کدام از سهامداران، وجود ندارد.

به یاد داشته باشید که تاریخ پذیره نویسی پرسپولیس در پایان سال 1400 به اتمام رسیده است. در شرایط فعلی، نوبت خرید سهام پرسپولیس است.

سوالات متداول خرید سهام پرسپولیس

سهام پرسپولیس کی باز میشود؟

با توجه به پیام ناظر بازار، نماد پرسپولیس چهارشنبه 9 شهریور بازگشایی خواهد شد.

روش خرید سهام پرسپولیس در بورس چیست؟

با ثبت نام در سامانه سجام، طی کردن احراز هویت سجام و تکمیل فرآیند ثبت نام در یک کارگزاری معتبر می‌توانید سهام پرسپولیس را بخرید.

سهام پرسپولیس چقدر است؟

ارزش سهام پرسپولیس براساس ارزش روز دارایی، 3200 میلیارد تومان است.

منظور از سامانه سجام سهام پرسپولیس چیست؟

این روزها، افراد با سرچ سامانه سجام سهام پرسپولیس، به دنبال سامانه سجام هستند که برای فعالیت رسمی و مجاز در بورس باید در آن ثبت نام کنند. پس شما هم برای خرید سهام پرسپولیس باید در سامانه سجام ثبت نام کنید.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *