صدا و سیما/ رئیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به تصویب تحقیق و تفحص از مناطق آزاد کشور گفت: از یکشنبه هفته آینده کار تحقیق و تفحص از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس آغاز خواهد شد.

محمدرضا پورابراهیمی، افزود: همزمان طرح اصلاح قانون مناطق آزاد کشور نیز که در کمیته بازرگانی کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است در این کمیسیون به رأی نهایی گذاشته و به صحن علنی ارسال خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به اینکه مشکلات متعددی در طول دو دهه تشکیل مناطق آزاد کشور و عدم تأمین انتظارات قانونگذار بویژه در زمینه جذب سرمایه گذاری‌ها و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال تأمین نشده است، ما این طرح را برای تحقق اهداف قانونگذار در صحن علنی به رأی نهایی خواهیم گذاشت.

پورابراهیمی افزود: عملکرد مناطق آزاد کشور دارای شدت و ضعفی است و برخی از این مناطق به جای تبدیل شدن به مناطق صادراتی به دپوی کالاهای وارداتی تبدیل شده‌اند.
وی گفت: این طرح دارای ۱۲ بند است و با توجه به اینکه دولت هم لایحه‌ای در خصوص معافیت مالیاتی مناطق آزاد کشور ارائه داده است ما لایحه دولت و مفاد آن را نیز در این طرح گنجانده‌ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین اعلام کرد: طرح اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده که گزارش کمیسیون اقتصادی است هفته آینده مجلس طرح اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را که به دلیل برخی ایرادات شورای نگهبان برگشت داده شده است اصلاح خواهد کرد.