1403/01/28

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

میانگین ارزش تراکنش‌های بیت کوین به اوج سال ۲۰۱۷ رسید

میانگین ارزش تراکنش‌های بیت کوین به اوج سال ۲۰۱۷ رسید

میانگین ارزش تراکنش‌های بیت کوین به اوج سال ۲۰۱۷ رسید

ارزش متوسط هر تراکنش بیت کوین در حال افزایش است و به‌تازگی با عبور از آستانه ۱۲۹,۰۰۰ دلار به بالاترین سطح خود طی یک سال اخیر رسیده است.

به گزارش دیکریپت، ارزش متوسط هر تراکنش واحد بیت کوین با ادامه سیر صعودی اکنون به بالاترین سطح خود طی یک سال اخیر رسیده است. علاوه بر این، تعداد آدرس‌های فعال بیت کوینی نیز در حوالی اوج تاریخی خود قرار دارد.

بنابر داده‌های دریافتی از بیت‌اینفوچارتس (BitInfoCharts)، در روز ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور)، ارزش متوسط بیت‌ کوین‌های ارسالی در یک تراکنش واحد با رسیدن به رکورد یک‌ساله خود، قله ۱۲۹,۰۰۰ دلار را لمس کرد.

نمودار میانگین ارزش تراکنش‌های بیت کوین

آخرین باری که ارزش میانگین هر تراکنش بیت کوین به بالای ۱۲۱,۰۰۰ دلار رسیده بود به اوت ۲۰۱۹ (مرداد ۹۸) بازمی‌گردد. در آن زمان، یک یا تعداد انگشت‌شماری از تراکنش‌های کلان باعث شدند تا ارزش متوسط تراکنش‌های بیت کوین به بیش از ۸۱۲,۰۰۰ دلار برسد. گفتنی است اتفاق یادشده بسیار غیرمعمول بود؛ چراکه ارزش متوسط هر تراکنش بیت کوین از زمان اوج تاریخی بهای این ارز دیجیتال در اواخر سال ۲۰۱۷ شاهد چنین رقم‌هایی نبوده است.

افزایش ارزش متوسط تراکنش‌های بیت کوینی را می‌توان نشانه‌ای از حفظ و تشدید سطح فعالیت‌ها در بلاک چین بیت کوین قلمداد کرد. گفتنی است علاوه بر بیت کوین، دیگر ارزهای دیجیتال نیز شاهد رکوردشکنی‌های پیاپی در میزان فعالیت شبکه‌های خود بوده‌اند.

تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین یا به‌بیان دیگر، تعداد آدرس‌های یکتای ارسال‌کننده و گیرنده تراکنش‌ها طی یک روز نیز در بالاترین سطح خود از اواخر ۲۰۱۷ به این سو قرار دارد. گفتنی است تعداد آدرس‌های فعال روزانه از هفته اخر اوت (هفته اول شهریور)، به‌طور متوسط برابر با ۸۵۰ هزار واحد بوده است.

پیش‌تر در اواخر سال ۲۰۱۷ که بهای بیت کوین به اوج تاریخی خود دست یافت، تعداد آدرس‌های فعال روزانه آن به یک میلیون واحد رسیده بود.

این روزها اپلیکیشن‌های حوزه دیفای که درواقع نسخه‌ای غیرمتمرکز از خدمات مالی مثل اعطای تسهیلات اعتباری یا حساب‌های سپرده‌‌گذاری هستند، در کانون توجه اکوسیستم ارزهای دیجیتال قرار دارند، با این حال، بالا گرفتن تب و تاب دیفای باعث نشده است که بیت کوین به دست فراموشی سپرده شود.

در شماری از صرافی‌ها معاملات آتی بیت کوین به رکوردهای تازه‌ای دست یافته است و تعداد خودپردازهای بیت کوینی نصب‌شده در سرتاسر جهان نیز از مرز ۱۰ هزار دستگاه عبور کرده است.

اگرچه دور، دور تاخت‌وتاز دیفای است، اما آمار و ارقام شبکه بیت کوین نشان می‌دهد که بازار این ارز دیجیتال دیرپا هنوز از رونق نیفتاده است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *